Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от zzuzi » 04 Мар 2012, 22:44

Lenco написа: и съм сигурен що буталото има стрелка за посока на сглобяване...
Тва хубаво,ма няма връзка с наклона на двигателя.
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от CTORH » 04 Мар 2012, 23:49

Честно казано и аз мисля, като колегата от другата тема, дето е написал, че е наклонен надясно, заради това че там има само едни изпускателни колектори и нищо друго, а отляво откъм смукателите има дебитомер, възд. филтър, и кутията на масления филтър е там, и стартера и алтернатора са там и те така. :) Просто исках да видя мнението и на другите. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: София/Нови Искър
Пол: Мъж
Кара: за Е36 тийм София

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от blabla » 05 Мар 2012, 1:58

Не знам защо решихте че е само при Бмв така , доста от руските автомобили са така както и повечето автомобили със задно , много ясно че голфчетата които са с напречен двигател няма да им е наклонен на ляво .... Преди време и аз се запитах за позицията на един двигател, тои беше на мотор наклона на цилиндъра нещо подобно на 45градуса съвпада с наклона които е даден на автомобилните двигатели .Тогава бях попаднал на една статия или нещо подобно не помня точно , че така поставени моторите имат най малко вибрации на шасито и обратното шасито ще предава по малко вибрации на двигателя, вярно има тампони и тем подобни но прав двигателя според мен е по уязвим. Идеята им е била да направят така че оста по която се местят буталата да не съвпада с осите на движение х и y.
Изображение
IS power !!!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от Lenco » 05 Мар 2012, 9:13

zzuzi написа:
Lenco написа: и съм сигурен що буталото има стрелка за посока на сглобяване...
Тва хубаво,ма няма връзка с наклона на двигателя.

Абсолютно точно заключение, стрелката или белега нямат никва връзка с наклона.
Доста интересен факт е, че двигатели с еднаква посока на въртене са еднакво изкривени и с еднакво изместване на центъра на буталния болт в самото бутало.
Странно, винаги съм мислил, че тия автомобилостроители проявяват творчество и не робуват на някви норми.
Няма ли някой в тоя форум дето учи "Двигатели с вътрешно горене", да ни светне по въпроса :oops:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от CTORH » 05 Мар 2012, 10:36

blabla написа:Не знам защо решихте че е само при Бмв така , доста от руските автомобили са така както и повечето автомобили със задно ...


Кои например? Щото аз имах Лада преди БМВ-то, а и москвичи съм бъзикал и те са си вертикални двигателите им. :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от steeN » 05 Мар 2012, 10:46

цялата работа е за спестяване на място според мен. така е по-нисък, има място за колектора и други неща да се сложат...
наклона зависи сигурно и от посоката на въртене. целта е двигателя да пада надолу като даваш газ, не да се качва нагоре и да ти изкочи от капака. или по-скоро от това от коя страна са всмукателните колектори да има място за тях, защото изпускателните могат да се сложат отдолу. комбинация от тия неща... нещо такова.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от ивчо » 05 Мар 2012, 10:50

CTORH написа:Щото аз имах Лада преди БМВ-то!:

В тоз модел автомобили това е леко пропуснато ...
Само 12-ката на Москвич е с наклонен двиг, а същият както е всеизвестно е на БМВ !
По темата - истината е в капака ! Или поне така са казали от БМВ на едно изложение през нам си коя година !
Има и японки с капачка отляво и ауспух пак там ! Кола с нормална дирекция говорим (нормална за Б-я) !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от nightdriver » 05 Мар 2012, 12:59

ивчо написа:Има и японки с капачка отляво и ауспух пак там ! Кола с нормална дирекция говорим (нормална за Б-я) !


така е , но имат вече доста заводи в Европа с производство за европейския пазар и нормално е да направят преустройство
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 13:28

Основните причини са няколко.
Това позволява при такава компановка в по-компактно пространство да се събере двигателя с периферията му, а това от своя страна дава по-нисък център на тежестта, по-равномерно разпределение на тежестта и по-добра ремонтопригодност :yes: Така изпускателния тракт е отдолу а всмукателния отгоре и поотделно са лесни за обслужване като са разположени в по-голямо пространство.

Поради тази причина е изместена асиметрично и оста на буталния болт, за да компенсира компонентата на земното притегляне "притискаща" буталото към "долната" стена на цилиндъра и предизвиканото от това по-голямо триене и износване. Освен това по време на работния такт (горенето и разширението) мотовилката е положение позволяващо по-равномерно разпределение и насочване на усилията в нея. С тази цел буталото има стрелка определяща еднозначно положението му спрямо останалите елементи на коляно-мотовилковата група.

Всяко едно такова решение е съпроводено от много изчисления и инженерни часове работа, целящи постигането на определено предимство и уви, колкото и да съм ги учил тия неща в конкретната конструкция би могло да е направено с друга умисъл за постигането на други цели :roll:

За ауспусите също бе спомената причината - при колите създадени като такива с десен волан (англииски, японски и т.н. марки) ауспусите са позиционирани така, че да са максимално далеч от пешеходци и т.н.
В повечето случаи няма връзка с резервоари или нещо подобно, защото особено при BMW, резервоара е максимално плосък и разположен по цялата ширина на дъното на автомобила, та няма как да не се пресича с изпускателните тръби.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 14.11.2006
Местоположение: у Софето
Пол: Мъж
Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
Мечтае да кара: тенджера под налягане...
Детайли за колата: Touringi

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от doctoragsxr » 05 Мар 2012, 21:06

Лада та Лада ...каква периферия има този мотор един карбуратор колкото юмрук с въздушен филтър,коша е празен. :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от maxpower » 05 Мар 2012, 21:15

Lenco написа:.
Няма ли някой в тоя форум дето учи "Двигатели с вътрешно горене", да ни светне по въпроса :oops:

Не бе тука всички сме парнаджии и готвачи :mhihi: . Аз съм завършил "Двигатели с вътрешно горене" и това даже ми беше един от въпросите на дипломната защита :mrgreen:
Иначе оста на буталния болт е изместен от оста на буталото основно, за да има по плавен преход от едната към другата пола на буталото в горна и долна мъртва точка, когато мотовилката променя ъгъла спрямо оста на цилиндъра и съответно притиска буталото към едната и другата стена. То затова и цилиндрите се износват елипсовидно. Ако осите съвпадат особено при по големи хлабини буталото започва буквално на хлопа в цилиндъра, когато се прави този преход. Дори и ладовите двигатели са с изместен център на буталния болт въпреки, че са абсолютно вертикални.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от saleen » 06 Мар 2012, 14:28

Като стана дума за соц. бегачки, старата ми Шкода 105 беше също с наклонен двигател - надясно при поглед отзад (където е двигателя де :mhihi: ).
Никой не мое ма връне на селу!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от nightdriver » 06 Мар 2012, 14:41

saleen написа:Като стана дума за соц. бегачки, старата ми Шкода 105 беше също с наклонен двигател - надясно при поглед отзад (където е двигателя де :mhihi: ).


ти огледа ли добре за някой паднал тампон :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ

Мнение от kiro_320 » 07 Мар 2012, 4:35

The 30° inclination of the Slant-6 gave a lower height overall engine package, which enabled vehicle stylists to lower hoodlines, and also made room for the water pump to be mounted with a significant lateral offset, significantly shortening the engine's overall length. In addition, the slanted cylinder block provided ample space under the hood for intake and exhaust manifolds with runners of longer and more nearly equal length compared to the rake- or log-style manifolds typical of other inline engines. The Slant-6 manifold configuration gives relatively even distribution of fuel mixture to all cylinders, and presents less flow restriction. This, in turn, makes for relatively good airflow through the engine despite the intake and exhaust ports being on the same side of the head rather than in a crossflow arrangement.

Това открих аз, то е почти идентично с това което са казали други колеги, но се отнася за някакъв 6 цилиндров двигател на Крайслер още през 1960 година, мисля че за БМВ причината да е наклонен на дясно НЕ е по-различна от тази на крайслерите. :)

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gromovich, zAcK

Последни теми
Facebook