Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъмпер?
Модератор: Общи модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
лечебен смисъл разреждаш го напълно и го зареждаш пак ли? колко пъти го повтаряш?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
Освен, че е лошо да го разредиш далеч под 10В,
както се писа по-горе, в тоя студ при падналата гъстота на чорбата, направо почва да си замръзва.
Та, не оставяйте изтощени акумулатори на студа, умират. Убивал съм скъп акумулатор така, но ония на вторични го хареса, даде 10лв
както се писа по-горе, в тоя студ при падналата гъстота на чорбата, направо почва да си замръзва.
Та, не оставяйте изтощени акумулатори на студа, умират. Убивал съм скъп акумулатор така, но ония на вторични го хареса, даде 10лв

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
zBoost написа:лечебен смисъл разреждаш го напълно и го зареждаш пак ли? колко пъти го повтаряш?
Трябва да попитам в акумулаторното какво точно правят. Имам някакви подозрения, че закачат акумулатора на "зарядно", което проверява състоянивто на акумулатора. Преди тази операция проверяват електролита, после го закачатна умната машина, но какво прави тя не съм питал.
Виждал съм обаче как съживяват "умрял" акумулатор. Взеха го, разредиха го, изсипаха електролита и го измиха. Ама яко миене падна, то май си беше чисто промиване. После му забъркаха нов електролит и го наляха. След това на умната машина. След тази процедура акумулатора изкара две години без никакъв проблем.
Според пичовете, ако акумулаторът се поддържа какро трябва може да изкара 15 години, че и повече.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
Lenco написа:Освен, че е лошо да го разредиш далеч под 10В,
както се писа по-горе, в тоя студ при падналата гъстота на чорбата, направо почва да си замръзва.
Та, не оставяйте изтощени акумулатори на студа, умират. Убивал съм скъп акумулатор така, но ония на вторични го хареса, даде 10лв
Сега се сещам, че моята таратайка се отключва сама когато напрежението падне под 10V. Когато бях със скапания Монбат, докато разберат, че му е умряла едната клетка, колата се отключваше сама. Вечер се прибирам и я заключвам, а на сутринта я намирам отключена.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
stony1 написа:zBoost написа:лечебен смисъл разреждаш го напълно и го зареждаш пак ли? колко пъти го повтаряш?
Трябва да попитам в акумулаторното какво точно правят. Имам някакви подозрения, че закачат акумулатора на "зарядно", което проверява състоянивто на акумулатора. Преди тази операция проверяват електролита, после го закачатна умната машина, но какво прави тя не съм питал.
Виждал съм обаче как съживяват "умрял" акумулатор. Взеха го, разредиха го, изсипаха електролита и го измиха. Ама яко миене падна, то май си беше чисто промиване. После му забъркаха нов електролит и го наляха. След това на умната машина. След тази процедура акумулатора изкара две години без никакъв проблем.
Според пичовете, ако акумулаторът се поддържа какро трябва може да изкара 15 години, че и повече.
Кажи кои са тези хора да ходя при тях ако се налага.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
Той акумулатора май е кат жената и ръждата, тръгнат ли ........, и умна машина да им слагаш......... 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
xpl0d написа:stony1 написа:zBoost написа:лечебен смисъл разреждаш го напълно и го зареждаш пак ли? колко пъти го повтаряш?
Трябва да попитам в акумулаторното какво точно правят. Имам някакви подозрения, че закачат акумулатора на "зарядно", което проверява състоянивто на акумулатора. Преди тази операция проверяват електролита, после го закачатна умната машина, но какво прави тя не съм питал.
Виждал съм обаче как съживяват "умрял" акумулатор. Взеха го, разредиха го, изсипаха електролита и го измиха. Ама яко миене падна, то май си беше чисто промиване. После му забъркаха нов електролит и го наляха. След това на умната машина. След тази процедура акумулатора изкара две години без никакъв проблем.
Според пичовете, ако акумулаторът се поддържа какро трябва може да изкара 15 години, че и повече.
Кажи кои са тези хора да ходя при тях ако се налага.
Переди да закрият масово сума ти военни подделения, във всяко което имаше работилница имаше и акумулаторно. Там ги правят тези неща. Сега нямам идея къде има, а тези пичове които познавам аз са от едно от малкото останали поделения. Лошото е, че не е свободен достъпа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
stony1 написа:xpl0d написа:stony1 написа:zBoost написа:лечебен смисъл разреждаш го напълно и го зареждаш пак ли? колко пъти го повтаряш?
Трябва да попитам в акумулаторното какво точно правят. Имам някакви подозрения, че закачат акумулатора на "зарядно", което проверява състоянивто на акумулатора. Преди тази операция проверяват електролита, после го закачатна умната машина, но какво прави тя не съм питал.
Виждал съм обаче как съживяват "умрял" акумулатор. Взеха го, разредиха го, изсипаха електролита и го измиха. Ама яко миене падна, то май си беше чисто промиване. После му забъркаха нов електролит и го наляха. След това на умната машина. След тази процедура акумулатора изкара две години без никакъв проблем.
Според пичовете, ако акумулаторът се поддържа какро трябва може да изкара 15 години, че и повече.
Кажи кои са тези хора да ходя при тях ако се налага.
Переди да закрият масово сума ти военни подделения, във всяко което имаше работилница имаше и акумулаторно. Там ги правят тези неща. Сега нямам идея къде има, а тези пичове които познавам аз са от едно от малкото останали поделения. Лошото е, че не е свободен достъпа.
Добре де, ако отидем и помолим няма ли да свършат услугата срещу заплащане нали? Питай ги и кажи, ако не си сигурен.

- An4oOo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 28.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 e53 3.0d 218ps
- Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
- Детайли за колата: Зла печка :D
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
Незнам и как палите, но има значение дали е с натиснат съединител или не
Сами може да се досетите повечето че когато съединителя е натиснат при паленето стартера се товари по малко за да завърти чарколяците и съответно има шанс за по-лесно запалване на колата с по-малко ресурси прахосани от стартера. Само казвам ако все още някой незнаят 


Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
абе, кви са тия студове
днеска като излезнах от нас беше -5 градуса и грееше слънце
не знам къде ги намирате тия премеждия
днеска като излезнах от нас беше -5 градуса и грееше слънце
не знам къде ги намирате тия премеждия
No bling at the Ring
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
BadAngel написа:абе, кви са тия студове
днеска като излезнах от нас беше -5 градуса и грееше слънце
не знам къде ги намирате тия премеждия
май обичаме да спим

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
Държа си колата в гараж... ако ме мързи да я прибера - живея на баир, все ще има да подкачи бензиновата помпа 
Иначе ми се мотат 2-3 акумулатора един от друг по-умрели, та на тия температури винаги имам един прясно зареден

Иначе ми се мотат 2-3 акумулатора един от друг по-умрели, та на тия температури винаги имам един прясно зареден

Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
zBoost написа:BadAngel написа:абе, кви са тия студове
днеска като излезнах от нас беше -5 градуса и грееше слънце
не знам къде ги намирате тия премеждия
май обичаме да спим
е.. да към 11 излезнах, но.. едва ли е чак такава температурната амплитуда
все пак м/у 20 и 5 градуса са 15 градуса разлика, това да не е пустинята гоби

No bling at the Ring
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
и аз излезнах в 11 и беше -12 по борда и -15 некъде по firefox 

- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип?
продължително време докато гъстотата стигне 1,26-1,28. Това е признака за зареден акумулатор. Търсите си зарядно, което не е ограничено по напрежение (напрежение>16волта) - пускате го с ток 1/10 от капацитета и го оставяте да вдига гъстотата. И спокойно, повече от 2,75-2,8Волта/клетка или 16,5-16,8Волта акумулатора няма как да поеме, и такива напрежения няма да разрушат акумулатора. Ще има кипене на електролит, ще се загрее батерията, миризмата ще е стабилна, но това е неизбежно. След края на заряда го оставате да изстине и доливате пак дестилирана вода до над нивото на плочите. Чистите корпуса и клемите и последните ги омазвате с технически вазелин.
Това е, което може да се направи преди зимата с акумулатора за да му вдъхнете сили, при все че има още живот в него и е обслужваем тип (имате достъп до електролита).
Ако се кара колата на къси разстояния и с чести паления, на всеки месец поне веднъж на обикновено зарядно за цяла нощ. Също е добре да си проверите консумацията при загасена кола и включена аларма - не трябва да е повече от 50-60милиампера.
Необслужваемите акумулаторни стартерни батерии са друга бира и друга тема, черна кутия един вид. Там манипулациите по поддръжка са по-ограничени. Не опитвайте горните методи на заряд с тях.
И на финал - не оставяйте акумулатора разреден през зимата особено в сегашните температури, за да не се чудите после защо е подут и стърчи лед от него.
Това е, което може да се направи преди зимата с акумулатора за да му вдъхнете сили, при все че има още живот в него и е обслужваем тип (имате достъп до електролита).
Ако се кара колата на къси разстояния и с чести паления, на всеки месец поне веднъж на обикновено зарядно за цяла нощ. Също е добре да си проверите консумацията при загасена кола и включена аларма - не трябва да е повече от 50-60милиампера.
Необслужваемите акумулаторни стартерни батерии са друга бира и друга тема, черна кутия един вид. Там манипулациите по поддръжка са по-ограничени. Не опитвайте горните методи на заряд с тях.
И на финал - не оставяйте акумулатора разреден през зимата особено в сегашните температури, за да не се чудите после защо е подут и стърчи лед от него.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани