Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Само дето има разлика от това да ги дръпне с 5км/ч. ,а съвсем друго е да влачи 40тона с 90-100км/ч.

- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
за това и моторите са два-три пъти по-големи от тези на колите , за да може да вкарат голям колянов вал...
Архимед го е казал: дайте ми опорна точка и лост и ще повдигна земята !
Архимед го е казал: дайте ми опорна точка и лост и ще повдигна земята !
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:...Я кажи ти каква кола караш![]()
Аз ги виждам така нещата...
Карам кола с ЛЯВ волан- каквато и да е, поне воланът е където ТРЯБВА. И най-важното- КАРАМ, не си гледам колата от балкона. Като се замисля- аз съм седял зад волана по-дълго от възрастта на някои потребители.
А как ги вижда нещата някой дето кара кола с десен волан НЕ ми пука- ти се намираш по-ниско и от пернишки селяндур с голф. А те се намират много, ама МНОГО ниско. Като си купиш БМВ с нормален волан се обади пак.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
това доста ще промени нещата нали , фантомас
Или не си схванал каквото съм казал или си тънкообиден на 8мо класничка ... ето ти го пак
дали ще ти се издигна в очите като си взема кола с ляв волан - дали според теб ме интересува и изобщо има някакво значение как ще ти изглеждам в клавиатурата (защото за сега си задклавиатурен играч), та го отбелязваш ...

всеки избира с кое да прави компромис и с кое - не
дали ще ти се издигна в очите като си взема кола с ляв волан - дали според теб ме интересува и изобщо има някакво значение как ще ти изглеждам в клавиатурата (защото за сега си задклавиатурен играч), та го отбелязваш ...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ти явно трудно мислиш, я иди на преглед да те проверят...
ДА, всеки прави компромис с каквото си иска. Но този който прави компромис със сигурността (своята и на другите) е, казано в прав текст- МАЛОУМНИК. Ти с десният геврек жертваш точно сигурността- сещай се сам.
Сега ти си на ход да ми обясниш колко е опасно да карам с газова бутилка в багажника
Само първо се образовай какво е съвременна бутилка, клапани и защити и тогава се обаждай. Когато бутилката гръмне хич няма да ми пука- ударът ще е такъв, че ще съм умрял от него. Вярвай ми, шансът при удар да пламне бензина е по-голям от този да гръмне бутилката.
ДА, всеки прави компромис с каквото си иска. Но този който прави компромис със сигурността (своята и на другите) е, казано в прав текст- МАЛОУМНИК. Ти с десният геврек жертваш точно сигурността- сещай се сам.
Сега ти си на ход да ми обясниш колко е опасно да карам с газова бутилка в багажника

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Искам да се включа специално за бутилките и колко било опасно. Бензиновия резервоар е по-опасен от газовата бутилка в багажника. При инцидент и спукан резервоар имаме изтичане на бензин и бензинови пари, които са взривоопасни и където има полято с бензин там гори. При газовата бутилка при изтичане и възпламеняване няма взрив има горене само в областта, в която газ-та има допир с въздуха или гори там където е теч-а. Газова бутилка не може да гръмне сама при нормални условия, тя гърми при нагряване, при което налягането създало се от топлината няма къде да отиде и в един момент самата бутилка гръмва. Всяка автомобилна газова бутилка има предпазен клапан, който не позволява пълнене повече от 80%. Гледал съм видео при което бутилка е поставена в огън и познайте, тя изобщо не гръмна, а след определено време клапана за налягане отвори и почна да изтича газ и не последва никакъв гръм.

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Мисля че и бензина и газта са опасни.
Виждал съм как пламва двигател пред мен от сцепен маркуч на рейката. Бензина попадна върху алтернатора и пламна моментално добре че имаше подръка пожарогасител.
Газта е опасна при течове особено в затворени помещения и гаражи .Там направо си гърми затова я "овкусяват" с чеснова миризма да се усеща .Бутилката разбира се има няколко защитни системи но при пряко нагряване обикновено става мазало.
Виждал съм как пламва двигател пред мен от сцепен маркуч на рейката. Бензина попадна върху алтернатора и пламна моментално добре че имаше подръка пожарогасител.
Газта е опасна при течове особено в затворени помещения и гаражи .Там направо си гърми затова я "овкусяват" с чеснова миризма да се усеща .Бутилката разбира се има няколко защитни системи но при пряко нагряване обикновено става мазало.
Последна промяна Jordana на 02 Сеп 2013, 0:01, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
То всичко се разваля... включително и защитните системи. Голям минус е и забраната за влизане в подземни гаражи, въпреки че силно се съмнявам да се спазва
Аз подкрепям F3P по спора. Бих направил компромис да сложа газ, ако карам доста, но да си купя кола с десен волан.... абсурд. Дори ми е гадно да се возя в такъв автомобил

Аз подкрепям F3P по спора. Бих направил компромис да сложа газ, ако карам доста, но да си купя кола с десен волан.... абсурд. Дори ми е гадно да се возя в такъв автомобил


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
F3P написа:Ти явно трудно мислиш, я иди на преглед да те проверят...
ДА, всеки прави компромис с каквото си иска. Но този който прави компромис със сигурността (своята и на другите) е, казано в прав текст- МАЛОУМНИК. Ти с десният геврек жертваш точно сигурността- сещай се сам.
Сега ти си на ход да ми обясниш колко е опасно да карам с газова бутилка в багажникаСамо първо се образовай какво е съвременна бутилка, клапани и защити и тогава се обаждай. Когато бутилката гръмне хич няма да ми пука- ударът ще е такъв, че ще съм умрял от него. Вярвай ми, шансът при удар да пламне бензина е по-голям от този да гръмне бутилката.
На първо време ще те замоля , малко по-леко с обидите и ся да ти обясня като на дърво - карал съм коли с десен волан горе-долу от преди ти знаеш че има такива - да речем от 1998ма ... е карал е силно казано за градско на село , но все пак имал съм досега . Та да ти кажа - много по-вероятно е масата от хора с 70-80кс лайна да са набият челно като изпреварват , отколкото аз . Не за друго ами поради дебилния начин по който се показват/показвате - първо засилка и в последния момент изнасяне да се види дали идва някой ... Е аз се изнасям 2 идеи идеи по-рано и ако насреща не кара някой с 300км/ч няма дори теоритичен шанс да се челосам - тва е , ако тира кара бавно и има опашка зад мене , намалявам или чакам пътната маркировка да позволи ... Ако разбира се говорим за двулентов път . До тук с обясненията , надявам се че ще спиш спокоен .
Знам че бензина е избухлив , за това много пъти , вкл. в тази тема казвам, че семейната ми кола ще бъде ДИЗЕЛ

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:steeN написа:Точно, защото има по-високо КПД, има повече въртящ момент.
Чисто математичски си прав.
Обаче ако погледнем от физична гледна точка, по-големия торк идва, да речем, от по-голямото рамо на коляновия вал, заради големия ход на буталото, необходима заради високатс СС, за да се възпламени нафтата. Гориво под високо налягане, променлива геометрия на турбокомпресора, ей такива неща имам в предвид...
Високата СС значи пак именно по-голямо КПД


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ароматизират газ-та ,защото е по тежка от въздуха и по този начин се усеща наличието и. Ако има изтичане на газ в багажника то ако няма от къде да излезе газ-та ще си стои там. При евентуален пробив на ботилката шанса да избухне е около 0% тъй като бутилката гърми от налягане, а при пробив налягането спада. Шанса от запалване не е по-голям от колкото ако се кара само с бензин. Предимството на дизела е, че дори и да метнеш горяща клечка в резервоара няма да стане нищо.
При газ-та е като при самолетите, грешките и експлозиите се случват от не добра и навременна поддръжка.
При газ-та е като при самолетите, грешките и експлозиите се случват от не добра и навременна поддръжка.

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа: На първо време ще те замоля , малко по-леко с обидите...
Какви обиди- ти нали НЕ жертваш сигурността


И кой те е излъгал, че тоя кош с десен волан е по-различен от кола с 80 коня- това, че имаш още толкова не помага с почти нищо. Освен да се размажеш по-качествено друго не постигаш с повече коне. Те конете не карат колата- кара я магарето зад волана. А тея с десният волан дето си вярват, че няма проблем са от най-тъпите магарета.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
drago_pavlov написа:Leon написа:Абе не знам. Като седна в дизеловата кола, в купето не мирише на нафта. А досега не съм сядал в газифицирана, която да не намирисва вътре...
![]()
![]()
![]()
Айде да сме поне малко обективни. Ако искаш мога да те повозя в моята - ако я няма звуковата сигнализация няма и да разбереш, че е превключила на газ.
Не знам защо като говорите за дизели винаги имате предвид най-новите и най-модерните, дето не пушат, не миришат и въобще са върха на сладоледа (и половината форум ги е виждал само на картинка), а когато говорите за газ винаги имате предвид газовите уредби от преди 15 години дето се зарежда през багажника, в колата смърди, пада мощноста с 50%...
Не споря, че е така, просто са ми такива личните наблюдения. Нямам кой знае какъв опит с коли на газ, така че вероятно не са меродавни. Ако ми се налага да карам много километри по работа със СТАРА кола, много бих се замислил дали да не е бензин с газ вместо дизел.
Never mistake motion for action...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Аз пък съм сядал в доста дизели след 2000 г. в които си смърди на нафта . Гадното е че капне ли някъде малко от тази гняз , после няма измирисване . А Като добавим и че в ниския клас , шумо и вибро изолацията е слаба - грозна картинка .
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
По повод десния волан бих казал, че съм ПРОТИВ, дори бих искал да забранят коли в България да се регистрират. Да преминават хайде няма как, ама не и регистрация.
Факт е, че хората ги карат така масово защото са по-евтини. Ако беше толкова хубаво, то пък други нямаше да си правят хамалогията да ги прехвърлят на лява дирекция, след като вече са дали веднъж пари за кола и горе-долу става танту за тинти. Нооооо, да ви кажа честно ако по някаква причина имах кола с десен волан, то никога нямаше да дам пари на някой да ми я обръща.
Не ми пука в кой сервиз ще го правят, просто това си е опасно, дори да се внимава. Евентуалните проблеми с електрониката при прехвърлянето няма да ги коментирам.
По-добре да правя така както казва Ачо при изпреварването, да е една идея по-отдалеч. Само, че аз сега го правя с една идея изнасяне по-отдалеч, с десен волан не знам какво ще е .
Иначе има голяма логика в думите на Ачо, когато се внимава, шанса да се направи ПТП с десния волан е същия както при този с левия. Е, предполагам поне се доближават силно.
Да не говорим, че ако влезем във сферата на вероятностите, то може някой пешеходец когато си с десен волан да ти изскочи така, че да ти е по-лесно да го видиш отколкото с ляв. Лошото е, че същото важи и за обратното.
Ако обаче по някаква причина не можех да си позволя желаното от мен БМВ с ляв волан, то не бих си купил някаква друга кола, бих си го взел с десен. Теорията ми за това, че трябва да се забранят десните волани изхожда най-вече от това, че не всички са като Ачо - да се изнасят от далеч и да гледат. Та поради този факт е по-добре да ги няма.
Иначе и на мен ми е правило ужасно тъпо впечатление как някой каращ срещу мен(но в платното си)се е забил зад някой тир или кола и е преминал половината линия за да се оглежда напред за кола и кога да изпревари. Чак вече е залегнал на ляво и едва ли не главата му се показва от "джама", та да види какво става пред него.
Ами върни леко газ бе, много по-лесно и по-бързо се изпреварва така. Особено ако не караш особено мощна кола. Просто си оставяш достатъчно място и гледаш колите насреща без да се накланяш. Преценяваш горе-долу с колко се движи колата отсреща(кой, каквото и да ми говори, разбира се винаги ако следиш или поне се вижда дали кара с 200-та или не)и изчисляваш кога ще се размине с колата пред теб като не изпускаш и двете от поглед(защото пък предното може внезапно да спре). Даваш газ и минаваш малко след разминаването, само където в мига, в който достигнеш тоя отпред, вече ще си набрал поне 20-на километра отгоре над него и ще го литнеш супер лесно. Ако такъв дебил, който с ляв волан ляга да гледа какво става, кара десн волан, то не ми се мисли как ще гледа. Наслушал съм се на всякакви тъпотии, включително и на такива, че карат возещия се отпред в ляво да гледа вместо тях.
А за вановете и възможен удар отзад...мале, мале. Един камион ще набие задните седалки, тъкмо до шофьора, а за допълнителните най-отзад не ми се мисли.
Аз карам такава де, ама все съм отпред, а когато ходим семейно някъде(с тази на баща ми, моята се полза само за работа иначе), на най-задните седалки е абсурд да има някой.
Факт е, че хората ги карат така масово защото са по-евтини. Ако беше толкова хубаво, то пък други нямаше да си правят хамалогията да ги прехвърлят на лява дирекция, след като вече са дали веднъж пари за кола и горе-долу става танту за тинти. Нооооо, да ви кажа честно ако по някаква причина имах кола с десен волан, то никога нямаше да дам пари на някой да ми я обръща.

По-добре да правя така както казва Ачо при изпреварването, да е една идея по-отдалеч. Само, че аз сега го правя с една идея изнасяне по-отдалеч, с десен волан не знам какво ще е .

Иначе има голяма логика в думите на Ачо, когато се внимава, шанса да се направи ПТП с десния волан е същия както при този с левия. Е, предполагам поне се доближават силно.

Да не говорим, че ако влезем във сферата на вероятностите, то може някой пешеходец когато си с десен волан да ти изскочи така, че да ти е по-лесно да го видиш отколкото с ляв. Лошото е, че същото важи и за обратното.

Ако обаче по някаква причина не можех да си позволя желаното от мен БМВ с ляв волан, то не бих си купил някаква друга кола, бих си го взел с десен. Теорията ми за това, че трябва да се забранят десните волани изхожда най-вече от това, че не всички са като Ачо - да се изнасят от далеч и да гледат. Та поради този факт е по-добре да ги няма.



А за вановете и възможен удар отзад...мале, мале. Един камион ще набие задните седалки, тъкмо до шофьора, а за допълнителните най-отзад не ми се мисли.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana, mr_petroff