Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Модератор: Общи модератори
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Паля я и тръгвам. Докато стигне средата - не повече от 3-3.5к.
Като стигне средата хвърлям едно око на уреда за температура на маслото и ако е отлепил от 60.... вече съм пристигнал на работа
Като стигне средата хвърлям едно око на уреда за температура на маслото и ако е отлепил от 60.... вече съм пристигнал на работа



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
някъде пишеше че трябват поне 30-40 секунди маслото да стигне където трябва и да се завърти напълно цилъка
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4204
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
MaxMeyer написа:И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?
Това е по-скоро от гледна точка на замърсяване на околната среда.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Kroki написа:MaxMeyer написа:И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?
Това е по-скоро от гледна точка на замърсяване на околната среда.
100 %



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Kroki написа:MaxMeyer написа:И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?
Това е по-скоро от гледна точка на замърсяване на околната среда.
Да. А пък от гледна точка на практичност пак не е добре, защото двигателят загрява доста по-бавно. Началото на ноември една вечер си тръгвам от работа, тъкмо паля и телефона звъни. Стрелката се изправи след 15 минути разговор. В движение щеше да загрее за 7-8.
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Загрявам я както дойде...Зимата ако е много студено я паля предварително да почука 10-15 мин,че като тръгна да е топло в купето
В останалите случаи паля,слагам колана,нагласям музиката и тръгвам.Докато излезе от синия сектор гледам да не я карам над 2500-3000об,след като излезе може да и дам повечко газ,но не и да я държа в "лютеницата"...това е общо взето.Гледам да не ги мисля 18-23 годишни мотори

В останалите случаи паля,слагам колана,нагласям музиката и тръгвам.Докато излезе от синия сектор гледам да не я карам над 2500-3000об,след като излезе може да и дам повечко газ,но не и да я държа в "лютеницата"...това е общо взето.Гледам да не ги мисля 18-23 годишни мотори

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
MaxMeyer написа:И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?
Това съм го чел за моята кочина (740и) За пасата ич не ме боли студен ли е или не


ATR-42/72
- clarcky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
И аз мойта много я пестя
Зиме,лете поне 3-4мин на място,в синия сектор не повече от 2000об,след това максимум до 3000,и чак като изправи стрелката и е поработила поне 5минути вече правя каквото ми харесва
Имам много познати дето още със първият старт са на 4000об,мен сърце не ми дава
Иначе маслото винаги гледам да е убаво,преди карах с 5w40,но последните 2 смени съм с Mobil1 5w50 и имам чувството че на моторетката и е много добре
Сега се чудя,понеже другия месец трябва да го сменям,пък лятото като цяло си и раздавам газ,особено към морето и май ще я пробвам с едно 10w60 





- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Винаги изчаквам около 5 минути,а ако е много студено и повече.
Бензиновите ги карах до около 2К оборота,сега дизела към 1500-1800.
Абсолютно винаги карам с хубави масла и ги сменявам на по 6-8000км.
Сега съм с Мотул 5/40.
Бензиновите ги карах до около 2К оборота,сега дизела към 1500-1800.
Абсолютно винаги карам с хубави масла и ги сменявам на по 6-8000км.
Сега съм с Мотул 5/40.
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Позачетох се по такива дискусии по форумите, пък и препоръките на производителя са, че не трябва на едно място.
Идеята е:
1. не просто екология, ами и богатата смес при ниска температура, която означава непълно изгаряне и съответно родия/платината в катализаторите сдава багажа по-бързо.
2. маслото на скоростната кутия също трябва да загреее, това важи и за диференциала. Разликата във свойствата на маслата там на студено и топло е огромна.
3. по-бързото загряване на мотора предизвиква намаляването на работните просвети (луфтове) межу компонентите до работно състояние. Буталото вече не се опитва да изстърже студения цилиндър с полата си, сегмента задържа топлото масло далеч по-добре, клапаните лягат по-добре на леглата си и съответно започват да се охлаждат по-добре. Това около горивната камера става за трийсетина секунди, но по останалите агрегати - вериги, обтегачи, помпи, лагери итн, където маслото като смазочни свойства и температурата като линеен размер са важни, става далеч по-бавно.
Аз преди 90 градуса на маслото не влизам в обороти. Понякога това се случва 10-15 километра след загряването на антифриза.
Идеята е:
1. не просто екология, ами и богатата смес при ниска температура, която означава непълно изгаряне и съответно родия/платината в катализаторите сдава багажа по-бързо.
2. маслото на скоростната кутия също трябва да загреее, това важи и за диференциала. Разликата във свойствата на маслата там на студено и топло е огромна.
3. по-бързото загряване на мотора предизвиква намаляването на работните просвети (луфтове) межу компонентите до работно състояние. Буталото вече не се опитва да изстърже студения цилиндър с полата си, сегмента задържа топлото масло далеч по-добре, клапаните лягат по-добре на леглата си и съответно започват да се охлаждат по-добре. Това около горивната камера става за трийсетина секунди, но по останалите агрегати - вериги, обтегачи, помпи, лагери итн, където маслото като смазочни свойства и температурата като линеен размер са важни, става далеч по-бавно.
Аз преди 90 градуса на маслото не влизам в обороти. Понякога това се случва 10-15 километра след загряването на антифриза.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
MaxMeyer написа:И защо не е препоръчително да работи на място след студен старт?Това не беше ли само за дизелите или и за бензините?
Проблема е, че на място загрява само двигателната част, а всичко друго е студено (най-вече маслото в кутията, ако си с автомат ще е студено и ти както си мислиш, че е загряла..)
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Така и не мога да разбера, защо БМВтата след като са уж със спортен дух, нямат един елемнтарен "часовник" за температурата на маслото
Маслото загрява МНОГО по-бавно от антифриза , когато колата е студена, само че пък когато решиш да пържиш маслото завира за норматив . За няколко минути от 80 минава на над 140 градуса ... или нещо такова по спомени от Ауди-то .

- Doberman_vas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
Абе вие сняг или лед не сваляте ли?
Всичкото се гаражно :-)
Всичкото се гаражно :-)
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Как най-правилно да загрея двигателя ли?
acho.rs написа:Така и не мога да разбера, защо БМВтата след като са уж със спортен дух, нямат един елемнтарен "часовник" за температурата на маслотоМаслото загрява МНОГО по-бавно от антифриза , когато колата е студена, само че пък когато решиш да пържиш маслото завира за норматив . За няколко минути от 80 минава на над 140 градуса ... или нещо такова по спомени от Ауди-то .
Имат бе ама тия с наистина спортен дух...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани