Проблем с ламарините

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 24 Май 2012, 21:56

Колеги, добър вечер!
Не знам дали тази тема е за тук, но все пак да питам.
Налага се да сменя бобето на преден ляв амортесьор, което се води по принцип сменяем детайл и е захванато на около 30-40 места с точкова заварка с диаметър 6 мм.
Въпросите са 2:
1. Дали е възможно и по-конкретно дали ще се получи достатъчно здраво ако след смяната всяка заварка въде заменена с болт? Болтовете са 6 мм титаниева сплав със самозаконтрящи се гайки от същия материал, т.е. те не знаят какво е ръжда и късане. Кривят се, но не се късат.
2. Втория въпрос е: Има ли колега от София, разполагащ с телоподаващо, който може да съдейства идния месец, че тия болтове ми се иска само в краен случай да ги слагам.
Гледам заваръчни апарати по 1000+ лв, а ми трябва само за 2-3 часа и няма смисъл да го купувам. Нека ако някой може да помогне да пише, ще има и черпене разбира се ;)
Изображение
ATR-42/72

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Проблем с ламарините

Мнение от alx » 24 Май 2012, 22:29

аз не съм от страхливите, но опре ли да карам кола която е била кърпена на предните бомбета- бих се замислил независимо колко здраво е правена- веднъж като се разбутат нещата там- никога няма да е както трябва предницата.

мое си мнение де...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 24 Май 2012, 22:56

Абе и ти си прав, но знам, че може да се направи качествено въпреки всичко. Тя до сега не е била кърпена и мислих за частично правене, но нали съм психар и искам да е като от магазина и затова си намерих перфектно бомбе без ръжди по него и смятам да го монтирам него.
По принцип съм правил и преди такива кръпки на други коли и така да го кажеме съм претупвал работата, но пък взеха че вече 8-ма година държат :mhihi:
Изображение
А така бих си го заварил на моята кола. По принцип е ясно, че "Майсторите" само го точкуват и кара по 2-3 години. Надявам се да стане номера. Държа да кажа, че знам и как се прави цяла заварка по който и да е детайл без да се усуква купето и да изметва ламарината ;)
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с ламарините

Мнение от M10 » 26 Май 2012, 17:39

Ми те в завода нали са заварени все пак :dunno: Не мисля че е проблем цял носещ панел да се смени, стига да се работи качествено и да не се завари накриво :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 26 Май 2012, 18:04

Да де, но не са заварявани с телоподаващо :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Проблем с ламарините

Мнение от немо » 26 Май 2012, 19:41

DLVasilev написа:Колеги, добър вечер!
1. Дали е възможно и по-конкретно дали ще се получи достатъчно здраво ако след смяната всяка заварка въде заменена с болт? Болтовете са 6 мм титаниева сплав със самозаконтрящи се гайки от същия материал, т.е. те не знаят какво е ръжда и късане. Кривят се, но не се късат.

Ако беше удачно с болтове от завода щеше да е така... ;)
При подобни случаи има един основен принцип->детайлът,който ще се подменя се "разкопчава" по заводските точкови заварки и новият се снажда пак така...,ако няма апарат за точково става без грижи с телоподаващо.
И :idea: :idea: :idea: цяла заварка (шев) е възможно да е по-слаба в определени случаи!!
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 26 Май 2012, 20:47

немо написа:
DLVasilev написа:Колеги, добър вечер!
1. Дали е възможно и по-конкретно дали ще се получи достатъчно здраво ако след смяната всяка заварка въде заменена с болт? Болтовете са 6 мм титаниева сплав със самозаконтрящи се гайки от същия материал, т.е. те не знаят какво е ръжда и късане. Кривят се, но не се късат.

Ако беше удачно с болтове от завода щеше да е така... ;)
При подобни случаи има един основен принцип->детайлът,който ще се подменя се "разкопчава" по заводските точкови заварки и новият се снажда пак така...,ако няма апарат за точково става без грижи с телоподаващо.
И :idea: :idea: :idea: цяла заварка (шев) е възможно да е по-слаба в определени случаи!!

To е ясно, че ще е със заварка, а не с болтове, понеже е по- лесно и по-красиво не защото болтовете са по-слаби. Точковата заварка не гори толкова ламарината колкото който и да е друг заваръчен апарат, но като нямам такава ще се прави с телоподаващо.
По въпроса за точкуване или цяла заварка честно казано на точно такъв един детайл предпочитам да заложа на цял шев. Другото което е, че по пода има една кръпка(пред задната седалка има едни кръгли капачки долу в краката, те са махнати и са заменени с ламарина) Та тази ламарина е "точкувана" само и никъде другаде не е тръгнало освен на точките. В тоя ред на мисли колкото повече заварка има толкова повече материал за ръжда=>толкова повече ще изкара. Смятам само отпред на бомбето да има заварка тъй като е силов детайл, останалите пострадали области ще изядат нитовете :twisted:
Старата любов и нитовата сглобка ръжда не хващат :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Проблем с ламарините

Мнение от немо » 26 Май 2012, 23:27

DLVasilev написа:Смятам само отпред на бомбето да има заварка тъй като е силов детайл, останалите пострадали области ще изядат нитовете :twisted:

Щом смяташ,че нитоването е добър начин за ремонтиране на купе.....аз нямам к'во да добавя :dunno:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 27 Май 2012, 0:07

немо написа:
DLVasilev написа:Смятам само отпред на бомбето да има заварка тъй като е силов детайл, останалите пострадали области ще изядат нитовете :twisted:

Щом смяташ,че нитоването е добър начин за ремонтиране на купе.....аз нямам к'во да добавя :dunno:

Ами за момента пострадалите зони го позволяват поради елементарната им форма, която не изисква изработването на кой знае какви профили.
Повечето места са равни и са лесни за нитене, пък и не понасят кой знае какви натоварвания.
Да не забравяме, че Е34 и 34-воркоподобните се отличават откъм конструкция от останалите автомобили. Като пример само праговете на този автомобил са подсилени само на т.нар Jackpoint или казано по шопски: там дека крико напиня. Докато в останалите автомобили през прага минава носеща конструкция, която при моя случай е отделна от прага и т.н.
Това дето ме интересуваше го реших- Ще го заварявам бомбето на амортесьора. Темата може да се заключва :yes:
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Проблем с ламарините

Мнение от steeN » 27 Май 2012, 6:59

ако сложиш болтове там купето ти ще се гъне като кашкавал.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Проблем с ламарините

Мнение от DLVasilev » 27 Май 2012, 15:17

steeN написа:ако сложиш болтове там купето ти ще се гъне като кашкавал.

Абе и аз си мислех че не е работа, въпреки, че знам как да го направя. Във всички случаи болтовете отпадат
Изображение
ATR-42/72

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook