Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Ясно е, че може и със системи, може и без. Ако не помагаха щяха ли да са забранени дори във Ф1, където са едни от най-добрите професионалисти? С тях ще са много, много по-бързи и акуратни.
Тук обаче е БМВ пова, половината юзъри са по-добри от електрониката
Най ми е смешно някой като изкърти АБС-а, щото без него бил по-добър.
Тук обаче е БМВ пова, половината юзъри са по-добри от електрониката

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Аз не виждам никакъв смисъл в ASC - DSC, така или иначе баварац само със задно предаване върти задните гуми на сухо супер лесно без никакви специални усилия.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Специално за ABS е доказано, че е е ефективен при вскички случаи без сняг. Там поради натрупване на снега пред блокиралата гума понякога се получава по-ефективно спиране без ABS. При други условия, един опитен шофьор може да спре също толкова добре и без ABS ако успее да контролира спирачното усилие да бъде на границата на сцеплението. Това е факт! Но в някоя инфактна ситуация, в момент на паника е много трудно да се запази тази самоувереност и да натискаме педала точно колкото трябва за да не блокират колелата. Казвам го от опит. Е в този момент ABS може да спаси ситуацията и то не толкова заради по-ефективно спиране, а заради това, че колата остава управляема, тъй-като колелата не са блокирани.
Демирев: Не ми казвай, че няма разлика със и без ASC/DSC.
Демирев: Не ми казвай, че няма разлика със и без ASC/DSC.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Pimpo, това е вярно за държането на сцепление точно на границата, но това може да стане при случай ако човека ис познава коалта на 100%. Но ако в този момент пътува с друга кола която приятел му е услужил няма да стане номера.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Дааа... особено със 15 годишна кола, със запекли бутала на апаратите, леко водниста спирачна течност и 7 годишни зимни гуми.
Държи се на границата на полуразпада и чака повиквателна от адронния колайдър да му прехвърли малко ускорени елементарни частици преди сблъсъка с протоните.
Държи се на границата на полуразпада и чака повиквателна от адронния колайдър да му прехвърли малко ускорени елементарни частици преди сблъсъка с протоните.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Демирев написа:Аз не виждам никакъв смисъл в ASC - DSC, така или иначе баварац само със задно предаване върти задните гуми на сухо супер лесно без никакви специални усилия.
Викаш с твоя петстин конев 1.9 мотор ги въртиш на сухо както си искаш

Явно нямаш и идея за разликата между АСЦ и ДСЦ след като ги поставяш наравно....като така или иначе върти гуми бавареца разбираш ли - тея системи да не дават овърбууст, вдигат конете ли какво - че тва изказване е

Май се обърка нещо - точно защото бавареца както и Омегата

Като покараш ДСЦ при по-есктремна ситуация тогава ни кажи как са безмислени...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
pimpo написа:Специално за ABS е доказано, че е е ефективен при вскички случаи без сняг. Там поради натрупване на снега пред блокиралата гума понякога се получава по-ефективно спиране без ABS.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
pimpo написа:... При други условия, един опитен шофьор може да спре също толкова добре и без ABS ако успее да контролира спирачното усилие да бъде на границата на сцеплението. Това е факт!...
Интересен факт дето искам да го видя при следните условия- настилката е сух асфалт за левите гуми, десните гуми са върху банкета... Успех с доброто спиране без АБС

- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Момчета май нещо не се разбрахме. Аз съм ЗА системите. Просто се опитвам да погледна от другата гледна точка и да опиша някакви ситуации където системите може да бъдат донякъде заместени от един добър пилотаж. Ясно ми е, че няма как да се компенсира различното сцепление между лява и дясна гума. Но също така знам аз как съм успявал да спра без ABS, а зад мен не успяха дори с ABS. Говорим за сух равен асфалт разбира се! Но това е изключение което само потвърждава правилото.
По отношение на снега не е нужно да се пляскате по челото. Това е факт известен преди повечето от нас да седнем зад волана! Друг е въпроса защо все още битува мнението че с абс си цар на всички настилки. Пак ще повторя че лично според мен по-голямото му предимство е, че колата е управляема по време на спиране.
Ето тук има малко плезно четиво http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
По отношение на снега не е нужно да се пляскате по челото. Това е факт известен преди повечето от нас да седнем зад волана! Друг е въпроса защо все още битува мнението че с абс си цар на всички настилки. Пак ще повторя че лично според мен по-голямото му предимство е, че колата е управляема по време на спиране.
Ето тук има малко плезно четиво http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Комбина
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 16.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: W164/453
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Пичове, основната функция на системата ABS е да имате контрол над колата при напълно натиснат педал на спирачката. Чрез това, че колелата не блокират колата може да избегне препядствие, а с блокирали предни гуми поради липсата на ABS... знаете какво става. Скъсяването на спирачния път е вторична функция. Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Комбина написа:... Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.
Има, има- някой дето се занимава сериозно с офроуд да обясни що в конкретни условия по-скоро пречи...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Тая зима с джипа на една пряка щях директно да челосам един стълб заради въпросния АБС... Няколко дни беше заледено под снега, а моя АБС ту работи, ту - не... Е първия ден точно реши да работи! Натискам спирачките - шейничка. А оня помпа ли помпа! Искaм да спра - не дава, а бях завил наполовина заради пряката. Все пак успях да намаля, за да завия. Това става при скорост има-няма 20км/ч...
На другия ден същия лед, същия завой, но вече подготвен, но и АБС-а не работеше... Спирачката до долу... Ами спрях много по бързо, наполовината път от предния ден. Просто нямаше кой да пречи.
Просто исках да споделя реална ситуация, в която АБС-а повече пречи... Това е при абсолютен лед, при еднородна настилка...
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
На другия ден същия лед, същия завой, но вече подготвен, но и АБС-а не работеше... Спирачката до долу... Ами спрях много по бързо, наполовината път от предния ден. Просто нямаше кой да пречи.
Просто исках да споделя реална ситуация, в която АБС-а повече пречи... Това е при абсолютен лед, при еднородна настилка...
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
F3P написа:Комбина написа:... Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.
Има, има- някой дето се занимава сериозно с офроуд да обясни що в конкретни условия по-скоро пречи...
На кал,чакъл и други каменни фракции АБС-са е доста зле,затова много офроудъри го "режат".Зимата също може да ти изиграе лош номер при някои условия.
Никога няма да забравя как с един приятел гледаме от 100 метра как идва завоя спирачки,ръчна,спирачки,ръчна и в мантинелата

Движихме се с не повече от 80кмч по киша а на места дори се виждаше асфалт.Тва с калибра която по принцип е зле със спирачките ама лада щеше да спре 100%.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Просто АБС е система за белите държави, тая цигания с леда и отгоре сняг я има само тук
Аз съм патил по 1:1 същата причина, само че спрях в един бус. Леко, ама смених и капака заради ъгълчето му.
Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?

Аз съм патил по 1:1 същата причина, само че спрях в един бус. Леко, ама смених и капака заради ъгълчето му.
Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
cod-cdbp написа:Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?
Понеже всеки спекулира и си интерпретира нещата по свой начин няма да споделям какво съм чувал/чел, защото и аз не съм убеден дали е истина...
Иначе това е най-подробното, което съм намирал някога, а и мисля, че е "от извора":
http://www.e38.org/DSC.pdf
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани