N42-дим зад мотора....

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

N42-дим зад мотора....

Мнение от vankodve » 27 Юни 2012, 7:00

здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотора :banghead: колата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши :banghead: след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши :banghead: и съм до тук идея си нямам вече от какво е :banghead: виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен :yes: поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от iv4o9999 » 27 Юни 2012, 8:27

при бензинките има един тройник зад мотора от към купето, през който минава водата от радиатора, доста често се цепи и започва да тече и ако тече върху мотора започва да излиза една пара. Може да уточниш пушека на какво мирише, възможно е и мека връзка или гърне да има спукано и изгорелите газове да излизат от там

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от ilia1984 » 27 Юни 2012, 8:57

vankodve написа:здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотора :banghead: колата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши :banghead: след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши :banghead: и съм до тук идея си нямам вече от какво е :banghead: виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен :yes: поздрави

Колега какъв пушек излиза ? Едното е гумички на клапаните но ти каза че си ги сменил едвали е от това освен ако не са направерни както трябва другото е от гарнитура на главата ? Смесвали маслото с антифриз?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от vankodve » 27 Юни 2012, 11:12

ilia1984 написа:
vankodve написа:здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотора :banghead: колата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши :banghead: след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши :banghead: и съм до тук идея си нямам вече от какво е :banghead: виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен :yes: поздрави

Колега какъв пушек излиза ? Едното е гумички на клапаните но ти каза че си ги сменил едвали е от това освен ако не са направерни както трябва другото е от гарнитура на главата ? Смесвали маслото с антифриз?

колеги спред мен мириса е на масло .....143кс. няма тройник за водата като 118кс. отзад е само вакум помпата :banghead: няма загуба на антфриз,не меша масло с антифриз чист е :yes: ,интересно е че това се случва само сутрин при студен мотор когато се включва екото ...варианта за гумички може и да го има понякога много рядко испушва и от ауспуха ,вчера смених маслото и ще наблудавам нивото ,но може и да има опция да е гарнитура на глава :banghead: и да капе върху генерацията

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от Archangel » 27 Юни 2012, 11:38

Колега, проблемът е много известен.
Ако пушекът излиза иззад двигателя, от пасажерската страна - почти сигурно е, че е т.нар. Oil Separator. Другият вариант е вакуумна помпа.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от vankodve » 27 Юни 2012, 12:08

Archangel написа:Колега, проблемът е много известен.
Ако пушекът излиза иззад двигателя, от пасажерската страна - почти сигурно е, че е т.нар. Oil Separator. Другият вариант е вакуумна помпа.

точно отзад колега излиза пушека :yes: вчера смених О-пръстена и мислех че съм решил проблема но днес пак изпуши :banghead: дугия момент е ако освен О-на самия корпус има гарнитурка ...при мен нямаше и сложихме силикон виктор ренц,но има и вариант да капе от капака на самата вакум помпа по нея не съм пипал нищо :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от dentamed » 27 Юни 2012, 12:52

здр.колега. Имах го същия проблем и го реших.С този двигател станах много на ти и все пак има още работи които не съм проучил.
Значи сваляш вакуум помпата и сменяш и двата О-пръстена.Единия е към главата,а другия е едно капаче на вакуум помпата.Съветвам те да сложиш силикон както аз направих,но малко да не сложиш много и да се наблъска вакуум помпата със силикон.Има и един фланец на една успокоителна пружина в десния край на главата.Ако сваляш нея обаче трябва да разкачиш капака на клапаните защото като махнеш фланеца и пружината ще падне.фланеца също има О-пръстен мажи и там силикон........но по малко вероятно е от там да тече.Друго което има отзад е още един фланец на 4 шпилки ..........но е малко вероятно да ти пуши от там.Там има антифриз........ако ти губи може и от там да е.
но най-вече пуши от вакуум помпата...........маслото се стича по корпуса и капе върху колекторите.Няма нищо сложно...........работата е 1 час защото мястото е мн мн. зле.......но първо направи само вакуум помпата и ако не се оправи после тогава сваляй фланеца.
Успех

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 18.02.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е60 М54

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от stuci_ir » 27 Юни 2012, 14:11

А колко горе долу струват назованите от вас части. И възможно ли е от тях да изпушва отпред вляво

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от dentamed » 27 Юни 2012, 14:51

отпред в ляво изпушва като тече гарнитурата на капака на клапаните и почва да се пълни едно ''легенче'' над колекторите и при спиране се стича върху колекторите и го изгаря .........затова пуши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от vankodve » 27 Юни 2012, 14:58

stuci_ir написа:А колко горе долу струват назованите от вас части. И възможно ли е от тях да изпушва отпред вляво

колега въпросния О-пръстен в дару кар е 7лв. :yes: ,благодаря на колегата по горе за инфото но при мен имаше един О-пръстен, след като свалих помпата е разгледах внимателно ,видимо от капака нямаше следи от теч :( не съм свалял капака на клапаните ,може би там ще видя и втория пръстен :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от dentamed » 27 Юни 2012, 19:02

не си ме разбрал.Единия О-пръстен е между вакуум помпата и главата...........сваля се помпата и той излиза заедно с помпата.След като се свали помпата и се отвори самата помпа ...........има 5-6 болта по нея...........а между другото тя е едно нищо............само проста механика.........и на капака на самата помпа се пада тоя О-пръстен втория.Той е много по голям от първия ,като обръч ..............И когато се стича маслото не се разбира дали е от първия или втория защото се маже всичко с масло.Аз първо смених единия и нямаше резултат и след като смених и другия се оправи.
До колкото до цената 7лв. са нищо но пак протичат и затова слагам по малко силикон само колкото да намаже О-пръстените и вече 40 000 км. не е мръднало..............аааааааа и още нещо болтовете на помпата към главата се стягат много леко да не се помъкне резбата,че става лошо.......защото са 6мм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от dentamed » 27 Юни 2012, 19:06

а иначе гарнитурата за капака на клапаните е 160лв. ЕЛРИНГ има и за по 35-40лв. ама китайски.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 17.02.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от prel » 02 Юли 2012, 14:34

Ми да се включа и аз с тоя проблем. Боря го от около година :)
Сменях тия пръстени по вакуум помпата 3 пъти, като резултатът беше временен. Преди няколко месеца смених оил сеператора (маслоотделител мисля, че се казва) и пак пръстените на вакуум помпата.
Проблемът отново е налице!
Сега си мисля за два варианта: сменям всички маркучи около маслоотделителя + пръстени на вакуум помпата (отново!) или гарнитура на капака на клапаните, но при всяко ходене на сервиз майсторите ми казват всеки път, че 100% не е от тази гарнитура.
По едно време се бях ядосал жестоко, но сега ми е през оная работа. Писна ми!
Единствения проблем е, че явно от там някъде капва по 1-2 капки на час и ако се случи да съм на светофар или спрял изгарят в/у топлите тръби отдолу и влиза пушек в купето. Даже съм си мислил да му подложа нещо отдолу, че да не капи в/у ауспуха, та да не става пушек и да забравя.
Ако все пак успея да реша проблема наистина ще пиша със сигурност какво е станало.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от vankodve » 02 Юли 2012, 19:41

prel написа:Ми да се включа и аз с тоя проблем. Боря го от около година :)
Сменях тия пръстени по вакуум помпата 3 пъти, като резултатът беше временен. Преди няколко месеца смених оил сеператора (маслоотделител мисля, че се казва) и пак пръстените на вакуум помпата.
Проблемът отново е налице!
Сега си мисля за два варианта: сменям всички маркучи около маслоотделителя + пръстени на вакуум помпата (отново!) или гарнитура на капака на клапаните, но при всяко ходене на сервиз майсторите ми казват всеки път, че 100% не е от тази гарнитура.
По едно време се бях ядосал жестоко, но сега ми е през оная работа. Писна ми!
Единствения проблем е, че явно от там някъде капва по 1-2 капки на час и ако се случи да съм на светофар или спрял изгарят в/у топлите тръби отдолу и влиза пушек в купето. Даже съм си мислил да му подложа нещо отдолу, че да не капи в/у ауспуха, та да не става пушек и да забравя.
Ако все пак успея да реша проблема наистина ще пиша със сигурност какво е станало.

здравей колега!явно този проблем няма решение :banghead: и аз 3-пъти свалям помпата сменям пръстени ,слагам силикон и нищо :banghead: днес отворих и капака на вакум помпата измих изчистих силикон виктор ренц и О-пръстена беше ок сложих силикон и затворих и разбира се пак изпуши :banghead: но при поредното зацепване на вакум помпата към вала явно шпонката е мръднала и като запалих колата няма спирачки няма вакум :banghead: веднага изгасих и махнах помпата и капака на клапаните ,за мой късмет там където влиза шпонката имаше отчупено парче от вала :banghead: и самата шпонка беше паднала при клапаните :banghead: и сега вече имам голям проблем :banghead: :banghead: :banghead:
намерих отчупеното част от вала извадих и сега на знам нов вал или този да се свали и да се отиде на цветно заваряване да го наварят , с тези няколко капки масло си си докарах голям проблем :banghead: дайте съвет колеги :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: N42-дим зад мотора....

Мнение от besnia_ » 03 Юли 2012, 23:43

Проблема си има име Head gasket :mhihi: ако не е масло от вакумната помпа то няма какво друго да е освен вода,пушека мирише отвратително :bchug: вала е за смяна без заварки :mhihi:
Изображение

Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook