Кой е с предимство?
Модератор: Общи модератори
- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: Кой е с предимство?
NIKMAN написа:Я ми кажете, като не спрете на знак B1-колко точки ще ви вземат куките, и като не спрете на знак B2-колко точки ще ви вземат от талончето, като са равнопоставени?
И за кой чеп трябва да спирам на В1 или В2



- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
- zxsport
-
Re: Кой е с предимство?
marto7067 написа:Колеги сигурен съм ,че темата няма да прокопса много ама...дано да се стигне до логично решение,
заформи се един дебат с приятели относно реално кръстовище(студентски град-на Галерията) и реална ситуация.
Въпроса е относно предимството и става въпрос за автомобили 2 и 3(1 и 4 са ясни)
С предимство е:
2-защото 3 все пак има стопи е длъжен да спре
или
3-защото и двамата се на пътища без предимсто и е дясно стоящ
Аз лично повече клоня ,че 2 е с предимство!
Не съм чел 10-те страници, но 3 е с предимство! Особено ако е ДжиБ и най вече ако е черен, особено ако е Гранд Чероки 5,2

Майтапа настрана, и 2-те коли излизат на път на който са без предимство, и в този случай ДЕСНОСТОЯЩИЯТ (3) пИчели

Re: Кой е с предимство?
zxsport написа:Майтапа настрана, и 2-те коли излизат на път на който са без предимство, и в този случай ДЕСНОСТОЯЩИЯТ (3) пИчели
Ама единият е длъжен да спре, а другият не, така че????
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
- ylaine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: дизели
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: прави фокуси
Re: Кой е с предимство?
Като малки деца сте
Не е длъжен да спре, ако няма никой в кръстовището. А колко хора са способни да се огледат едновременно в 3 посоки без да спрат.. не ми се мисли. Но със сигурност всички писали тук де
Сигурно и с 50 ще минете, щото не сте длъжни да спирате 



Re: Кой е с предимство?
NIKMAN написа:Е ЗА ТОЯ ЧЕП:...
Както казах вече- иди помисли какво ме вълнуват мен знаците В1 и В2 и пак се върни да си говорим. Мисли 3 пъти преди да пишеш, че се излагаш много грозно

BMW_POWER написа:Ама единият е длъжен да спре, а другият не, така че????
Длъжен или не е без значение- в случая от картинката и 2, и 3 ще спират. Поради липсата на мигачи (или друго показващо посоката на движение) се счита, че всички коли се движат направо. Половината тук пропускате точно това- всички минават направо и това обсъждаме. Ако онзи който е правил картинката е пропуснал мигачите е негов проблем- картинката се гледа както е показана.
1 и 4 се водят от онова "дясностоящ" и съответно първи преминава 1, а 4 след него. Тоест или 2 ще спре, или ще размаже 1 докато минава пред него. Зарязваме правилника (в който ясно пише, че с предимство е 3) и какво се оказва:
1 минава направо блокирайки пътя на 2 и го принуждава да спре, в същият момент 4 минава без да пречи пряко на никой и единственият който няма пречка да навлезе кротко в кръстовището позволявайки на колата с предимство да се изниже безгрижно се оказва 3. Айде сега ми обяснете как 2 ще се окаже с предимство пред 3 който вече е в средата на кръстовището

АКО 1 и 4 си спазват пътя с предимство (тоест правят завой) тогава 2 вече няма нужда да спира (но дори и да спре все пак 2 спокойно може да влезе в кръстовището веднага след 1)- в този случай реално блокираният автомобил които трябва да чака ще се окаже 3.
- niki_future
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.08.2012
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 320d Touring 150 к.с.
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Кой е с предимство?
Хора спрете да нищите това. Десния е с предимство, знаците са равнопоставени, и двамата са на път без предимство.
- Bimmer_M30B35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528iA
- Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67
Re: Кой е с предимство?
Момци никъде из преправяния при това много зле ЗДвП и ППЗДвП не пише изрично,че знаците са равнопоставени (не пише и обратното разбира се).
Споровете са, за това да се стигне до някакъв положителен за всички извод. Изводите тук според мен са няколко:
1. Младите колеги да кажем с получени книжки в рамките на последните 5 години са с доста попретупани знания, а при ПТП никой няма да има време и да вземе под внимание писания в интернет.
2. Контролните органи в държавицата ни не работят - иначе два стопа на въпросното кръстовище ще оправят нещата. В създалата се ситуация при евентуално ПТП като дойдат КАТ ще гледат кой къде и как е ударен - и така ще определят кой кога е минавал и кой точно е бил с предимство, няма да слушат учасниците какво претендират.
3. Затова едно време беше правилно както и днес в нормалните държави е правилно тези със СТОП да изчакват всички останали.
И младежите да спрат да използват чеп-ове и разни други определения - това не е начина да убедиш другата страна в спора в правотата си - която е теоретична, а разлика в теория - практика има във всичко!
Споровете са, за това да се стигне до някакъв положителен за всички извод. Изводите тук според мен са няколко:
1. Младите колеги да кажем с получени книжки в рамките на последните 5 години са с доста попретупани знания, а при ПТП никой няма да има време и да вземе под внимание писания в интернет.
2. Контролните органи в държавицата ни не работят - иначе два стопа на въпросното кръстовище ще оправят нещата. В създалата се ситуация при евентуално ПТП като дойдат КАТ ще гледат кой къде и как е ударен - и така ще определят кой кога е минавал и кой точно е бил с предимство, няма да слушат учасниците какво претендират.
3. Затова едно време беше правилно както и днес в нормалните държави е правилно тези със СТОП да изчакват всички останали.
И младежите да спрат да използват чеп-ове и разни други определения - това не е начина да убедиш другата страна в спора в правотата си - която е теоретична, а разлика в теория - практика има във всичко!


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Кой е с предимство?
Bimmer_M30B35 написа:....
3. Затова едно време беше правилно както и днес в нормалните държави е правилно тези със СТОП да изчакват всички останали....
това не е било вярно едно време, не е вярно в нито една страна, както и в разискваната ситуация...
безпроблемен път на всички

- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Кой е с предимство?
И от КАТ им го казаха ама НЕ ! Българина знае и не приема... 

Re: Кой е с предимство?
И какво отговори КАТ? Каква поредица даде за преминаване? Според картинката може да има няколко варианта. Най-малкото, нито една от колите няма подаден светлинен сигнал.
Та ако предположим, че всички карат направо, 1 е без въпроси, 4 продължава направо, 2 може свободно да напредне, а 3 чака. Не за друго, но имам въпрос, от кой момент нататък 2 се движи по "път с предимство" спрямо 3? Ако 3 надене 2 в колонката странично на два метра от знак СТОП, какво ли ще напише КАТ? По ми е интересно какво мислят колеги с юридическо образование.
Ако 1 и 4 си карат по пътя с предимство, кола 2 може само да намали и да пропусне 1 и да продължи направо, без на практика да спира. Не е и длъжен да го направи по закон. Отново следва страничен удар и кой е виновен? Тръгнал от СТОП удря странично кола. Наистина ми е интерсно, какво мислят колеги юристи.
Какво бих направил аз, ми елементарно. Независимо дали съм на позиция 2 или 3, бих показал явно на другата кола, че го пускам да мине първи. Ще загубя 15 или 20 секунди, а няма да рискувам загуба на часове или дни да чакам КАТ, застрахователи, сервизи и т.н.
Та ако предположим, че всички карат направо, 1 е без въпроси, 4 продължава направо, 2 може свободно да напредне, а 3 чака. Не за друго, но имам въпрос, от кой момент нататък 2 се движи по "път с предимство" спрямо 3? Ако 3 надене 2 в колонката странично на два метра от знак СТОП, какво ли ще напише КАТ? По ми е интересно какво мислят колеги с юридическо образование.
Ако 1 и 4 си карат по пътя с предимство, кола 2 може само да намали и да пропусне 1 и да продължи направо, без на практика да спира. Не е и длъжен да го направи по закон. Отново следва страничен удар и кой е виновен? Тръгнал от СТОП удря странично кола. Наистина ми е интерсно, какво мислят колеги юристи.
Какво бих направил аз, ми елементарно. Независимо дали съм на позиция 2 или 3, бих показал явно на другата кола, че го пускам да мине първи. Ще загубя 15 или 20 секунди, а няма да рискувам загуба на часове или дни да чакам КАТ, застрахователи, сервизи и т.н.
Re: Кой е с предимство?
BMW_POWER написа:И какво отговори КАТ? Каква поредица даде за преминаване? ...
...от кой момент нататък 2 се движи по "път с предимство" спрямо 3? Ако 3 надене 2 в колонката странично на два метра от знак СТОП, какво ли ще напише КАТ? ...
... 2 може свободно да напредне...
КАТ отговориха абсолютно правилно- казаха да се чете и прилага този текст:
Когато пътят с предимство на кръстовище променя посоката си наляво или надясно (допълнителна табелка N: 158), водачите, които излизат от него и навлизат в пътя без предимство, помежду си се ръководят от правилата за преминаване на нерегулирано кръстовище. От същото правило трябва да се ръководят помежду си и водачите, които се движат по второстепенния път.
Кое НЕ схващаш от цялата ситуация

2 е с предимство пред 3 само в един случай- ако е успял да навлезе първи в кръстовището, тоест ситуацията е позволила да НЕ спира на кръстовището. Не се иска да си гений за да разбереш, че тези в кръстовището са с предимство пред тези които тепърва ще навлизат. Но конкретната ситуация НЕ позволява на 2 да навлезе в кръстовището преди 3. Със знаци и правилник или без тях реда де факто за преминаване, без да се създават инфарктни ситуации е следният:
1- на път с предимство и дясностоящ на 4.
4- на път с предимство.
3- Спрял си е стоп-а, няма обаче кой да пропуска (такъв дето минава непосредствено пред него) щото 1 и 4 минават направо (а пък 2 е спрял)- спокойно навлиза в кръстовището. Докато стигне до средата му 4 вече се е изнизал.
2- Трябва да спре за да пропусне 1 който минава пред него. В това време независимо от предимство 3 има пълната възможност спокойно да премине през кръстовището.
Въпросът е не какво ще пише КАТ ако 3 отнесе 2, интересното е какво ще напише ако 2 отнесе 3

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Superexstatic