отново в бокса
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: отново в бокса
DEMIURGE написа:1. Не ми се струва добра идея да намаляваш височината на главата и така да вдигнеш компресията/степента на сгъстяване.
Това ще повлече и низ от механични неприятности, като например, че ако имаш леко огъване на главата или изобщо нужда за лек шлайф
Като повишиш компресията ще трябва да караш на теория с по-високооктанов бензин или да въртиш дистрибутора като ненормален, защото няма да му намериш еднозначно място за всички случаи на живота. Иначе чакай детонации и разни други подобни събития. Та от това положение се излиза с датчик за детонации и автоматична промяна на аванса от "мозъка", ама ти нали твърдо се решил да е карбуратор...
Освен всичко по 1. центровката на вала отива, трябва раздвижно колело. Истината е че кадърно сгъстяване/разреждане се прави с други бутала или биели. 135мм (+5мм) има в някой М40 и М50, буталата на М50Б25 без ванос са с 4мм по-високо чело... варианти много, всичките по-скъпи от рязането на главата.
Относно повишаването на СС съм на мнение, че със спортен вал компресията в цилиндрите ще бъде по-ниска заради по-голямата продължителност, и можем безопасно да вдигнем СС до 11.5-12:1 без нужда от високооктаново гориво

Проекта макар и финансово ограничен е различен и интересен

- Gecallica
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: отново в бокса
M10 написа:DEMIURGE написа:1. Не ми се струва добра идея да намаляваш височината на главата и така да вдигнеш компресията/степента на сгъстяване.
Това ще повлече и низ от механични неприятности, като например, че ако имаш леко огъване на главата или изобщо нужда за лек шлайф
Като повишиш компресията ще трябва да караш на теория с по-високооктанов бензин или да въртиш дистрибутора като ненормален, защото няма да му намериш еднозначно място за всички случаи на живота. Иначе чакай детонации и разни други подобни събития. Та от това положение се излиза с датчик за детонации и автоматична промяна на аванса от "мозъка", ама ти нали твърдо се решил да е карбуратор...
Освен всичко по 1. центровката на вала отива, трябва раздвижно колело. Истината е че кадърно сгъстяване/разреждане се прави с други бутала или биели. 135мм (+5мм) има в някой М40 и М50, буталата на М50Б25 без ванос са с 4мм по-високо чело... варианти много, всичките по-скъпи от рязането на главата.
Относно повишаването на СС съм на мнение, че със спортен вал компресията в цилиндрите ще бъде по-ниска заради по-голямата продължителност, и можем безопасно да вдигнем СС до 11.5-12:1 без нужда от високооктаново горивокривата на аванса е наистина кофти че няма как да се нагласи и ще трябва да се настрои компромисно да няма детонации.
Проекта макар и финансово ограничен е различен и интересен
Не съм прочел големите чаршафи на колегата DEMIURGE, и не знам дали е упоменал там, но требе многУ да се фнимава с лифта на вала и кълцането на главата, че да не стане така, че да не се разберат клапаните с буталата кой е на ход.

Мойто моторче като го сглобявах с рошавия вал, след като му регулирах хлабините на клапаните му турнах тиквата без гарнитура и му мушнах ангренажа с идеята, че ако не се здрависат без гарнитура клапан и бутало, почти няма шанс да се срещнат със гарнитура. За всеки случай съм му сложил и едни двойни пружини, белким не изостават много клапаните от вала във високите, ама това ще стане ясно като проплаче в близко бъдеще лошата м10ка

- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: отново в бокса
Благодаря Сашо за инфото
М10 дай ми формулата да се правя, че мога да смятам
Резултата ще е каквото стане, имам резервна глава с нормалната карантия дето ако нещо изтрещи винаги мога да го възтановя. Аз и за това се хващам с тези мунинги. Факт е, че ако нещата се сучат ще е много весел автомобил за каране. Не на последно място в този сектор ще съм единствения
в крайна сметка





Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: отново в бокса
moksika написа:Факт е, че ако нещата се сучат ще е много весел автомобил за каране. Не на последно място в този сектор ще съм единственияв крайна сметка

Начало на мойте чаршафи

Супер секретната формула за обем на цилиндър е V=П*r2*h

Ще се опитам да обясня принципа, дано се разбира...
Така, П=3,14

Хода ти е 6,6см - работния обем на един цилиндър е 3,14*16*6,6=331,584cm3
интересуват те недохода (буталото колко под ръба на блока е или колко над), обема на челото на буталото (прорези за клапаните, вдлъбнато/изпъкнало), обема на гарнитурата, обема на горивната камера.
недохода намираш в нета колко е или го мериш като смъкнеш главата и смяташ този обем, ако буталото стърчи над блока го сметни и в следващите сметки го ползвай със знак минус.
гарнитурата и мериш дебелината и диаметъра на отворите и смяташ (ползвай старата смачкана)
обема на ГК намираш парче плексиглас, правиш отвор, лепваш го със някакъв силикон и като изсъхне почваш да пълниш със спринцовка

така 3-4 пъти че да не объркаш броенето на кубиците

за челата на буталата измисляш нещо подобно
Като си събрал всичката тази информация смяташ колко ти е обема в ГМТ и колко в ДМТ.
В ГМТ - обема на горивната камера+гарнитурата+недохода+челото на буталото.
В ДМТ - всичко горно+работния обем.
Делиш Vдмт/Vгмт и честито, най после получаваш текущата степен на сгъстяване

Оттам виж кви по тънки гарнитури се предлагат и смяташ пак. Ако не е достатъчно пълниш главата до 1мм под сегашното ниво и смяташ пак... така докато докараш каквото искаш. Можеш да сметнеш и варианти с 5мм по дълги биели и отнемане от челата на буталата. Вземаш една тетрадка и калкулатор и мислиш кое е най-удачно

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: отново в бокса
нека да се включа малко и аз ...
колегата М10 е нахвърлял на бързо основните принципи (въпреки, че предполагам, че са ти ясни), но аз имам малко пояснения ...
за да измериш обема на челото на буталото на м20, ще трябва да си доста изобретателен - там буталата са доста разнообразни с течение на годините постоянно се променят, но като цяло са с една изпъкнало вдлъбната форма... Но една голяма буца глина или гипс може и да свършат работа.
главата е ясно ... сваляш напасваш клапани мериш... моя съвет е да си потърсиш двойни пружини(тъй като си мисля че твоите са единични) можеш да пробваш дали не стават от м50 направо целия комплект с подложки (без тарелки, че те май са с по тънки клапани), но може и само вътрешните пружинки да вземеш - тях съм ги мерил и май от това, което успях да намеря тогава са най-твърдички - за да добиеш представа твоите пружини свити на 40мм дават около 36-37kN, само вътрешната от м50 сложена на подложката и тарелката както се монтира свита пак на 40мм дава 13kN (мога да бъркам някъде с мерните единици, но цифрите бяха някакви такива - мерени на професионална машина за измерване и проверка на пружини). Предполагам обаче и двойни от м20 пак ще е по-добре. Като стигнеш до там и решиш може да драснеш едно ЛС може да намеря някъде цял комплект от м50 с подложки като за теб. След всичко това пилиш и пак мериш, после пак пилиш и пак мериш и така докато ти хареса
ако не се лъжа глава на м20б20 е около 37сс, но както казах не гарантирам там има различни видове и на тези години не се знае кой какво е правил, но все пак можеш да го ползваш за първоначална сметка да знаеш ориентировъчно колко и на къде
недоход или голям ход - тук може да разчиташ и на сметки и инфо от нета(най-хубаво да се измери, но все пак):
блока трябва да ти е висок - 206.7мм (ако никои не се намесвал там)
биели - 130мм
компресионната височин на буталото е - 43,4мм
вал - 66мм, интересувани половината - 33мм
което прави 206,7-33-130-43,4=0,3мм недоход
от до тук изписаното излиза, че с малко сметки и като знаем производителя каква СС е обявил за мотора може да сметнеш и обема заеман от челото на буталото - пак ориентировъчно, но все пак да се ориентираш къде се намираш и евентуално какво пилене на главата ще те доведе до там където би искал
гарнитура - намираш най-тънката възможна
по начало май всичките бутала на м20 са с изрези за смукателния клапан ... което значи, че с този вал и барана глава ще трябва и там да се заиграеш, но това не е проблем...
предложението на м10 с по дългите биели и барани бутала не ми харесва - тези мотори с по два клапана на цилиндър имат доста особена горивна камера и челото на буталото е проектирано така, че да създава най-благоприятна посока на силата от запалването, за да има възможно най-малки загуби по стените на цилиндъра и главата... при бутането на буталата всичко това отива по дяволите.
(в една тема преди се опитвах да обяснявам защо на такива мотори разреждането за турбо с двойни или по дебели гарнитура не е добра идея, но не ме разбраха и пак както става по бг форумите стана спор, че едва ли не цял свят карал така пък аз съм развивал грешни теории, но дано тук ме разберете по добре
)
ако се сетя още нещо ще допълвам - следя темата с интерес тъй като няма много такива проекти
е хайде сега де раздухай малко повече за лошото моторче (в отделна тема разбира се)
глава - клапани (какви?), двойни пружини(от какво?), вал (какъв?), болтове на главата
мотор - кубатура, бутала, пълнене (NA или FI), запалване, управление и т.н.
не ни карай да гадаем специално в този раздел
колегата М10 е нахвърлял на бързо основните принципи (въпреки, че предполагам, че са ти ясни), но аз имам малко пояснения ...
за да измериш обема на челото на буталото на м20, ще трябва да си доста изобретателен - там буталата са доста разнообразни с течение на годините постоянно се променят, но като цяло са с една изпъкнало вдлъбната форма... Но една голяма буца глина или гипс може и да свършат работа.
главата е ясно ... сваляш напасваш клапани мериш... моя съвет е да си потърсиш двойни пружини(тъй като си мисля че твоите са единични) можеш да пробваш дали не стават от м50 направо целия комплект с подложки (без тарелки, че те май са с по тънки клапани), но може и само вътрешните пружинки да вземеш - тях съм ги мерил и май от това, което успях да намеря тогава са най-твърдички - за да добиеш представа твоите пружини свити на 40мм дават около 36-37kN, само вътрешната от м50 сложена на подложката и тарелката както се монтира свита пак на 40мм дава 13kN (мога да бъркам някъде с мерните единици, но цифрите бяха някакви такива - мерени на професионална машина за измерване и проверка на пружини). Предполагам обаче и двойни от м20 пак ще е по-добре. Като стигнеш до там и решиш може да драснеш едно ЛС може да намеря някъде цял комплект от м50 с подложки като за теб. След всичко това пилиш и пак мериш, после пак пилиш и пак мериш и така докато ти хареса

ако не се лъжа глава на м20б20 е около 37сс, но както казах не гарантирам там има различни видове и на тези години не се знае кой какво е правил, но все пак можеш да го ползваш за първоначална сметка да знаеш ориентировъчно колко и на къде

недоход или голям ход - тук може да разчиташ и на сметки и инфо от нета(най-хубаво да се измери, но все пак):
блока трябва да ти е висок - 206.7мм (ако никои не се намесвал там)
биели - 130мм
компресионната височин на буталото е - 43,4мм
вал - 66мм, интересувани половината - 33мм
което прави 206,7-33-130-43,4=0,3мм недоход
от до тук изписаното излиза, че с малко сметки и като знаем производителя каква СС е обявил за мотора може да сметнеш и обема заеман от челото на буталото - пак ориентировъчно, но все пак да се ориентираш къде се намираш и евентуално какво пилене на главата ще те доведе до там където би искал

гарнитура - намираш най-тънката възможна
по начало май всичките бутала на м20 са с изрези за смукателния клапан ... което значи, че с този вал и барана глава ще трябва и там да се заиграеш, но това не е проблем...
предложението на м10 с по дългите биели и барани бутала не ми харесва - тези мотори с по два клапана на цилиндър имат доста особена горивна камера и челото на буталото е проектирано така, че да създава най-благоприятна посока на силата от запалването, за да има възможно най-малки загуби по стените на цилиндъра и главата... при бутането на буталата всичко това отива по дяволите.
(в една тема преди се опитвах да обяснявам защо на такива мотори разреждането за турбо с двойни или по дебели гарнитура не е добра идея, но не ме разбраха и пак както става по бг форумите стана спор, че едва ли не цял свят карал така пък аз съм развивал грешни теории, но дано тук ме разберете по добре

ако се сетя още нещо ще допълвам - следя темата с интерес тъй като няма много такива проекти

Gecallica написа:Мойто моторче като го сглобявах с рошавия вал, след като му регулирах хлабините на клапаните му турнах тиквата без гарнитура и му мушнах ангренажа с идеята, че ако не се здрависат без гарнитура клапан и бутало, почти няма шанс да се срещнат със гарнитура. За всеки случай съм му сложил и едни двойни пружини, белким не изостават много клапаните от вала във високите, ама това ще стане ясно като проплаче в близко бъдеще лошата м10ка
е хайде сега де раздухай малко повече за лошото моторче (в отделна тема разбира се)

глава - клапани (какви?), двойни пружини(от какво?), вал (какъв?), болтове на главата
мотор - кубатура, бутала, пълнене (NA или FI), запалване, управление и т.н.
не ни карай да гадаем специално в този раздел

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: отново в бокса
и накрая се връщаш към предложението ми просто да смениш вал и бутала от м20б23 с което ще усетиш повече разлика, а и няма да се вкарваш в такива филми. Но ти си знаеш.

- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: отново в бокса
Bavarcho написа:и накрая се връщаш към предложението ми просто да смениш вал и бутала от м20б23 с което ще усетиш повече разлика, а и няма да се вкарваш в такива филми. Но ти си знаеш.
подкрепям - no replacement for displacement
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: отново в бокса
@Bavarcho братле, като сменя вал и бутала, сложа карбовете пак няма да има кой знае какъв ефект без рошавия вал...... Цялата тая галимация като я сметнах ми излиза като предложението на колегата за едно б35. Убеден съм, че м30-ката ще върви повече от правеното м20, но имам представа в главата си как да изглежда тази кола и искам така да си и стане. Знам и, че след година сигурно ще ми омръзне да я карам така 

Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: отново в бокса
TukBaTa, това за буталата и биелите го казах както дойде, мисълта ми беше че рязането на глава трябва да се остави като последен вариант.
С Б23, този вал и добре настроено гориво и запалване трябва да имаш едни 180 коня, със Б20 може би около 150 - определено има разлика
И аз можеше да си метна едно М52Б28 в Е30ката но избрах да правя сбирщини
пък дано да се получи.
С Б23, този вал и добре настроено гориво и запалване трябва да имаш едни 180 коня, със Б20 може би около 150 - определено има разлика

И аз можеше да си метна едно М52Б28 в Е30ката но избрах да правя сбирщини

- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: отново в бокса
То ясно, че с б23/б25 ще е по добър резултата, ама както казах колата не я правя за писта или драг
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- TukBaTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: отново в бокса
M10 написа:TukBaTa, това за буталата и биелите го казах както дойде, мисълта ми беше че рязането на глава трябва да се остави като последен вариант.
аз ако съм по този път и искам да сгъстя мотора бих пък почнал с главата - глави бол за б20 ... хората ги дават вече на цената на алумина ...
сменя се по-лесно и е по-евтина от бутала и биели ...
така че моето мнение е - марто, давай смело точно така както си го замислил и както ти е в главата

- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: отново в бокса
предвид факта ,че атмосферния тунинг е доста сложно нещо с минимален резултат/вложени средства....по-добре обем, по изпитана схема...'гарантиран' резултат= 

- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: отново в бокса
moksika написа:То ясно, че с б23/б25 ще е по добър резултата, ама както казах колата не я правя за писта или драг
то ясно че колата се прави, за да се прави!
- snitch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Мало Бучино(CRASH Team)
- Кара: Гюнтери
- Мечтае да кара: по пистите...
- Детайли за колата: E28 '87 m20b20 lpg
E28 '83 m30b28
Re: отново в бокса
малко да вдигна темата с 2 бързи съботни кръпки и повечко изобретателност:





и малко арт:









и малко арт:



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани