Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Модератор: Общи модератори
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
BMW_POWER написа:Kолега, използването на "" по отношение на различно мислещите не е признак на висока култура. Още по-малко на уважение. Мен не ми пука,дали ме уважаваш, но определено не приемам да ми показваш
. Ти нямаш грам идея от нещата и това ми е известно. Пример:
V6 e по-лек и подобрява разпределението на масите.
Дали е така? V10 3-литровия двигател тежеше около 95-98кг.
Да видим сега, какво пише за V6 в правилника:
145kg Minimum weight of engine and ERS, down from 95kg excluding KERS
Коментарите за теглата ги оставям на теб. Само ще ти кажа, че старият КЕРС, който беше значително по-слаб, имаше тегло около 60 кг. Колко е сегашният, доставям ти удоволствието сам да на теб да провериш.
Новите силови установки (двигател+КЕРС) са по-слаби като мощност, но за сметка на това колите са по-тежки. За какво сравнение можем да говорим? Всяка кола има допълнителни тежести, с които се правят настройките за всяка писта. Ако имаш желание, ще ти го обясня допълнително.
Примерите с ДТМ са ми непознати. Би ли ме просветлил, какво общо има Е30 и петлитров V10?
Благодаря!
Това







И когато вече колите поеха в нова посока на развитие ще е смешно Ф1 дето са връх на моторния спорт да карат с мотори от преди 10-12 години

Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
bmw maniqk ivo bmw написа:Товабило признак на лоша култура
![]()
за една иконка и вече ми говори за високата култура.
А уважението се печели колега. За това че нямам грам идея от нещата е голям виц.
![]()
И никъде на съм говорил за двигателите на Формула 1 колко са тежки а казвам за новите мотори като цяло. А за това какво общо има Е30 с петлитров V10, ми как какво, намеквах че като са толкова добри V10-ците защо не са ги използвали и там, нали били по-добри и тн.
Главното в предишното ми мнение беше че техниката се развива и няма как да карат във Формула 1 вечно с V10 или V8.
И когато вече колите поеха в нова посока на развитие ще е смешно Ф1 дето са връх на моторния спорт да карат с мотори от преди 10-12 години
Koлега, ти освен идея, нямаш представа и от история. За да монтираш V10 на Е30 о да се състезаваш в DTM ти трябва една машина на времето. Със същата машина можешда пренесеш и малко огнестрелно оръжие в 4 век и да спасиш Българското царство от турките нашественици. Превод специално за теб. Не можеш да монтираш V10 на Е30 поради две причини.
1. През пероида на участие на Е30 в ДТМ, V10 не е бил създаден. Сиреч, не можеш да монтираш нещо, което не е създадено. Не съществува нито визически, нито влиза в плановете на инженерите. Когато него го няма, ти не можеш да правиш нищо с него. Дано да си го разбрал, защото ако не,



2. В DTM, F1 и т.н. "моторни спортове" (какво е това, справка тук http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%B2%D0%B5) има ограничения, които са задължителни за всички участници. Сиреч, в момента има ограничение 4L V8 в DTM. Ако предположим че отидеш в бъдещето и донесеш оттам кеф ти двуцилиндров, кеф ти двадесет цилиндров супертехнологичен ядрен, водороден, неутронен или какъвто и да е двигател, то ти няма да можеш да се състезаваш с този автомобил. Моторите не са "връх", защото ФИА ги замрази и забрани каквато и да е доработка по тях.
Ако не си разбрал, дано някой друг се наеме да ти обясни образно, защо E30 не са ползвали V10 5L в DTM. Аз явно не мога

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
BMW Power ACM написа:Последно имахме години, когато двигателите ни бяха най-добри и ако не беше продажника Ралф, то щяхме да имаме и титла. Бях си за Михаел тогава, но пък исках БМВ да вземе титла защото двигателите бяха супер. Да не говорим, че благодарение и на Ф1 видяхме S85B50 в М5/М6 точно в този му вид.
Какво общо има С85 със двигател от формула едно, освен броя на цилиндрите

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
bmw maniqk ivo bmw написа:Товабило признак на лоша култура
![]()
за една иконка и вече ми говори за високата култура.
А уважението се печели колега. За това че нямам грам идея от нещата е голям виц.
![]()
И никъде на съм говорил за двигателите на Формула 1 колко са тежки а казвам за новите мотори като цяло. А за това какво общо има Е30 с петлитров V10, ми как какво, намеквах че като са толкова добри V10-ците защо не са ги използвали и там, нали били по-добри и тн.
Главното в предишното ми мнение беше че техниката се развива и няма как да карат във Формула 1 вечно с V10 или V8.
И когато вече колите поеха в нова посока на развитие ще е смешно Ф1 дето са връх на моторния спорт да карат с мотори от преди 10-12 години
Абе ти нали три пъти се зарече да не пишеш вече?
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
BMW_POWER написа:///M Power написа:BMW_POWER написа:
При сегашните условия състезателите имат право да ползват системата КЕРС е продължение на 33 сек. на обиколка (ако не се лъжа). Това означава, че през останалата една минута реално си гледаме автомобили с мощност по около 500 к.с. И то не забравяй, че те не натискат докрай, защото няма да им стигне горивото до финала.....СМЕХ!!!
И какво излиза,че новите коли с 500 кс и пестене на гориво са само 2 сек. по-бавни от минало годишните без да пестят гориво...а забравих че са и по-тежки...
Общо взето да. Нещо учудващо ли има?
Учудваме , как няма да ме учудва... няколко страници назад коментирахте колко зле технологично е Ф1.Незнам дали сте чели, но ако не бяха сменили моторите, МБ и Рено си отиваха, щяхте да гледате Ф1 само с Ферари мотори, при това замразени, предполагам щеше да има звук и нишо друго. Пък сега Хонда се връща,говори се за БМВ и Форд.
пс:понеже говорехте за ДТМ и Наскар, и тяхните голями В8-ци, еми ДТМ ще стане 2.0Т , пък и в наскар се говори да намалят моторите и като гледам В6 Еко бууста на форд как го бутат, няма да се учудя и там да се появи.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
bum_bum написа:bmw maniqk ivo bmw написа:Товабило признак на лоша култура
![]()
за една иконка и вече ми говори за високата култура.
А уважението се печели колега. За това че нямам грам идея от нещата е голям виц.
![]()
И никъде на съм говорил за двигателите на Формула 1 колко са тежки а казвам за новите мотори като цяло. А за това какво общо има Е30 с петлитров V10, ми как какво, намеквах че като са толкова добри V10-ците защо не са ги използвали и там, нали били по-добри и тн.
Главното в предишното ми мнение беше че техниката се развива и няма как да карат във Формула 1 вечно с V10 или V8.
И когато вече колите поеха в нова посока на развитие ще е смешно Ф1 дето са връх на моторния спорт да карат с мотори от преди 10-12 години
Абе ти нали три пъти се зарече да не пишеш вече?
Като говори с "факти" как да не пиша.


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Фирмите предоставящи двигателите в този спорт искат като наливат пари не с кофи, а с фадроми направо да има някаква връзка на тези разработки с реално приложимите в уличните автомобили. Това води до парадокса, че за да го има спорта трябва да се примиряваме с малолитражки и други подобни глупости. Неприятно, но факт. На мен също не ми харесва, но колкото и да си чешем езиците няма как да го променим. 

Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
bmw maniqk ivo bmw написа:Като говори с "факти" как да не пиша.
Mда! Как можем да ти обясним факта, че на Е30 не са монтирали V10 5L ????? В тази линия от логични за теб въпроси, имам един елементарен.
Трабаната е 26к.с. и вдига 100км/ч
БМВ Е36 316 е 102к.с. (почти 4 пъти повече), ама не вдига 400км/ч
Защо?
Разбирам, че са ти непонятни техническите понятия, затова ти давам елементатен въпрос.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Непонятни ми били
Аве няма да ти се доказвам, дреме ми какво мислиш.
Аз давам пример той ми вика че не монтирали V10, мерси че ме "светна"

Къде видя да съм написал че на Е30 е имало V10?
Повече няма да споря с теб за да не съсипвам темата с излишно заяждане, айде със здраве.


Аз давам пример той ми вика че не монтирали V10, мерси че ме "светна"


Къде видя да съм написал че на Е30 е имало V10?
Повече няма да споря с теб за да не съсипвам темата с излишно заяждане, айде със здраве.

Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
bmw maniqk ivo bmw написа:Непонятни ми били![]()
Аве няма да ти се доказвам, дреме ми какво мислиш.
Аз давам пример той ми вика че не монтирали V10, мерси че ме "светна"![]()
Къде видя да съм написал че на Е30 е имало V10?
Повече няма да споря с теб за да не съсипвам темата с излишно заяждане, айде със здраве.
Споко, ти вече се доказа






bmw maniqk ivo bmw написа: Защо като са по-добри примерно 5 литровите V10 Bmw в ДТМ когато са участвали с Е30-ки те са били 4-цилиндрови а не 6-так?
Аз ще ти кажа, защото е по-лек и подобрява разпределението на масите което за Ф1 е много по-важно.
Така и не разбрах, как 1.6 турбо плюс КЕРС (мин 145кг спореди изискванията на ФИА) за по леки пт един 3 литров 95 килограмов двигател? И те как "разпределят" масите, като винаги са на едно и също място? Или може би ги бонтират веднъж отпред, веднъж отзад и така разпределят?
Не е заяждане, питам за неща, които ти имаш като информация. Ако искаш, имам и снимки:



Ta къде са двигателите на тия три коли, та стоят по различен начин вдигнати от крана???
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
BMW_POWER написа:Като искат Ф1 да е в крак с технологиите, нека да направят нещо умно. Вижте една Тесла. Батериите им дават около 300 км живот с едно зареждане. Слагат силовата установка на болид от Ф1 и към тях добавят едно малко двигателче 125 - 250сс, което да върти едно динамо и да дозарежда по време на движение. Какви са плюсовете? С един електродвигател без проблеми ще изкарват сезона като цяло. Няма нужда от безумни обороти, защото въртящият момент започва от 0 нагоре. Токът е значително по-евтин от бензина. Няма да се дебнат за нелегално гориво. Разходите ще спаднат значително. Електромоторите не се развалят толкова често, колкото ДВГ и т.н. Минусът е, че няма да чувате нищоНо както твърдят някои колеги, звукът не е всичко.
От есента тръгва електрическата Формула Е, писал съм за нея. Тя ще е различен спорт, с изцяло градски трасета и много звезди акционери в отборите. Даже се говори,ч е собственикът й ще купи Ф1 от Екълстън много скоро.
Never mistake motion for action...
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Leon написа:От есента тръгва електрическата Формула Е, писал съм за нея. Тя ще е различен спорт, с изцяло градски трасета и много звезди акционери в отборите. Даже се говори,ч е собственикът й ще купи Ф1 от Екълстън много скоро.
Моето предложение е за хибриден двигател (електро и ДВГ). За Формула Е какво да кажем? Десет кръга, само три в Европа, 60 мин състезание. Всеки пилот ще има две коли и ще ги сменя в средата на състезанието. То просто няма нищо общо с Ф1.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
BMW_POWER написа:![]()
Ta къде са двигателите на тия три коли, та стоят по различен начин вдигнати от крана???
Голям въпрос, без значение от коя година е била, всяка кола от Ф1, мога да ти е закача да виси по три различни начина, както е на снимките, без да имам хабер от производство на Ф1. А, че си играят да ги балансират до колкото е възможно е повече от вярно.
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
alekangg написа:Голям въпрос, без значение от коя година е била, всяка кола от Ф1, мога да ти е закача да виси по три различни начина, както е на снимките, без да имам хабер от производство на Ф1. А, че си играят да ги балансират до колкото е възможно е повече от вярно.
И голям отговор. Всяка кола се закача по един единствен начин, който е утвърден от ФИА. Този начин е универсален за всички болиди. Всеки маршал по пистата го знае и го е тренирал до припадък преди всяко състезание. На мен ми е интерсна информацията на колегата, че посредством новите силови установки (ДВГ и КЕРС) се прави по-лесен баланса. Признавам си, нямам идея как го правят. Може би веднъж КЕРС е в носа на автомобила, веднъж отзад. Може би монтират батериите понякога в предния спойлер, понякога в задния. Петдесет килограма винаги има къде да се наместят в колата. Ще ми е интересно обяснението му, как става това


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Точно па последната картинка е голяма глупост ? До момента всички да са с В10, винаги е имало от И4-ки и В6-ци в турбо ерата до В8-10-12 след нея....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани