Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Модератор: Общи модератори
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Идеята на темата е да уточним колкото се може по-ясно и еднозначно как е най-добре да караме колите си след студен старт, респективно да загряваме двигателите до нормална работа температура. Съображението тук е да опазим агрегата от силното износване при студена работа, но и да го загряваме максимално бързо поради същата причина, а и от гледна точка на разхода на гориво.
Аз примерно съм супер предпазлив и при студен двигател рядко вдигам над 2500рпм. Да форсирам до по-високи и стрелката да е преди средата са две взаимноизключващи се неща за мен. Но така ли е най-правилно? Тези дни един приятел кара колата и днес ме вози. Запали я и докато излезе от паркинга и малките улички караше като мен. След това на един-два светофара още преди стрелата да е излязла от синия сектор ускори на 2ра до 4500, но с равна газ. По неговите думи едва й подава и реално е така, съдейки по ускорението на колата. Стигнахме работна температура буквално една минута след това, т.е. два пъти по-бързо отколкото се получава при мен. Момчето има голям опит с всякакви машини, отделно и известни познания в моторспорта и ми казва, че няма никакъв проблем да се върти до половината обороти, че даже и малко над, в случая с моята бензинова кола това се пада до към 3500. Правя и анкета, за да синтезираме мненията по-нагледно. Моето желание е всеки да каже по няколко думи, ако желае разбира се, и най-вече да се включи човек с дълбоки познания в областта. Такъв, който е виждал не един разглобен двигател, оценявал е състоянието им след различни стилове каране и т.н. Моля без излишни намеци, подмятания и замервания между участниците, защото целта е наистина да се получи полезно четиво.
Аз примерно съм супер предпазлив и при студен двигател рядко вдигам над 2500рпм. Да форсирам до по-високи и стрелката да е преди средата са две взаимноизключващи се неща за мен. Но така ли е най-правилно? Тези дни един приятел кара колата и днес ме вози. Запали я и докато излезе от паркинга и малките улички караше като мен. След това на един-два светофара още преди стрелата да е излязла от синия сектор ускори на 2ра до 4500, но с равна газ. По неговите думи едва й подава и реално е така, съдейки по ускорението на колата. Стигнахме работна температура буквално една минута след това, т.е. два пъти по-бързо отколкото се получава при мен. Момчето има голям опит с всякакви машини, отделно и известни познания в моторспорта и ми казва, че няма никакъв проблем да се върти до половината обороти, че даже и малко над, в случая с моята бензинова кола това се пада до към 3500. Правя и анкета, за да синтезираме мненията по-нагледно. Моето желание е всеки да каже по няколко думи, ако желае разбира се, и най-вече да се включи човек с дълбоки познания в областта. Такъв, който е виждал не един разглобен двигател, оценявал е състоянието им след различни стилове каране и т.н. Моля без излишни намеци, подмятания и замервания между участниците, защото целта е наистина да се получи полезно четиво.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
В книжката на мойто е39 тдс бях чел, че най-добре е двигателя да не се оставя да загрява напълно на място. Най-правилния начин бил каране на различни предавки с умерени обороти за да можел да загрее при всякакви режими не работа (това го пиша по бегъл спомен). Аз лично като я изкарам от гаража я оставям да работи докато затворя всички врати, след това тръгвам леко и като цяло не я ръчкам дори когато е загряла. пътя е такъв, че като излизам от квартала си почти постоянно е спускане и оставям колата на 3та предавка с около 2000 оборота и до първите светофари вече съм подминал първата стрелка на таблото. До третия светофар вече е на 12 часа, но пак не и давам газ
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Имайте предвид, че показанията на стрелката са леееееко неточни !
Има един температурен режи в коЙто тя реално не мърда, а температурата реално се мени около 15 градуса !
По-старите табла (е30/28/34 с механичните) следяха по-стриктно температурата ...
Аз сутрин я оставям да початка малко - докато стигне средата на "синята" зона ... И потеглям ! Не карам "спортно", но и гледам да не се туткам ...
До 4000 оборота си позволявам студена ...
Като сгреее и нагоре !
То на Е46-ците нали сложиха лед индикатори за "ограничител" .. .По тях се ориентирайте
Там индикацията е след 4000 оборота !
И един съвет - вместо 10/40 масло, сипвайте 5/40 ! Има разлика в студеното време ! А студеният старт е най-хабящ за един мотор !
Тъй че, колкото по-бързо маслото стигне където трябва - толкова по-добре !
Има един температурен режи в коЙто тя реално не мърда, а температурата реално се мени около 15 градуса !
По-старите табла (е30/28/34 с механичните) следяха по-стриктно температурата ...
Аз сутрин я оставям да початка малко - докато стигне средата на "синята" зона ... И потеглям ! Не карам "спортно", но и гледам да не се туткам ...
До 4000 оборота си позволявам студена ...
Като сгреее и нагоре !
То на Е46-ците нали сложиха лед индикатори за "ограничител" .. .По тях се ориентирайте


Там индикацията е след 4000 оборота !
И един съвет - вместо 10/40 масло, сипвайте 5/40 ! Има разлика в студеното време ! А студеният старт е най-хабящ за един мотор !
Тъй че, колкото по-бързо маслото стигне където трябва - толкова по-добре !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
ивчо написа:То на Е46-ците нали сложиха лед индикатори за "ограничител" .. .По тях се ориентирайте![]()
![]()
Там индикацията е след 4000 оборота !
И един съвет - вместо 10/40 масло, сипвайте 5/40 ! Има разлика в студеното време ! А студеният старт е най-хабящ за един мотор !
Тъй че, колкото по-бързо маслото стигне където трябва - толкова по-добре !
И това момче ми даде примерно точно с индикацията при е46 и е39 на оборотомера. Замислял съм се много пъти, ама все ми е жал да го развъртам до толкова. Май ще почна обаче да покарвам на близки до средните обороти, щото разликата е голяма. В това време до работа не успява да загрее. Реално мога да я загрея напълно на 2/3 от пътя ми.
Иначе за маслото е ясно - сипвам само пълна синтетика, независимо на колко 300 000км ми е мотора.

- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Автоматикът го оставям да поработи на място минимум 3-4 минути, след което вадя колата от гаража и потеглям. Знам, че за маслото на скоростите е добре да загрее малко с цел предпазване на кутията.
С е28-цата потеглям почти веднага и карам на първа предавка, с около 1500-2000 оборота към 50-60 метра, след което плавно минавам на втора, трета и т.н.
И на двете баварки (особено с е46-цата) дори като стигне стрелката 12 часа не превишавам 2500 оборта поне още 15-ина минути - маслото на двигателя все още не е достигнало оптималната работна температура!
С е28-цата потеглям почти веднага и карам на първа предавка, с около 1500-2000 оборота към 50-60 метра, след което плавно минавам на втора, трета и т.н.
И на двете баварки (особено с е46-цата) дори като стигне стрелката 12 часа не превишавам 2500 оборта поне още 15-ина минути - маслото на двигателя все още не е достигнало оптималната работна температура!
- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Почти не я оставям на място да работи (мотора да е под натоварване), докато отлепи стрелката до 2500, докато е в синята зона до 3500, след като излезе от синята => тупаници, но лютеница чак в 12часа
Относно тезата с половината обороти, на мен ми е малко странна и необоснована, защото на печките примерно това са 2500 оборота, при стандартна бинзинка 3500, при някоя М-ка 4000, а при някой матор може и 6000, да не говорим някой турбалан на който в тия обороти вече има хубав надув и ако няма все още топло мазничко на тия лагери сигурно им е тагаво
Най-хубаво си е с точен уред за температура и налягане на маслото, иначе е малко ала "бате дай да ти поглеждам ръката да ти познавам температурата на маслото"
За улесняване на студения старт обмислям един kill switch на бензиновата помпа, и преди да я запаля да повърти малко без запалване да размърда сиропите

Относно тезата с половината обороти, на мен ми е малко странна и необоснована, защото на печките примерно това са 2500 оборота, при стандартна бинзинка 3500, при някоя М-ка 4000, а при някой матор може и 6000, да не говорим някой турбалан на който в тия обороти вече има хубав надув и ако няма все още топло мазничко на тия лагери сигурно им е тагаво

Най-хубаво си е с точен уред за температура и налягане на маслото, иначе е малко ала "бате дай да ти поглеждам ръката да ти познавам температурата на маслото"
За улесняване на студения старт обмислям един kill switch на бензиновата помпа, и преди да я запаля да повърти малко без запалване да размърда сиропите

Последна промяна bmw325ci на 24 Яну 2015, 17:53, променена общо 1 път
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Палиш колата, чакаш минута-2 максимум и тръгваш бавно до 2000-2500 оборота още около 400 метра, това е достатъчно маслото да се разбие и цилиндрите вече да са горещи, това с водата и загряването докато стигне и излезне от синият сектор си е вече добре загрял двигател, става въпрос за цилиндри, бутала, масло и тн.
Разбира се не е работна температура, но тя трябва да се достига нормално, не като приятелят на автора- 4500 оборота.
Разбира се не е работна температура, но тя трябва да се достига нормално, не като приятелят на автора- 4500 оборота.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4204
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Колата ми седи в подземен гараж на -2 ниво, където температура е постоянна - +12 градуса. Паля колата и я изкарвам от клетката, излизам за да загася лампата и затворя вратата и минават 1-2 минути. Докато изкарам колата от гаража още 1-2. След като съм стъпил на улицата, вече са минали 5 мин и карам някъде до към 3к. След като колата достигне работна температура, чакам поне още 15 мин да загрее маслата по кутия и диф и евентуално тогава, почвам да давам газ. Имайте предвид, че моето даване на газ е ташак работа, засега. 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
имаите предвид, че маслото стига работна температура доста по-бавно от антифриза
т.е. реално са нужни поне още 5 минути каране, след напълно загрял автомобил за маслото да стигне 70-80 градуса

т.е. реално са нужни поне още 5 минути каране, след напълно загрял автомобил за маслото да стигне 70-80 градуса
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Имайте в предвид че повечето караме автомобили не първа младост и на по 1000 километра, някой автомобили не си знаят ни километри нито собственици, така че и да карате така внимателно, това не е рана да зарасте нараненото 

- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Dirty M5 driveR написа:...
Аз карам точно, като теб. Докато стрелката не стигне 12 часа много рядко минавам 2500 оборота. Наскоро отварях мотора и вътре беше, като от завода. Не ги разбирах хората, които си ръчкат колите на студен двигател

П.П. За каква индикация на таблото става въпрос? Аз нещо съм го пропуснал тоя момент

- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Аз съм чувал, естествено незнам доколко вярно, че не е хубаво колата след студен старт примерно да работи на място 10 минути докато стигне средата темп на охл течност, аз лично я паля, оставям я 20 секунди примерно на място да поработи, докато я изкарам до улица минава още минута на 1ва само до към 2000 оборота, след което изреждам предавките до към 2200, а излезе ли от синьото си позволявам 3000 примерно, общо взето 2.8цата за 3-4 минути е излязла от синьото при температури около 0 градуса : -) Стигне ли чертата след синьото карам до към 4000, още малко 4500 и за по-високи обороти поне 10 минути след като е стигнала средата : -)

E34, E38
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Да вкарам обаче още малко материал за размисъл. Ясно е, че маслото загрява по-бавно от водата. Но нас ни интересува реално температурата и качествата на маслото на възловите места, а именно лагерите и около сегментите. Там температурите са високи, масления клин е тънък и би трябвало да са в готовност за средноинтензивна работа доста скоро след старта на двигателя. Общата температура на маслото все още не е особено висока, защото все пак циркулира и се охлажда. Поне аз така разсъждавам. Да - новото поколение уреди на БМВ са с уред именно за това, но по-скоро това е презастраховка мисля. Все пак ние говорим за развъртане до 4500 примерно, а не за нон стоп изреждане на предавките до червено.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
аз паля и чакам около 40-50 сек.
после леко тръгвам и карам с доста ниски обороти леко докато мине синия сектор после малко по нагоре в оборотите но не над 3000
когато е много студено и на борда от скритите менюта дава -5 темп на антифриза например я чакам на място да мине поне 20 градуса и тогава тръгвам
някъде беше писал ники лауда за това.. че при леко потегляне е много по лесно мотора д азагрее по бързо от колкото да работи 1 ч на място
после леко тръгвам и карам с доста ниски обороти леко докато мине синия сектор после малко по нагоре в оборотите но не над 3000
когато е много студено и на борда от скритите менюта дава -5 темп на антифриза например я чакам на място да мине поне 20 градуса и тогава тръгвам

някъде беше писал ники лауда за това.. че при леко потегляне е много по лесно мотора д азагрее по бързо от колкото да работи 1 ч на място
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Заправка, шланг, пистолет, полный бак.
Ключ зажигания, скоростей рычаг.
Очаг звериной мощи просыпается в моторе,
Добавим оборотов и мы на трассе вскоре.
На первой до 90 в час газуем,
Я думал всё, пи..дец, а он включает вторую
Волосы дыбом, педаль газа в пол
и колко изкара, после следващата. То даже в книжката пише, че работата на място след студен старт не е препоръчителна. Потегляне на секундата и нормално каране, ако се наложи и до ламарината. Тя си е качила масло още с паленето, така че нищо и няма
Ключ зажигания, скоростей рычаг.
Очаг звериной мощи просыпается в моторе,
Добавим оборотов и мы на трассе вскоре.
На первой до 90 в час газуем,
Я думал всё, пи..дец, а он включает вторую
Волосы дыбом, педаль газа в пол
и колко изкара, после следващата. То даже в книжката пише, че работата на място след студен старт не е препоръчителна. Потегляне на секундата и нормално каране, ако се наложи и до ламарината. Тя си е качила масло още с паленето, така че нищо и няма

ATR-42/72
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани