отново в бокса

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 19 Юни 2012, 19:52

DEMIURGE написа:1. Не ми се струва добра идея да намаляваш височината на главата и така да вдигнеш компресията/степента на сгъстяване.
Това ще повлече и низ от механични неприятности, като например, че ако имаш леко огъване на главата или изобщо нужда за лек шлайф

Като повишиш компресията ще трябва да караш на теория с по-високооктанов бензин или да въртиш дистрибутора като ненормален, защото няма да му намериш еднозначно място за всички случаи на живота. Иначе чакай детонации и разни други подобни събития. Та от това положение се излиза с датчик за детонации и автоматична промяна на аванса от "мозъка", ама ти нали твърдо се решил да е карбуратор...

Освен всичко по 1. центровката на вала отива, трябва раздвижно колело. Истината е че кадърно сгъстяване/разреждане се прави с други бутала или биели. 135мм (+5мм) има в някой М40 и М50, буталата на М50Б25 без ванос са с 4мм по-високо чело... варианти много, всичките по-скъпи от рязането на главата.

Относно повишаването на СС съм на мнение, че със спортен вал компресията в цилиндрите ще бъде по-ниска заради по-голямата продължителност, и можем безопасно да вдигнем СС до 11.5-12:1 без нужда от високооктаново гориво :dunno: кривата на аванса е наистина кофти че няма как да се нагласи и ще трябва да се настрои компромисно да няма детонации.
Проекта макар и финансово ограничен е различен и интересен :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: отново в бокса

Мнение от Gecallica » 19 Юни 2012, 22:48

M10 написа:
DEMIURGE написа:1. Не ми се струва добра идея да намаляваш височината на главата и така да вдигнеш компресията/степента на сгъстяване.
Това ще повлече и низ от механични неприятности, като например, че ако имаш леко огъване на главата или изобщо нужда за лек шлайф

Като повишиш компресията ще трябва да караш на теория с по-високооктанов бензин или да въртиш дистрибутора като ненормален, защото няма да му намериш еднозначно място за всички случаи на живота. Иначе чакай детонации и разни други подобни събития. Та от това положение се излиза с датчик за детонации и автоматична промяна на аванса от "мозъка", ама ти нали твърдо се решил да е карбуратор...

Освен всичко по 1. центровката на вала отива, трябва раздвижно колело. Истината е че кадърно сгъстяване/разреждане се прави с други бутала или биели. 135мм (+5мм) има в някой М40 и М50, буталата на М50Б25 без ванос са с 4мм по-високо чело... варианти много, всичките по-скъпи от рязането на главата.

Относно повишаването на СС съм на мнение, че със спортен вал компресията в цилиндрите ще бъде по-ниска заради по-голямата продължителност, и можем безопасно да вдигнем СС до 11.5-12:1 без нужда от високооктаново гориво :dunno: кривата на аванса е наистина кофти че няма как да се нагласи и ще трябва да се настрои компромисно да няма детонации.
Проекта макар и финансово ограничен е различен и интересен :bchug:


Не съм прочел големите чаршафи на колегата DEMIURGE, и не знам дали е упоменал там, но требе многУ да се фнимава с лифта на вала и кълцането на главата, че да не стане така, че да не се разберат клапаните с буталата кой е на ход. :kuku:

Мойто моторче като го сглобявах с рошавия вал, след като му регулирах хлабините на клапаните му турнах тиквата без гарнитура и му мушнах ангренажа с идеята, че ако не се здрависат без гарнитура клапан и бутало, почти няма шанс да се срещнат със гарнитура. За всеки случай съм му сложил и едни двойни пружини, белким не изостават много клапаните от вала във високите, ама това ще стане ясно като проплаче в близко бъдеще лошата м10ка :mhihi:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 20 Юни 2012, 8:26

Благодаря Сашо за инфото :yes: М10 дай ми формулата да се правя, че мога да смятам :mhihi: Резултата ще е каквото стане, имам резервна глава с нормалната карантия дето ако нещо изтрещи винаги мога да го възтановя. Аз и за това се хващам с тези мунинги. Факт е, че ако нещата се сучат ще е много весел автомобил за каране. Не на последно място в този сектор ще съм единствения :mhihi:в крайна сметка
Изображение
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 20 Юни 2012, 17:45

moksika написа:Факт е, че ако нещата се сучат ще е много весел автомобил за каране. Не на последно място в този сектор ще съм единствения :mhihi:в крайна сметка

:yes:

Начало на мойте чаршафи :mhihi: :
Супер секретната формула за обем на цилиндър е V=П*r2*h :mhihi:
Ще се опитам да обясня принципа, дано се разбира...
Така, П=3,14 :mhihi:, цилиндъра ти е 8см (всичко в см да няма грешки) - r2 (радиуса на цилиндъра на втора) = 16.
Хода ти е 6,6см - работния обем на един цилиндър е 3,14*16*6,6=331,584cm3

интересуват те недохода (буталото колко под ръба на блока е или колко над), обема на челото на буталото (прорези за клапаните, вдлъбнато/изпъкнало), обема на гарнитурата, обема на горивната камера.

недохода намираш в нета колко е или го мериш като смъкнеш главата и смяташ този обем, ако буталото стърчи над блока го сметни и в следващите сметки го ползвай със знак минус.

гарнитурата и мериш дебелината и диаметъра на отворите и смяташ (ползвай старата смачкана)

обема на ГК намираш парче плексиглас, правиш отвор, лепваш го със някакъв силикон и като изсъхне почваш да пълниш със спринцовка
Изображение
така 3-4 пъти че да не объркаш броенето на кубиците :mhihi:

за челата на буталата измисляш нещо подобно

Като си събрал всичката тази информация смяташ колко ти е обема в ГМТ и колко в ДМТ.
В ГМТ - обема на горивната камера+гарнитурата+недохода+челото на буталото.
В ДМТ - всичко горно+работния обем.
Делиш Vдмт/Vгмт и честито, най после получаваш текущата степен на сгъстяване :ok:

Оттам виж кви по тънки гарнитури се предлагат и смяташ пак. Ако не е достатъчно пълниш главата до 1мм под сегашното ниво и смяташ пак... така докато докараш каквото искаш. Можеш да сметнеш и варианти с 5мм по дълги биели и отнемане от челата на буталата. Вземаш една тетрадка и калкулатор и мислиш кое е най-удачно :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: отново в бокса

Мнение от TukBaTa » 20 Юни 2012, 19:41

нека да се включа малко и аз ...

колегата М10 е нахвърлял на бързо основните принципи (въпреки, че предполагам, че са ти ясни), но аз имам малко пояснения ...

за да измериш обема на челото на буталото на м20, ще трябва да си доста изобретателен - там буталата са доста разнообразни с течение на годините постоянно се променят, но като цяло са с една изпъкнало вдлъбната форма... Но една голяма буца глина или гипс може и да свършат работа.

главата е ясно ... сваляш напасваш клапани мериш... моя съвет е да си потърсиш двойни пружини(тъй като си мисля че твоите са единични) можеш да пробваш дали не стават от м50 направо целия комплект с подложки (без тарелки, че те май са с по тънки клапани), но може и само вътрешните пружинки да вземеш - тях съм ги мерил и май от това, което успях да намеря тогава са най-твърдички - за да добиеш представа твоите пружини свити на 40мм дават около 36-37kN, само вътрешната от м50 сложена на подложката и тарелката както се монтира свита пак на 40мм дава 13kN (мога да бъркам някъде с мерните единици, но цифрите бяха някакви такива - мерени на професионална машина за измерване и проверка на пружини). Предполагам обаче и двойни от м20 пак ще е по-добре. Като стигнеш до там и решиш може да драснеш едно ЛС може да намеря някъде цял комплект от м50 с подложки като за теб. След всичко това пилиш и пак мериш, после пак пилиш и пак мериш и така докато ти хареса :yes:
ако не се лъжа глава на м20б20 е около 37сс, но както казах не гарантирам там има различни видове и на тези години не се знае кой какво е правил, но все пак можеш да го ползваш за първоначална сметка да знаеш ориентировъчно колко и на къде :winky:

недоход или голям ход - тук може да разчиташ и на сметки и инфо от нета(най-хубаво да се измери, но все пак):
блока трябва да ти е висок - 206.7мм (ако никои не се намесвал там)
биели - 130мм
компресионната височин на буталото е - 43,4мм
вал - 66мм, интересувани половината - 33мм

което прави 206,7-33-130-43,4=0,3мм недоход

от до тук изписаното излиза, че с малко сметки и като знаем производителя каква СС е обявил за мотора може да сметнеш и обема заеман от челото на буталото - пак ориентировъчно, но все пак да се ориентираш къде се намираш и евентуално какво пилене на главата ще те доведе до там където би искал :winky:

гарнитура - намираш най-тънката възможна

по начало май всичките бутала на м20 са с изрези за смукателния клапан ... което значи, че с този вал и барана глава ще трябва и там да се заиграеш, но това не е проблем...


предложението на м10 с по дългите биели и барани бутала не ми харесва - тези мотори с по два клапана на цилиндър имат доста особена горивна камера и челото на буталото е проектирано така, че да създава най-благоприятна посока на силата от запалването, за да има възможно най-малки загуби по стените на цилиндъра и главата... при бутането на буталата всичко това отива по дяволите.
(в една тема преди се опитвах да обяснявам защо на такива мотори разреждането за турбо с двойни или по дебели гарнитура не е добра идея, но не ме разбраха и пак както става по бг форумите стана спор, че едва ли не цял свят карал така пък аз съм развивал грешни теории, но дано тук ме разберете по добре :) )

ако се сетя още нещо ще допълвам - следя темата с интерес тъй като няма много такива проекти

:OT:
Gecallica написа:Мойто моторче като го сглобявах с рошавия вал, след като му регулирах хлабините на клапаните му турнах тиквата без гарнитура и му мушнах ангренажа с идеята, че ако не се здрависат без гарнитура клапан и бутало, почти няма шанс да се срещнат със гарнитура. За всеки случай съм му сложил и едни двойни пружини, белким не изостават много клапаните от вала във високите, ама това ще стане ясно като проплаче в близко бъдеще лошата м10ка :mhihi:


е хайде сега де раздухай малко повече за лошото моторче (в отделна тема разбира се) :winky:
глава - клапани (какви?), двойни пружини(от какво?), вал (какъв?), болтове на главата
мотор - кубатура, бутала, пълнене (NA или FI), запалване, управление и т.н.
не ни карай да гадаем специално в този раздел :roll:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: отново в бокса

Мнение от Bavarcho » 20 Юни 2012, 20:30

и накрая се връщаш към предложението ми просто да смениш вал и бутала от м20б23 с което ще усетиш повече разлика, а и няма да се вкарваш в такива филми. Но ти си знаеш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: отново в бокса

Мнение от TukBaTa » 20 Юни 2012, 20:32

Bavarcho написа:и накрая се връщаш към предложението ми просто да смениш вал и бутала от м20б23 с което ще усетиш повече разлика, а и няма да се вкарваш в такива филми. Но ти си знаеш.


подкрепям - no replacement for displacement

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: отново в бокса

Мнение от cod-cdbp » 20 Юни 2012, 23:48

Шапка ви свалям в какви детайли влизате за едничката идея :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 21 Юни 2012, 8:17

@Bavarcho братле, като сменя вал и бутала, сложа карбовете пак няма да има кой знае какъв ефект без рошавия вал...... Цялата тая галимация като я сметнах ми излиза като предложението на колегата за едно б35. Убеден съм, че м30-ката ще върви повече от правеното м20, но имам представа в главата си как да изглежда тази кола и искам така да си и стане. Знам и, че след година сигурно ще ми омръзне да я карам така :dunno:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 21 Юни 2012, 8:52

TukBaTa, това за буталата и биелите го казах както дойде, мисълта ми беше че рязането на глава трябва да се остави като последен вариант.

С Б23, този вал и добре настроено гориво и запалване трябва да имаш едни 180 коня, със Б20 може би около 150 - определено има разлика :yes:
И аз можеше да си метна едно М52Б28 в Е30ката но избрах да правя сбирщини :mhihi: пък дано да се получи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 21 Юни 2012, 8:58

То ясно, че с б23/б25 ще е по добър резултата, ама както казах колата не я правя за писта или драг
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: отново в бокса

Мнение от TukBaTa » 21 Юни 2012, 10:09

M10 написа:TukBaTa, това за буталата и биелите го казах както дойде, мисълта ми беше че рязането на глава трябва да се остави като последен вариант.


аз ако съм по този път и искам да сгъстя мотора бих пък почнал с главата - глави бол за б20 ... хората ги дават вече на цената на алумина ...
сменя се по-лесно и е по-евтина от бутала и биели ...

така че моето мнение е - марто, давай смело точно така както си го замислил и както ти е в главата :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: отново в бокса

Мнение от andrein » 21 Юни 2012, 20:13

предвид факта ,че атмосферния тунинг е доста сложно нещо с минимален резултат/вложени средства....по-добре обем, по изпитана схема...'гарантиран' резултат= :D
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: отново в бокса

Мнение от andrein » 21 Юни 2012, 20:14

moksika написа:То ясно, че с б23/б25 ще е по добър резултата, ама както казах колата не я правя за писта или драг


то ясно че колата се прави, за да се прави!
34331 У-У-УДРИ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Мало Бучино(CRASH Team)
Кара: Гюнтери
Мечтае да кара: по пистите...
Детайли за колата: E28 '87 m20b20 lpg
E28 '83 m30b28

Re: отново в бокса

Мнение от snitch » 14 Юли 2012, 22:00

малко да вдигна темата с 2 бързи съботни кръпки и повечко изобретателност:
:mhihi:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

и малко арт:
Изображение

Изображение

Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook