SUV срещу лимузина

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от MonsteR » 27 Май 2014, 21:38

Да дам и аз мойте 20 цента по темата... при челен удар просто спор няма.. за това на запад им казват.. killer SUV.. щото са като булдозери минават през всичко.. хората в колата нямат шанс.. Обаче реалния свят не е съставен от челни удара само.. А освен това има и тирове по пътя... Виждал съм ланд крузер в тир... джипа беше na кайма.. тира едва му се беше огънала бронята. От друга страна джиповете са ужасно по нестабилни от колите по завоите, всеки завой с по висока скорост си е риск... хич може да не го вземеш. Имам преки наблюдения над 3 джипа.. т.е. тези коли не стават за скорости, определено. Ужасно са нестабилни и при неопитен шофьор това би завършило с обръщане много по бързо от колкото с кола... И не на последно място... да не забравяме шибания разход... Иначе пази боже!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от Nickelback » 27 Май 2014, 22:02

MonsteR написа:Да дам и аз мойте 20 цента по темата... при челен удар просто спор няма.. за това на запад им казват.. killer SUV.. щото са като булдозери минават през всичко.. хората в колата нямат шанс.. Обаче реалния свят не е съставен от челни удара само.. А освен това има и тирове по пътя... Виждал съм ланд крузер в тир... джипа беше na кайма.. тира едва му се беше огънала бронята. От друга страна джиповете са ужасно по нестабилни от колите по завоите, всеки завой с по висока скорост си е риск... хич може да не го вземеш. Имам преки наблюдения над 3 джипа.. т.е. тези коли не стават за скорости, определено. Ужасно са нестабилни и при неопитен шофьор това би завършило с обръщане много по бързо от колкото с кола... И не на последно място... да не забравяме шибания разход... Иначе пази боже!


Кажи за кои точно джипове говориш, все пак... Сигурно не е за X5M :roll: Технологиите напреднаха доста и един на вид тежък и тромав джип се оказва доста динамичнен, стабилен и управляем с тяхна помощ. На магистрала, дори с 200, аз лично бих се чувствал доста по-комфортно и безопасно в 2200+ килограмов СУВ с модерен 3.0 дизел, например, отколкото в модерна талига тежаща малко над тон-тон-и-сто с еквивалентен двигател за подобна динамика :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от MonsteR » 27 Май 2014, 22:39

Казвам ти веднага... значи Х5М.. нямам никакви наблюдения.. предполагам, че то е по малко джип и повече кола.. но аз говоря за Ланд Крузър предпоследен модел, Туарег предпоследен подел и Паджеро пак предпоследен модел.. значи тези никак си не можеш да ги сравниш по стабилност с кола.. Туарега по между другото е с най - висока стабилност, но пак, твърде висок център на тежеста.. Абе джипа си е джип, не е кола, той си има специфично предназначение.. а пък вече дали ще оцелееш в катастрофа, това само бог може да каже..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от Nickelback » 27 Май 2014, 22:58

Мда за Лендкрузъра и Паджерото - ОК, те са си джипове. Мислени са за друго. Туарега спорна работа :mhihi: Той е по-бърз и е нормално да е и по-стабилният в случая.
Аз тотално си промених позицията за "някои" СУВ-ове след като видях какво прави X5M на Калояново на събора преди 2-3 години... Дотогава ми беше забавно и се чудех "тоя гардероб къде е тръгнал" :mhihi: Ама налупка бая бегачки тогава, въпреки че тежи два пъти повече от тях. Просто седеше като закован на пистата, дейва и добичето :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 10.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d
Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от cerber_91 » 27 Май 2014, 23:06

Ето в този канал https://www.youtube.com/channel/UCeXeMXzjt21uv5tonZHtOrA
има достатъчно реални примери. Сами можете да видите коя кола колко държи в катастрофа.
И колко абсурдни шофери има...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от b00st » 27 Май 2014, 23:15

MonsteR написа:Казвам ти веднага... значи Х5М.. нямам никакви наблюдения.. предполагам, че то е по малко джип и повече кола.. но аз говоря за Ланд Крузър предпоследен модел, Туарег предпоследен подел и Паджеро пак предпоследен модел.. значи тези никак си не можеш да ги сравниш по стабилност с кола.. Туарега по между другото е с най - висока стабилност, но пак, твърде висок център на тежеста.. Абе джипа си е джип, не е кола, той си има специфично предназначение.. а пък вече дали ще оцелееш в катастрофа, това само бог може да каже..

Ленд Крузъра е офроудър. Това е возило за извън пътя. Ако искаш динамика на спортен автомобил, същевременно офроуд способности, има решение на пазара, разбира се като кихнеш повечко пари ;) С 5 литровия supercharged мотор на jaguar, е може би най-доброто в класа си. Така, че и тука има изключения от генералните заключения за джипове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от MonsteR » 28 Май 2014, 10:01

Добре, де тази джипка.. ше ти даде ли сърце да я вкараш в тази кал...??

Х5-ца никога нито съм карал, нито съм се возил.. не знам как е признавам.. но за 3 те които споменах, в момента в който влезеш по бързо в завоя и не знаеш точно как ще излезеш.. а има някои наивници ги карат с 200 по магистралата и хич не осъзнават, че при една по рязка маневра и ще полетят като ту-134 през полето.. Иначе аз лично предпочитам джиповете поради високата гледна точка и високата им проходимост.

Най простото е мус теста..



Все готини джипки и всичко е леш с 50.. да приемем че го правиш това със 100... ще има fly fly ducky.. докато една проста 3чица ше го резне какво пожелаеш.. но всеки сам прави своя избор... :lol:
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от TNT » 28 Май 2014, 12:36

Е от тази гледна точка... естествено, че SUV-ата не са по-стабилните за шофиране. Аз само един път към карал нещо по-високо и беше от тея малките Хонда джипчета, с две врати, които все пак не са чак толкова големи и високи... Тея коли не са за извънградско :mhihi: На единия завой просто усещах как с 15-20км/ч отгоре (както си минавам от там с кола спокойно :mhihi: ), нямаше да излезна от завоя :lol: Сега с някой Х5 с големи и широки гуми... сигурно е друго. Тая Хонда обаче беше супер ташак :lol:
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от b00st » 28 Май 2014, 12:47

Межу другото Grand Cherokee-то е всеизвестно признат в това отношение. Спокойно може да се пребиеш с него със 100.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от немо » 28 Май 2014, 13:11

GecataBMW-E46 написа:Естествено,че ще избера да съм в джипа на по-високо.Мисля че следния клип илюстрира ситуацията до голяма степен.

От примерът ти не бих си извадил еднозначно заключение,защото:
На хондата,макар и с помляна предница пътническата клетка и се запази в голяма степен,а това е определящо->мека предница и задница.т.е това,което абсорбира удара и много корава пътническа клетка!
Фордът е на отделна рама,т.е. при него деформационна зона почти липсва,представи си какво отр.ускорение действа на пътниците вътре или с пример:удари с юмрук тухлена стена,после направи същото,но сложи в/у стената парче фибран.
Големите пикапи или джипки на отделна рама са най-опасни както за другите,така и за себе си именно заради твърдата отделна рама.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от aristocrat » 28 Май 2014, 14:50

Аз пък имам чувството, че никой не чете какво съм написал, или никой няма мнение, за да се изкаже.
Сравненията, които са дадени са на тежки джипове с малки коли. БМВ 7 серия тежи колкото X5. При почти еднаква маса, единствената разлика е във височината на джипа, като все още никой не е обяснил с какво точно те облагодетелства, което да е логическо обосновано.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от Nickelback » 28 Май 2014, 15:30

Аз не ти ли дадох пример в началото за ниското Ферари и високия СУВ...?
Просто като си по-високо има повече шанс да минеш метър и това дето се мачка да се мачка под теб.
Та си мисля, че X5 vs. 7-ца ще е 1:0...
Разбира се, много зависи от конструкцията на двата автомобила и еднозначен отговор е изключено да се даде... Не виждам какво има да му мислим повече...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от b00st » 28 Май 2014, 23:59

aristocrat написа:Аз пък имам чувството, че никой не чете какво съм написал, или никой няма мнение, за да се изкаже.
Сравненията, които са дадени са на тежки джипове с малки коли. БМВ 7 серия тежи колкото X5. При почти еднаква маса, единствената разлика е във височината на джипа, като все още никой не е обяснил с какво точно те облагодетелства, което да е логическо обосновано.

Принципно няма значение. Джиповете заводски не излизат толкова високи, че да бъде проблем при евентуален сблъсък. А и новите леки коли се правят с по-големи и плоски предници, по тези причини. Ниски коли, с остра предница (като lamborghini countach) отдавна са абсолютно забранен дизайн. Проблема с височината е най-вече при ударите с влекачи отзад. Въобще, камион е последното нещо, в което искаш да се натресеш, особено по такъв начин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от MonsteR » 29 Май 2014, 12:27

Според мен, тялото с по голяма маса винаги ще има преимущество при челен удар... и пак зависи ако е кола дали няма да се мушне от долу... което си е кофти..

Ето Х5 колко хубаво се блъска челно... обаче забележете че бега чупи стъклото при отварянето...

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: SUV срещу лимузина

Мнение от penio » 30 Май 2014, 0:45

При сблъсък между две коли, по-тежката ще има по-малко ускорение. Това от физика за 8ми или 9ти клас. Импулса е зависим от скоростта и масата. Съответно, по-леката кола ще развие по-висока скорост, за да се запази енергията.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook