Как най-правилно да загрея двигателя ли?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Как загрявате двигателя си след студен старт?

Карам лекичко с максимум 2500-3000рпм.
167
79%
Карам умерено - случва се да го развъртя до по-високи обороти
21
10%
Карам умерено, но главно на средни обороти, за да загрее по-бързо
15
7%
Не се съобразявам с температурата на двигателя
9
4%
 
Общо гласове : 212
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Яну 2015, 16:45

Идеята на темата е да уточним колкото се може по-ясно и еднозначно как е най-добре да караме колите си след студен старт, респективно да загряваме двигателите до нормална работа температура. Съображението тук е да опазим агрегата от силното износване при студена работа, но и да го загряваме максимално бързо поради същата причина, а и от гледна точка на разхода на гориво.
Аз примерно съм супер предпазлив и при студен двигател рядко вдигам над 2500рпм. Да форсирам до по-високи и стрелката да е преди средата са две взаимноизключващи се неща за мен. Но така ли е най-правилно? Тези дни един приятел кара колата и днес ме вози. Запали я и докато излезе от паркинга и малките улички караше като мен. След това на един-два светофара още преди стрелата да е излязла от синия сектор ускори на 2ра до 4500, но с равна газ. По неговите думи едва й подава и реално е така, съдейки по ускорението на колата. Стигнахме работна температура буквално една минута след това, т.е. два пъти по-бързо отколкото се получава при мен. Момчето има голям опит с всякакви машини, отделно и известни познания в моторспорта и ми казва, че няма никакъв проблем да се върти до половината обороти, че даже и малко над, в случая с моята бензинова кола това се пада до към 3500. Правя и анкета, за да синтезираме мненията по-нагледно. Моето желание е всеки да каже по няколко думи, ако желае разбира се, и най-вече да се включи човек с дълбоки познания в областта. Такъв, който е виждал не един разглобен двигател, оценявал е състоянието им след различни стилове каране и т.н. Моля без излишни намеци, подмятания и замервания между участниците, защото целта е наистина да се получи полезно четиво.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 803
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Don_Diego » 24 Яну 2015, 16:53

В книжката на мойто е39 тдс бях чел, че най-добре е двигателя да не се оставя да загрява напълно на място. Най-правилния начин бил каране на различни предавки с умерени обороти за да можел да загрее при всякакви режими не работа (това го пиша по бегъл спомен). Аз лично като я изкарам от гаража я оставям да работи докато затворя всички врати, след това тръгвам леко и като цяло не я ръчкам дори когато е загряла. пътя е такъв, че като излизам от квартала си почти постоянно е спускане и оставям колата на 3та предавка с около 2000 оборота и до първите светофари вече съм подминал първата стрелка на таблото. До третия светофар вече е на 12 часа, но пак не и давам газ
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от ивчо » 24 Яну 2015, 17:04

Имайте предвид, че показанията на стрелката са леееееко неточни !
Има един температурен режи в коЙто тя реално не мърда, а температурата реално се мени около 15 градуса !
По-старите табла (е30/28/34 с механичните) следяха по-стриктно температурата ...
Аз сутрин я оставям да початка малко - докато стигне средата на "синята" зона ... И потеглям ! Не карам "спортно", но и гледам да не се туткам ...
До 4000 оборота си позволявам студена ...
Като сгреее и нагоре !
То на Е46-ците нали сложиха лед индикатори за "ограничител" .. .По тях се ориентирайте ;) :mhihi:
Там индикацията е след 4000 оборота !
И един съвет - вместо 10/40 масло, сипвайте 5/40 ! Има разлика в студеното време ! А студеният старт е най-хабящ за един мотор !
Тъй че, колкото по-бързо маслото стигне където трябва - толкова по-добре !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Яну 2015, 17:10

ивчо написа:То на Е46-ците нали сложиха лед индикатори за "ограничител" .. .По тях се ориентирайте ;) :mhihi:
Там индикацията е след 4000 оборота !
И един съвет - вместо 10/40 масло, сипвайте 5/40 ! Има разлика в студеното време ! А студеният старт е най-хабящ за един мотор !
Тъй че, колкото по-бързо маслото стигне където трябва - толкова по-добре !


И това момче ми даде примерно точно с индикацията при е46 и е39 на оборотомера. Замислял съм се много пъти, ама все ми е жал да го развъртам до толкова. Май ще почна обаче да покарвам на близки до средните обороти, щото разликата е голяма. В това време до работа не успява да загрее. Реално мога да я загрея напълно на 2/3 от пътя ми.
Иначе за маслото е ясно - сипвам само пълна синтетика, независимо на колко 300 000км ми е мотора. :mhihi: Градко не го пипа, извънградско малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от fancooler » 24 Яну 2015, 17:20

Автоматикът го оставям да поработи на място минимум 3-4 минути, след което вадя колата от гаража и потеглям. Знам, че за маслото на скоростите е добре да загрее малко с цел предпазване на кутията.

С е28-цата потеглям почти веднага и карам на първа предавка, с около 1500-2000 оборота към 50-60 метра, след което плавно минавам на втора, трета и т.н.

И на двете баварки (особено с е46-цата) дори като стигне стрелката 12 часа не превишавам 2500 оборта поне още 15-ина минути - маслото на двигателя все още не е достигнало оптималната работна температура!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от bmw325ci » 24 Яну 2015, 17:32

Почти не я оставям на място да работи (мотора да е под натоварване), докато отлепи стрелката до 2500, докато е в синята зона до 3500, след като излезе от синята => тупаници, но лютеница чак в 12часа :mrgreen:
Относно тезата с половината обороти, на мен ми е малко странна и необоснована, защото на печките примерно това са 2500 оборота, при стандартна бинзинка 3500, при някоя М-ка 4000, а при някой матор може и 6000, да не говорим някой турбалан на който в тия обороти вече има хубав надув и ако няма все още топло мазничко на тия лагери сигурно им е тагаво :dunno:
Най-хубаво си е с точен уред за температура и налягане на маслото, иначе е малко ала "бате дай да ти поглеждам ръката да ти познавам температурата на маслото"
За улесняване на студения старт обмислям един kill switch на бензиновата помпа, и преди да я запаля да повърти малко без запалване да размърда сиропите :driving:
Последна промяна bmw325ci на 24 Яну 2015, 17:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Е.Димитров » 24 Яну 2015, 17:38

Палиш колата, чакаш минута-2 максимум и тръгваш бавно до 2000-2500 оборота още около 400 метра, това е достатъчно маслото да се разбие и цилиндрите вече да са горещи, това с водата и загряването докато стигне и излезне от синият сектор си е вече добре загрял двигател, става въпрос за цилиндри, бутала, масло и тн.
Разбира се не е работна температура, но тя трябва да се достига нормално, не като приятелят на автора- 4500 оборота.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4204
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Kroki » 24 Яну 2015, 18:01

Колата ми седи в подземен гараж на -2 ниво, където температура е постоянна - +12 градуса. Паля колата и я изкарвам от клетката, излизам за да загася лампата и затворя вратата и минават 1-2 минути. Докато изкарам колата от гаража още 1-2. След като съм стъпил на улицата, вече са минали 5 мин и карам някъде до към 3к. След като колата достигне работна температура, чакам поне още 15 мин да загрее маслата по кутия и диф и евентуално тогава, почвам да давам газ. Имайте предвид, че моето даване на газ е ташак работа, засега. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от vicho » 24 Яну 2015, 18:03

имаите предвид, че маслото стига работна температура доста по-бавно от антифриза :yes:

т.е. реално са нужни поне още 5 минути каране, след напълно загрял автомобил за маслото да стигне 70-80 градуса
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Е.Димитров » 24 Яну 2015, 18:12

Имайте в предвид че повечето караме автомобили не първа младост и на по 1000 километра, някой автомобили не си знаят ни километри нито собственици, така че и да карате така внимателно, това не е рана да зарасте нараненото :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 859
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Phil » 24 Яну 2015, 18:14

Dirty M5 driveR написа:...



Аз карам точно, като теб. Докато стрелката не стигне 12 часа много рядко минавам 2500 оборота. Наскоро отварях мотора и вътре беше, като от завода. Не ги разбирах хората, които си ръчкат колите на студен двигател :dunno:

П.П. За каква индикация на таблото става въпрос? Аз нещо съм го пропуснал тоя момент :mhihi:

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от justboy » 24 Яну 2015, 18:36

Аз съм чувал, естествено незнам доколко вярно, че не е хубаво колата след студен старт примерно да работи на място 10 минути докато стигне средата темп на охл течност, аз лично я паля, оставям я 20 секунди примерно на място да поработи, докато я изкарам до улица минава още минута на 1ва само до към 2000 оборота, след което изреждам предавките до към 2200, а излезе ли от синьото си позволявам 3000 примерно, общо взето 2.8цата за 3-4 минути е излязла от синьото при температури около 0 градуса : -) Стигне ли чертата след синьото карам до към 4000, още малко 4500 и за по-високи обороти поне 10 минути след като е стигнала средата : -)
Изображение
E34, E38

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Яну 2015, 18:45

Да вкарам обаче още малко материал за размисъл. Ясно е, че маслото загрява по-бавно от водата. Но нас ни интересува реално температурата и качествата на маслото на възловите места, а именно лагерите и около сегментите. Там температурите са високи, масления клин е тънък и би трябвало да са в готовност за средноинтензивна работа доста скоро след старта на двигателя. Общата температура на маслото все още не е особено висока, защото все пак циркулира и се охлажда. Поне аз така разсъждавам. Да - новото поколение уреди на БМВ са с уред именно за това, но по-скоро това е презастраховка мисля. Все пак ние говорим за развъртане до 4500 примерно, а не за нон стоп изреждане на предавките до червено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от ares2 » 24 Яну 2015, 18:46

аз паля и чакам около 40-50 сек.
после леко тръгвам и карам с доста ниски обороти леко докато мине синия сектор после малко по нагоре в оборотите но не над 3000

когато е много студено и на борда от скритите менюта дава -5 темп на антифриза например я чакам на място да мине поне 20 градуса и тогава тръгвам :dunno:

някъде беше писал ники лауда за това.. че при леко потегляне е много по лесно мотора д азагрее по бързо от колкото да работи 1 ч на място
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?

Мнение от DLVasilev » 24 Яну 2015, 19:04

Заправка, шланг, пистолет, полный бак.
Ключ зажигания, скоростей рычаг.
Очаг звериной мощи просыпается в моторе,
Добавим оборотов и мы на трассе вскоре.
На первой до 90 в час газуем,
Я думал всё, пи..дец, а он включает вторую
Волосы дыбом, педаль газа в пол
и колко изкара, после следващата. То даже в книжката пише, че работата на място след студен старт не е препоръчителна. Потегляне на секундата и нормално каране, ако се наложи и до ламарината. Тя си е качила масло още с паленето, така че нищо и няма
Изображение
ATR-42/72

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook