N42-дим зад мотора....
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
N42-дим зад мотора....
здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотора
колата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши
след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши
и съм до тук идея си нямам вече от какво е
виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен
поздрави





- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: N42-дим зад мотора....
при бензинките има един тройник зад мотора от към купето, през който минава водата от радиатора, доста често се цепи и започва да тече и ако тече върху мотора започва да излиза една пара. Може да уточниш пушека на какво мирише, възможно е и мека връзка или гърне да има спукано и изгорелите газове да излизат от там
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: N42-дим зад мотора....
vankodve написа:здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотораколата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши
след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши
и съм до тук идея си нямам вече от какво е
виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен
поздрави
Колега какъв пушек излиза ? Едното е гумички на клапаните но ти каза че си ги сменил едвали е от това освен ако не са направерни както трябва другото е от гарнитура на главата ? Смесвали маслото с антифриз?
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: N42-дим зад мотора....
ilia1984 написа:vankodve написа:здравейте колеги!става дума за 318i143кс. N42,проблема няма решение и ако някой колега който е имал същатата гадост и може да помогне ще бъда много благодарен ,значи сутрин при първо палене или след престой няколко часа като запаля излиза дим от задната част на мотораколата е имам от една седмица и първите неща който предприех са .....смяна гарнитура клапани..продължи да си пуши
след което предприех смяна О-пръстен вакум помпа ..пак си пиши
и съм до тук идея си нямам вече от какво е
виждам че много колеги се оплакват от подобен проблем с този мотор ,ако някой има идея още какво да сменям и да сподели ще съм много благодарен
поздрави
Колега какъв пушек излиза ? Едното е гумички на клапаните но ти каза че си ги сменил едвали е от това освен ако не са направерни както трябва другото е от гарнитура на главата ? Смесвали маслото с антифриз?
колеги спред мен мириса е на масло .....143кс. няма тройник за водата като 118кс. отзад е само вакум помпата



- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: N42-дим зад мотора....
Колега, проблемът е много известен.
Ако пушекът излиза иззад двигателя, от пасажерската страна - почти сигурно е, че е т.нар. Oil Separator. Другият вариант е вакуумна помпа.
Ако пушекът излиза иззад двигателя, от пасажерската страна - почти сигурно е, че е т.нар. Oil Separator. Другият вариант е вакуумна помпа.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: N42-дим зад мотора....
Archangel написа:Колега, проблемът е много известен.
Ако пушекът излиза иззад двигателя, от пасажерската страна - почти сигурно е, че е т.нар. Oil Separator. Другият вариант е вакуумна помпа.
точно отзад колега излиза пушека



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: N42-дим зад мотора....
здр.колега. Имах го същия проблем и го реших.С този двигател станах много на ти и все пак има още работи които не съм проучил.
Значи сваляш вакуум помпата и сменяш и двата О-пръстена.Единия е към главата,а другия е едно капаче на вакуум помпата.Съветвам те да сложиш силикон както аз направих,но малко да не сложиш много и да се наблъска вакуум помпата със силикон.Има и един фланец на една успокоителна пружина в десния край на главата.Ако сваляш нея обаче трябва да разкачиш капака на клапаните защото като махнеш фланеца и пружината ще падне.фланеца също има О-пръстен мажи и там силикон........но по малко вероятно е от там да тече.Друго което има отзад е още един фланец на 4 шпилки ..........но е малко вероятно да ти пуши от там.Там има антифриз........ако ти губи може и от там да е.
но най-вече пуши от вакуум помпата...........маслото се стича по корпуса и капе върху колекторите.Няма нищо сложно...........работата е 1 час защото мястото е мн мн. зле.......но първо направи само вакуум помпата и ако не се оправи после тогава сваляй фланеца.
Успех
Значи сваляш вакуум помпата и сменяш и двата О-пръстена.Единия е към главата,а другия е едно капаче на вакуум помпата.Съветвам те да сложиш силикон както аз направих,но малко да не сложиш много и да се наблъска вакуум помпата със силикон.Има и един фланец на една успокоителна пружина в десния край на главата.Ако сваляш нея обаче трябва да разкачиш капака на клапаните защото като махнеш фланеца и пружината ще падне.фланеца също има О-пръстен мажи и там силикон........но по малко вероятно е от там да тече.Друго което има отзад е още един фланец на 4 шпилки ..........но е малко вероятно да ти пуши от там.Там има антифриз........ако ти губи може и от там да е.
но най-вече пуши от вакуум помпата...........маслото се стича по корпуса и капе върху колекторите.Няма нищо сложно...........работата е 1 час защото мястото е мн мн. зле.......но първо направи само вакуум помпата и ако не се оправи после тогава сваляй фланеца.
Успех
- stuci_ir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 18.02.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е60 М54
Re: N42-дим зад мотора....
А колко горе долу струват назованите от вас части. И възможно ли е от тях да изпушва отпред вляво
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: N42-дим зад мотора....
отпред в ляво изпушва като тече гарнитурата на капака на клапаните и почва да се пълни едно ''легенче'' над колекторите и при спиране се стича върху колекторите и го изгаря .........затова пуши.
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: N42-дим зад мотора....
stuci_ir написа:А колко горе долу струват назованите от вас части. И възможно ли е от тях да изпушва отпред вляво
колега въпросния О-пръстен в дару кар е 7лв.



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: N42-дим зад мотора....
не си ме разбрал.Единия О-пръстен е между вакуум помпата и главата...........сваля се помпата и той излиза заедно с помпата.След като се свали помпата и се отвори самата помпа ...........има 5-6 болта по нея...........а между другото тя е едно нищо............само проста механика.........и на капака на самата помпа се пада тоя О-пръстен втория.Той е много по голям от първия ,като обръч ..............И когато се стича маслото не се разбира дали е от първия или втория защото се маже всичко с масло.Аз първо смених единия и нямаше резултат и след като смених и другия се оправи.
До колкото до цената 7лв. са нищо но пак протичат и затова слагам по малко силикон само колкото да намаже О-пръстените и вече 40 000 км. не е мръднало..............аааааааа и още нещо болтовете на помпата към главата се стягат много леко да не се помъкне резбата,че става лошо.......защото са 6мм.
До колкото до цената 7лв. са нищо но пак протичат и затова слагам по малко силикон само колкото да намаже О-пръстените и вече 40 000 км. не е мръднало..............аааааааа и още нещо болтовете на помпата към главата се стягат много леко да не се помъкне резбата,че става лошо.......защото са 6мм.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: N42-дим зад мотора....
а иначе гарнитурата за капака на клапаните е 160лв. ЕЛРИНГ има и за по 35-40лв. ама китайски.
- prel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 17.02.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306
Re: N42-дим зад мотора....
Ми да се включа и аз с тоя проблем. Боря го от около година 
Сменях тия пръстени по вакуум помпата 3 пъти, като резултатът беше временен. Преди няколко месеца смених оил сеператора (маслоотделител мисля, че се казва) и пак пръстените на вакуум помпата.
Проблемът отново е налице!
Сега си мисля за два варианта: сменям всички маркучи около маслоотделителя + пръстени на вакуум помпата (отново!) или гарнитура на капака на клапаните, но при всяко ходене на сервиз майсторите ми казват всеки път, че 100% не е от тази гарнитура.
По едно време се бях ядосал жестоко, но сега ми е през оная работа. Писна ми!
Единствения проблем е, че явно от там някъде капва по 1-2 капки на час и ако се случи да съм на светофар или спрял изгарят в/у топлите тръби отдолу и влиза пушек в купето. Даже съм си мислил да му подложа нещо отдолу, че да не капи в/у ауспуха, та да не става пушек и да забравя.
Ако все пак успея да реша проблема наистина ще пиша със сигурност какво е станало.

Сменях тия пръстени по вакуум помпата 3 пъти, като резултатът беше временен. Преди няколко месеца смених оил сеператора (маслоотделител мисля, че се казва) и пак пръстените на вакуум помпата.
Проблемът отново е налице!
Сега си мисля за два варианта: сменям всички маркучи около маслоотделителя + пръстени на вакуум помпата (отново!) или гарнитура на капака на клапаните, но при всяко ходене на сервиз майсторите ми казват всеки път, че 100% не е от тази гарнитура.
По едно време се бях ядосал жестоко, но сега ми е през оная работа. Писна ми!
Единствения проблем е, че явно от там някъде капва по 1-2 капки на час и ако се случи да съм на светофар или спрял изгарят в/у топлите тръби отдолу и влиза пушек в купето. Даже съм си мислил да му подложа нещо отдолу, че да не капи в/у ауспуха, та да не става пушек и да забравя.
Ако все пак успея да реша проблема наистина ще пиша със сигурност какво е станало.
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: N42-дим зад мотора....
prel написа:Ми да се включа и аз с тоя проблем. Боря го от около година
Сменях тия пръстени по вакуум помпата 3 пъти, като резултатът беше временен. Преди няколко месеца смених оил сеператора (маслоотделител мисля, че се казва) и пак пръстените на вакуум помпата.
Проблемът отново е налице!
Сега си мисля за два варианта: сменям всички маркучи около маслоотделителя + пръстени на вакуум помпата (отново!) или гарнитура на капака на клапаните, но при всяко ходене на сервиз майсторите ми казват всеки път, че 100% не е от тази гарнитура.
По едно време се бях ядосал жестоко, но сега ми е през оная работа. Писна ми!
Единствения проблем е, че явно от там някъде капва по 1-2 капки на час и ако се случи да съм на светофар или спрял изгарят в/у топлите тръби отдолу и влиза пушек в купето. Даже съм си мислил да му подложа нещо отдолу, че да не капи в/у ауспуха, та да не става пушек и да забравя.
Ако все пак успея да реша проблема наистина ще пиша със сигурност какво е станало.
здравей колега!явно този проблем няма решение









намерих отчупеното част от вала извадих и сега на знам нов вал или този да се свали и да се отиде на цветно заваряване да го наварят , с тези няколко капки масло си си докарах голям проблем


- besnia_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 22.09.2010
- Местоположение: london uk
- Пол: Мъж
- Кара: M sport
- Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици
Re: N42-дим зад мотора....
Проблема си има име Head gasket
ако не е масло от вакумната помпа то няма какво друго да е освен вода,пушека мирише отвратително
вала е за смяна без заварки 



36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани