Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Опитът ми със системите за стабилност е:

Да, постоянно ги ползвам
63
43%
Ползвам ги, но често ги изключвам
38
26%
Дразнят ме и въобще не ги ползвам, въпреки че ги имам
3
2%
Признавам само механични - шпер, блокаж...
26
18%
Не ми трябват никакви системи!
17
12%
 
Общо гласове : 147
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от bum_bum » 26 Юни 2013, 10:33

Ясно е, че може и със системи, може и без. Ако не помагаха щяха ли да са забранени дори във Ф1, където са едни от най-добрите професионалисти? С тях ще са много, много по-бързи и акуратни.

Тук обаче е БМВ пова, половината юзъри са по-добри от електрониката :mhihi: Най ми е смешно някой като изкърти АБС-а, щото без него бил по-добър.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Демирев » 26 Юни 2013, 10:42

Аз не виждам никакъв смисъл в ASC - DSC, така или иначе баварац само със задно предаване върти задните гуми на сухо супер лесно без никакви специални усилия.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от pimpo » 26 Юни 2013, 10:51

Специално за ABS е доказано, че е е ефективен при вскички случаи без сняг. Там поради натрупване на снега пред блокиралата гума понякога се получава по-ефективно спиране без ABS. При други условия, един опитен шофьор може да спре също толкова добре и без ABS ако успее да контролира спирачното усилие да бъде на границата на сцеплението. Това е факт! Но в някоя инфактна ситуация, в момент на паника е много трудно да се запази тази самоувереност и да натискаме педала точно колкото трябва за да не блокират колелата. Казвам го от опит. Е в този момент ABS може да спаси ситуацията и то не толкова заради по-ефективно спиране, а заради това, че колата остава управляема, тъй-като колелата не са блокирани.

Демирев: Не ми казвай, че няма разлика със и без ASC/DSC.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от mistyrain » 26 Юни 2013, 11:12

Pimpo, това е вярно за държането на сцепление точно на границата, но това може да стане при случай ако човека ис познава коалта на 100%. Но ако в този момент пътува с друга кола която приятел му е услужил няма да стане номера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от kdl » 26 Юни 2013, 11:46

Дааа... особено със 15 годишна кола, със запекли бутала на апаратите, леко водниста спирачна течност и 7 годишни зимни гуми.
Държи се на границата на полуразпада и чака повиквателна от адронния колайдър да му прехвърли малко ускорени елементарни частици преди сблъсъка с протоните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Gqbriel » 26 Юни 2013, 11:56

Демирев написа:Аз не виждам никакъв смисъл в ASC - DSC, така или иначе баварац само със задно предаване върти задните гуми на сухо супер лесно без никакви специални усилия.

Викаш с твоя петстин конев 1.9 мотор ги въртиш на сухо както си искаш :mhihi: - кога като даваш газ направо или в завой?Че тоя мотор освен на 1-ва не виждам,как точно ще завъртиш нормални гуми а не галоши на сух асфалт...имате малко грешна представа за мощност ,това че нашия асфалт е гладък на стъкло и 10-то качество,не значи че по света е така...след като карате самолети всички що не се пробвате да станете рали пилоти - за вас всичко е елементарно,родени Шумахеровци...някой зачуди ли се ,защо толкова много се коментира задното,че не става за зимата - дали не е от годините в които тези неща не са съществували?


Явно нямаш и идея за разликата между АСЦ и ДСЦ след като ги поставяш наравно....като така или иначе върти гуми бавареца разбираш ли - тея системи да не дават овърбууст, вдигат конете ли какво - че тва изказване е :kuku:

Май се обърка нещо - точно защото бавареца както и Омегата :mhihi: си въртят задницата - хора са измислили нещо,което да ти спомогне на пътя ,щото видиш ли пътищата не са твои и по тях се движат хора и СРЕЩУ теб...едно залитване в завой - неволно - може да значи някой челно да се нацели в нея - за тва мислите ли въобще?!?
Като покараш ДСЦ при по-есктремна ситуация тогава ни кажи как са безмислени...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от b00st » 26 Юни 2013, 12:24

pimpo написа:Специално за ABS е доказано, че е е ефективен при вскички случаи без сняг. Там поради натрупване на снега пред блокиралата гума понякога се получава по-ефективно спиране без ABS.

Изображение


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от F3P » 26 Юни 2013, 12:44

pimpo написа:... При други условия, един опитен шофьор може да спре също толкова добре и без ABS ако успее да контролира спирачното усилие да бъде на границата на сцеплението. Това е факт!...

Интересен факт дето искам да го видя при следните условия- настилката е сух асфалт за левите гуми, десните гуми са върху банкета... Успех с доброто спиране без АБС :winky:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от pimpo » 26 Юни 2013, 14:19

Момчета май нещо не се разбрахме. Аз съм ЗА системите. Просто се опитвам да погледна от другата гледна точка и да опиша някакви ситуации където системите може да бъдат донякъде заместени от един добър пилотаж. Ясно ми е, че няма как да се компенсира различното сцепление между лява и дясна гума. Но също така знам аз как съм успявал да спра без ABS, а зад мен не успяха дори с ABS. Говорим за сух равен асфалт разбира се! Но това е изключение което само потвърждава правилото.
По отношение на снега не е нужно да се пляскате по челото. Това е факт известен преди повечето от нас да седнем зад волана! Друг е въпроса защо все още битува мнението че с абс си цар на всички настилки. Пак ще повторя че лично според мен по-голямото му предимство е, че колата е управляема по време на спиране.

Ето тук има малко плезно четиво http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 16.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: W164/453

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Комбина » 26 Юни 2013, 16:15

Пичове, основната функция на системата ABS е да имате контрол над колата при напълно натиснат педал на спирачката. Чрез това, че колелата не блокират колата може да избегне препядствие, а с блокирали предни гуми поради липсата на ABS... знаете какво става. Скъсяването на спирачния път е вторична функция. Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от F3P » 26 Юни 2013, 16:37

Комбина написа:... Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.

Има, има- някой дето се занимава сериозно с офроуд да обясни що в конкретни условия по-скоро пречи...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 26 Юни 2013, 19:45

Тая зима с джипа на една пряка щях директно да челосам един стълб заради въпросния АБС... Няколко дни беше заледено под снега, а моя АБС ту работи, ту - не... Е първия ден точно реши да работи! Натискам спирачките - шейничка. А оня помпа ли помпа! Искaм да спра - не дава, а бях завил наполовина заради пряката. Все пак успях да намаля, за да завия. Това става при скорост има-няма 20км/ч...
На другия ден същия лед, същия завой, но вече подготвен, но и АБС-а не работеше... Спирачката до долу... Ами спрях много по бързо, наполовината път от предния ден. Просто нямаше кой да пречи.
Просто исках да споделя реална ситуация, в която АБС-а повече пречи... Това е при абсолютен лед, при еднородна настилка...

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от bullet83m » 26 Юни 2013, 20:03

F3P написа:
Комбина написа:... Моето мнение на база личен опит е, че няма настилка на която кола без ABS да спре по-добре.

Има, има- някой дето се занимава сериозно с офроуд да обясни що в конкретни условия по-скоро пречи...


На кал,чакъл и други каменни фракции АБС-са е доста зле,затова много офроудъри го "режат".Зимата също може да ти изиграе лош номер при някои условия.
Никога няма да забравя как с един приятел гледаме от 100 метра как идва завоя спирачки,ръчна,спирачки,ръчна и в мантинелата :lol:
Движихме се с не повече от 80кмч по киша а на места дори се виждаше асфалт.Тва с калибра която по принцип е зле със спирачките ама лада щеше да спре 100%.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от cod-cdbp » 26 Юни 2013, 20:04

Просто АБС е система за белите държави, тая цигания с леда и отгоре сняг я има само тук :help:
Аз съм патил по 1:1 същата причина, само че спрях в един бус. Леко, ама смених и капака заради ъгълчето му.

Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА

Мнение от Nickelback » 26 Юни 2013, 20:33

cod-cdbp написа:Иначе исках да попитам, някой може ли да сподели конкретните конструктивни разлики между ASC, ASC+T и DSC.
За дросела ясно. Ама друго ?


Понеже всеки спекулира и си интерпретира нещата по свой начин няма да споделям какво съм чувал/чел, защото и аз не съм убеден дали е истина...
Иначе това е най-подробното, което съм намирал някога, а и мисля, че е "от извора":

http://www.e38.org/DSC.pdf
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook