Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Модератор: Общи модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Тва хубаво,ма няма връзка с наклона на двигателя.Lenco написа: и съм сигурен що буталото има стрелка за посока на сглобяване...


- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Честно казано и аз мисля, като колегата от другата тема, дето е написал, че е наклонен надясно, заради това че там има само едни изпускателни колектори и нищо друго, а отляво откъм смукателите има дебитомер, възд. филтър, и кутията на масления филтър е там, и стартера и алтернатора са там и те така.
Просто исках да видя мнението и на другите. 


- blabla
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Не знам защо решихте че е само при Бмв така , доста от руските автомобили са така както и повечето автомобили със задно , много ясно че голфчетата които са с напречен двигател няма да им е наклонен на ляво .... Преди време и аз се запитах за позицията на един двигател, тои беше на мотор наклона на цилиндъра нещо подобно на 45градуса съвпада с наклона които е даден на автомобилните двигатели .Тогава бях попаднал на една статия или нещо подобно не помня точно , че така поставени моторите имат най малко вибрации на шасито и обратното шасито ще предава по малко вибрации на двигателя, вярно има тампони и тем подобни но прав двигателя според мен е по уязвим. Идеята им е била да направят така че оста по която се местят буталата да не съвпада с осите на движение х и y.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
zzuzi написа:Тва хубаво,ма няма връзка с наклона на двигателя.Lenco написа: и съм сигурен що буталото има стрелка за посока на сглобяване...
Абсолютно точно заключение, стрелката или белега нямат никва връзка с наклона.
Доста интересен факт е, че двигатели с еднаква посока на въртене са еднакво изкривени и с еднакво изместване на центъра на буталния болт в самото бутало.
Странно, винаги съм мислил, че тия автомобилостроители проявяват творчество и не робуват на някви норми.
Няма ли някой в тоя форум дето учи "Двигатели с вътрешно горене", да ни светне по въпроса

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
blabla написа:Не знам защо решихте че е само при Бмв така , доста от руските автомобили са така както и повечето автомобили със задно ...
Кои например? Щото аз имах Лада преди БМВ-то, а и москвичи съм бъзикал и те са си вертикални двигателите им.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
цялата работа е за спестяване на място според мен. така е по-нисък, има място за колектора и други неща да се сложат...
наклона зависи сигурно и от посоката на въртене. целта е двигателя да пада надолу като даваш газ, не да се качва нагоре и да ти изкочи от капака. или по-скоро от това от коя страна са всмукателните колектори да има място за тях, защото изпускателните могат да се сложат отдолу. комбинация от тия неща... нещо такова.
наклона зависи сигурно и от посоката на въртене. целта е двигателя да пада надолу като даваш газ, не да се качва нагоре и да ти изкочи от капака. или по-скоро от това от коя страна са всмукателните колектори да има място за тях, защото изпускателните могат да се сложат отдолу. комбинация от тия неща... нещо такова.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
CTORH написа:Щото аз имах Лада преди БМВ-то!:
В тоз модел автомобили това е леко пропуснато ...
Само 12-ката на Москвич е с наклонен двиг, а същият както е всеизвестно е на БМВ !
По темата - истината е в капака ! Или поне така са казали от БМВ на едно изложение през нам си коя година !
Има и японки с капачка отляво и ауспух пак там ! Кола с нормална дирекция говорим (нормална за Б-я) !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
ивчо написа:Има и японки с капачка отляво и ауспух пак там ! Кола с нормална дирекция говорим (нормална за Б-я) !
така е , но имат вече доста заводи в Европа с производство за европейския пазар и нормално е да направят преустройство
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Основните причини са няколко.
Това позволява при такава компановка в по-компактно пространство да се събере двигателя с периферията му, а това от своя страна дава по-нисък център на тежестта, по-равномерно разпределение на тежестта и по-добра ремонтопригодност
Така изпускателния тракт е отдолу а всмукателния отгоре и поотделно са лесни за обслужване като са разположени в по-голямо пространство.
Поради тази причина е изместена асиметрично и оста на буталния болт, за да компенсира компонентата на земното притегляне "притискаща" буталото към "долната" стена на цилиндъра и предизвиканото от това по-голямо триене и износване. Освен това по време на работния такт (горенето и разширението) мотовилката е положение позволяващо по-равномерно разпределение и насочване на усилията в нея. С тази цел буталото има стрелка определяща еднозначно положението му спрямо останалите елементи на коляно-мотовилковата група.
Всяко едно такова решение е съпроводено от много изчисления и инженерни часове работа, целящи постигането на определено предимство и уви, колкото и да съм ги учил тия неща в конкретната конструкция би могло да е направено с друга умисъл за постигането на други цели
За ауспусите също бе спомената причината - при колите създадени като такива с десен волан (англииски, японски и т.н. марки) ауспусите са позиционирани така, че да са максимално далеч от пешеходци и т.н.
В повечето случаи няма връзка с резервоари или нещо подобно, защото особено при BMW, резервоара е максимално плосък и разположен по цялата ширина на дъното на автомобила, та няма как да не се пресича с изпускателните тръби.
Това позволява при такава компановка в по-компактно пространство да се събере двигателя с периферията му, а това от своя страна дава по-нисък център на тежестта, по-равномерно разпределение на тежестта и по-добра ремонтопригодност

Поради тази причина е изместена асиметрично и оста на буталния болт, за да компенсира компонентата на земното притегляне "притискаща" буталото към "долната" стена на цилиндъра и предизвиканото от това по-голямо триене и износване. Освен това по време на работния такт (горенето и разширението) мотовилката е положение позволяващо по-равномерно разпределение и насочване на усилията в нея. С тази цел буталото има стрелка определяща еднозначно положението му спрямо останалите елементи на коляно-мотовилковата група.
Всяко едно такова решение е съпроводено от много изчисления и инженерни часове работа, целящи постигането на определено предимство и уви, колкото и да съм ги учил тия неща в конкретната конструкция би могло да е направено с друга умисъл за постигането на други цели

За ауспусите също бе спомената причината - при колите създадени като такива с десен волан (англииски, японски и т.н. марки) ауспусите са позиционирани така, че да са максимално далеч от пешеходци и т.н.
В повечето случаи няма връзка с резервоари или нещо подобно, защото особено при BMW, резервоара е максимално плосък и разположен по цялата ширина на дъното на автомобила, та няма как да не се пресича с изпускателните тръби.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Лада та Лада ...каква периферия има този мотор един карбуратор колкото юмрук с въздушен филтър,коша е празен. 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Lenco написа:.
Няма ли някой в тоя форум дето учи "Двигатели с вътрешно горене", да ни светне по въпроса
Не бе тука всички сме парнаджии и готвачи


Иначе оста на буталния болт е изместен от оста на буталото основно, за да има по плавен преход от едната към другата пола на буталото в горна и долна мъртва точка, когато мотовилката променя ъгъла спрямо оста на цилиндъра и съответно притиска буталото към едната и другата стена. То затова и цилиндрите се износват елипсовидно. Ако осите съвпадат особено при по големи хлабини буталото започва буквално на хлопа в цилиндъра, когато се прави този преход. Дори и ладовите двигатели са с изместен център на буталния болт въпреки, че са абсолютно вертикални.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
Като стана дума за соц. бегачки, старата ми Шкода 105 беше също с наклонен двигател - надясно при поглед отзад (където е двигателя де
).

Никой не мое ма връне на селу!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
saleen написа:Като стана дума за соц. бегачки, старата ми Шкода 105 беше също с наклонен двигател - надясно при поглед отзад (където е двигателя де).
ти огледа ли добре за някой паднал тампон

Re: Малко глупав въпрос за всички бензинови двигатели на БМВ
The 30° inclination of the Slant-6 gave a lower height overall engine package, which enabled vehicle stylists to lower hoodlines, and also made room for the water pump to be mounted with a significant lateral offset, significantly shortening the engine's overall length. In addition, the slanted cylinder block provided ample space under the hood for intake and exhaust manifolds with runners of longer and more nearly equal length compared to the rake- or log-style manifolds typical of other inline engines. The Slant-6 manifold configuration gives relatively even distribution of fuel mixture to all cylinders, and presents less flow restriction. This, in turn, makes for relatively good airflow through the engine despite the intake and exhaust ports being on the same side of the head rather than in a crossflow arrangement.
Това открих аз, то е почти идентично с това което са казали други колеги, но се отнася за някакъв 6 цилиндров двигател на Крайслер още през 1960 година, мисля че за БМВ причината да е наклонен на дясно НЕ е по-различна от тази на крайслерите.
Това открих аз, то е почти идентично с това което са казали други колеги, но се отнася за някакъв 6 цилиндров двигател на Крайслер още през 1960 година, мисля че за БМВ причината да е наклонен на дясно НЕ е по-различна от тази на крайслерите.

29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]