Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от deyan-enchev » 20 Мар 2012, 14:09

Аз ги усещам най-добре като пътувам по Тракия в отсечката след тунела посока София.
Там са надолнища със завои и добър асфалт. Както каза колегата над мен при висока скорост и в завой веднага аз лично си усещам коя джанта/гума иска баланс или е крива.

ПС: Всъщност по-добре от vld не мога да го обясня, абсолютно съм съгласен с написаното.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от Wierdo » 20 Мар 2012, 15:18

Това на какви километри се усеща зависи най-вече от това каква тежест трябва за баланса. Не помня вече точно какви бяха границите, но е примерно х гр. при у километри. х+5 грама у+20км (казвам го теоретично, далеч съм от мисълта, че уравнението ми е вярно ;)


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от xpl0d » 20 Мар 2012, 15:19

Понеже не усещам тва биене миене реших да не рискувам и ги балансирах :)
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от alx » 20 Мар 2012, 15:29

gromovich написа:
alx написа:Балансираш ако бият.


... обаче колко от потребителите във форума могат да усетят докато карат, че им бият задните гуми например ???


задните бият в дупето ти, предните- във волана.

това някой обаче да ми каже че може да усети коя гума е (лява/дясна)... вие сте нЕкви магьосници ;) такова положение няма освен ако не е пред разпадане гумата :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от deyan-enchev » 20 Мар 2012, 15:45

В завой ;)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от vld » 20 Мар 2012, 17:25

Аз чак за лява дясна немога, ма дали е задна или предна до сега не съм имал пропуск :yes:
Просто ми е леко тегаво с 160+ по завоите, а на равно няма как да рабереш дали е лява или дясна.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от Escape » 20 Мар 2012, 21:44

а един по ламерски въпрос... има ли значение на каква машина балансират?
Питам че за последните ми 3 смени на гуми все нещо не могат да ги балансират като света... с летните гуми започваше да тресе волана при 120... после ги балансирах пак, ама тресеше при около 150км/ч, после пак зимните на другата кола направо ми разказаха играта - страшна вибрация и то при 50км/ч, та директно на първия светофар обратен и в айде в сервиза да им чукам по канчетата.... уж ги оправиха ама ама при 110-120 пак се появява ....
послените гуми които сменях са пак зимни и пак вибрира волана :bang: :bang: проблем с гумите и джантите няма, тъй като са чисто нови и джантите и гумите.... въобразявам ли си или в БГ некадърниците са насякъде?

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4211
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от Kroki » 20 Мар 2012, 21:56

Виж окачване нещо :?
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от Escape » 20 Мар 2012, 22:21

Kroki написа:Виж окачване нещо :?

3 различни коли ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от (bubsa) » 20 Мар 2012, 22:26

Escape написа:
Kroki написа:Виж окачване нещо :?

3 различни коли ...

Слаби гумаджий :wave: Половината не знаят на каква джанта къде и какъв баланс се слага :no:

А по темата.Колега след като си свалил летните гуми заедно с джантите,няма какво да им балансираш :idea: Слагаш и караш!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от xpl0d » 20 Мар 2012, 22:33

Escape написа:а един по ламерски въпрос... има ли значение на каква машина балансират?
Питам че за последните ми 3 смени на гуми все нещо не могат да ги балансират като света... с летните гуми започваше да тресе волана при 120... после ги балансирах пак, ама тресеше при около 150км/ч, после пак зимните на другата кола направо ми разказаха играта - страшна вибрация и то при 50км/ч, та директно на първия светофар обратен и в айде в сервиза да им чукам по канчетата.... уж ги оправиха ама ама при 110-120 пак се появява ....
послените гуми които сменях са пак зимни и пак вибрира волана :bang: :bang: проблем с гумите и джантите няма, тъй като са чисто нови и джантите и гумите.... въобразявам ли си или в БГ некадърниците са насякъде?


Аз доколкото знам има различни машини, от 5 до 50лв. дето се вика. Тези, при които аз ходих са некви нови, компютризирани, едно, друго, амнайсе хиляди параметъра вади и има някъв инфрачервен лъч ли лазер ли кво е. С него па ми хванаха кривината на едната джанта. Смени сервиза мен ако питаш.

(bubsa) написа:А по темата.Колега след като си свалил летните гуми заедно с джантите,няма какво да им балансираш :idea: Слагаш и караш!

Абе и аз така мислех и такава ми беше първоначалната идея, ама за щастие не се оказах прав :)
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от alpina-ma6inata » 21 Мар 2012, 12:47

Има значение от машината. И много важно е, кога е калибрована. Всяка машина трябва да се калиброва на известно време (най-често е хубаво преди всеки сезон). И ако една машина не се калибрира и в комбинация с някои некадърни гумаджии, които не са чували за оптимизация и могат да се получат такива работи. :) Когато виждате, че са ви прави гумите и джантите, но все пак баланса изисква повечко грамаж (над 40-50 гр. си идва множко вече) искайте да ви оптимизират гумата (да се завърти на определен ъгъл спрямо джантата), и така може да се свали стабилно грамажа.

Сигурно доста хора го знаят това, но все пак това мога да ви дам като съвет, да не ви претупват работата, защото и без това личното ми наблюдение е, че гумаджийските услуги на доста места и без това не са много евтини. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от deyan-enchev » 21 Мар 2012, 15:00

Прав е колегата над мен за оптимизацията.
Преди години мой приятел ме светна затова, гледам го 10 минути монтира и размонтира гумата от джантата и отивам да го питам човек какво правиш.
Той сподели, че заради не перфектните гуми в повечето случаи теглото на една гума в единия "край" е различно от това в другия.
Оттам следва да се "завърти" спрямо джантата с цел оптимизация на баланса. Понеже си трая повечето пъти при други гумаджии и не ми се занимава, наблюдавам че може и 50 грама баланс да ти лепнат ама няма да оптимизират гума-джанта. Причините са редица не ми се иска да влизам в темата, че ще стигнем до лошата ни икономическа обстановка.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 21.01.2007
Местоположение: Sofia-Off-Road-Under-Repair
Кара: каквото изпадне...
Мечтае да кара: safety car, самолет, мотор
Детайли за колата: тотална щета...

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от stozashto » 21 Мар 2012, 15:43

Колеги, изчетох внимателно мненията ви, но нивото на знания и умения у онзи, който би ги следвал са много над моите, а и нямам условия за "смени си и си балансирай сам"...
Дали ще е възможно да предложите 2-3 сервиза в София, където тези услуги са качествено извършвани.
Благодаря!
Колкото до темата - не виждам смисъл да се пести от баланса.
"... _ _ _ ..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Re: Балансират ли се гумите при всяко поставяне?

Мнение от saleen » 21 Мар 2012, 15:52

deyan-enchev написа:Преди години мой приятел ме светна затова, гледам го 10 минути монтира и размонтира гумата от джантата и отивам да го питам човек какво правиш.
Той сподели, че заради не перфектните гуми в повечето случаи теглото на една гума в единия "край" е различно от това в другия.
Оттам следва да се "завърти" спрямо джантата с цел оптимизация на баланса.

На новите гуми, има една бяла точка от външната страна, където тежестта на гумата е най- малка и съответно там при монтажа застава вентила, за да балансира и той в някаква степен, поне при моите гуми е така, тъй че чистак новата гума би трябвало още в завода да е "оптимизирана" как да се сложи.
По темата - според мен е хубаво да се балансират, защото при определен стил на каране и най- вече при по- екстремна употреба на спирачките, може да се получи износване на гумата на петна, което да наруши баланса :dunno:
Последна промяна saleen на 21 Мар 2012, 16:00, променена общо 1 път
Никой не мое ма връне на селу!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook