Как се скапва японското качество
Модератор: Общи модератори
54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Как се скапва японското качество
На лаптопа ми му изгоря дъното 20 дни преди да падне гаранцията! Смениха го! Ако беше станало един ден след изтичането щях да пия една студена вода и да си купя нов, защото тогава дъната бяха колкото нов. 5 години минаха от смяната и още деяни дееба и изрода!

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Как се скапва японското качество
програмираното остаряване не е приумица на производителите ей така от някъде. Имам роднини, който бачкат във Visteon(тези дето купиха Johnson controls) и заданието е просто - компонента трябва да издържи за времето на гаранцията и да е МАКСИМАЛНО ЛЕК. Ето тука е и разковничето - следват едни симулации безконечни да се види колко време ще му трябва да се строши при нормална употреба и т.н. И това цялото нещо е заради 2 неща:
1. От всякакви еко комисии и организации натискат народа да плаща за екология и производителите се опитват някак да им предложат нещо, за което няма да се наложи да плащат някакви зверски такси такси( в центъра на лондон, например с кола дето не е евро не знам си колко ако влезеш има такса и до колкото знам не е малка)
2. От разни правителствени закони произтече че тряба и на колите да се дава гаранция - едно време нямаше такива филми като гаранция - сега има.
Резултата - на ви гаранция на ви и екология, ама за да стане номера го правим колкото да изкара гаранцията.
В момента практически всеки производител има знанието и възможностите да произведе почти вечен автомобил. Само дето ще харчи доволно, няма да върви кой знае колко много и ще тежи яко и се пита в задачата колко човека биха си купили този автомобил, а не някоя еднодневка дето ще търкалят 3-5 години и ще вземат следващата, а този автомобил след 20 години ще е морално остарял и ще има все по-големи разходи за ремонт. Чичковците с ролс ройсите от 50-те години и милионите не са в тая категория, говорим за масовия потребител, който си купува кола от марки като рено, форд, бмв и т.н. с пари, които е изкарал с труд и които не са безганични, а трябва да заделя от месечния си доход.
1. От всякакви еко комисии и организации натискат народа да плаща за екология и производителите се опитват някак да им предложат нещо, за което няма да се наложи да плащат някакви зверски такси такси( в центъра на лондон, например с кола дето не е евро не знам си колко ако влезеш има такса и до колкото знам не е малка)
2. От разни правителствени закони произтече че тряба и на колите да се дава гаранция - едно време нямаше такива филми като гаранция - сега има.
Резултата - на ви гаранция на ви и екология, ама за да стане номера го правим колкото да изкара гаранцията.
В момента практически всеки производител има знанието и възможностите да произведе почти вечен автомобил. Само дето ще харчи доволно, няма да върви кой знае колко много и ще тежи яко и се пита в задачата колко човека биха си купили този автомобил, а не някоя еднодневка дето ще търкалят 3-5 години и ще вземат следващата, а този автомобил след 20 години ще е морално остарял и ще има все по-големи разходи за ремонт. Чичковците с ролс ройсите от 50-те години и милионите не са в тая категория, говорим за масовия потребител, който си купува кола от марки като рено, форд, бмв и т.н. с пари, които е изкарал с труд и които не са безганични, а трябва да заделя от месечния си доход.
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Как се скапва японското качество
drago_pavlov написа:Vanqu1sh написа:Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор![]()
A при нас кашкай на 128к реални му смениха целия мотор гаранционно. Явно не е изчислен добре и се скапа половин година преди да изтече гаранцията
Информация от първа ръка, на единия от шефовете ми му смениха гаранционно целия двигател на BMW Х6 5.0i във Варна Карс. Интересното е, че същите проблеми се появиха и при сменения чисто нов мотор....ма вече с изтекла гаранция

В последствие научих, че същия мотор гаранционно е сменен на още 4 такива модела, колите са закупени чисто нови.
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Как се скапва японското качество
Аз пък ще Ви дам един пример, който е изключително показателен за това, че обществото си го търси, най-простичко казано.
Виждате от подписа ми какви коли съм карал и от информацията ми - каква карам сега. Жена ми обаче преди около година се сдоби с Honda Accord модел 2006 година, 2.0 бензин, автомат. Колата я купихме с много резерви от моя страна - не е от моите марки, японска е, аз досега на тези коли не съм им обръщал внимание и т.н.
След една година притежание обаче Ви казвам, че това е уникална кола. Братовчед ми и един познат имат следващия модел - от 2009 насам, като и на двете умишлено ги мпомолих да ме повозят - едната дизел, другата бензин. Еми....
После взех да чета по форуми за тези коли, публикации в сериозни издания, тестдрайвове, тестове като на Autobild какво ще й се случи до 100 000 км и какво ли не.
Резултатите от всичко това са потресаващи. Как Ви се струва разтропване на окачване отзад към около 200 000 км? Разтропване на предница към около 130 000 - за сравнение чисто нов Ситроен на 40 000 влезе за какво ли не по ходовата част. Да, Хондата има някои липси, като например: дясната предна седалка не може да се регулира на много посоки, предният капак няма амортисьори, а се подпира с прът и разни такива незначителни за мен дреболии.
Обаче кола, която е 2002 излязла и има коефициент на челно съпротивление от 0,26???!!! Всяка линия на екстериора е свързана със следващата. Отвън изглежда леко купеобразна, а отвътре през задното стъкло се вижда като на през Жигула всичко. Сравняват я с А4, 3 серия и С-клас, а е с 10 см по-дълга и вътре е осезаемо по-широко. На жена ми е на 120 000 реални километра и нищо по вратите, таблото и където и да е не скърца, тропа или нещо подобно. По паважи се чуват само гумите.
На този фон прекият конкурент Пасат след 2006 излезе най-големият боклук, произвеждан от Фоллксваген някока. Дори Е90 с дизелът си N47 се излага, А4 не искам да го коментирам.
Най-показателно и крещящо е сравнението на този Accord с С-клас W203. Двете коли са поколение от 2002 до 2007, като Хондата е с една година назад. Поставете ги двете една до друга и сравнете дизайна, големината, пространството в купето и най-вече надеждността. Мерцедесът е нелепо смешен.
НО.... от тази година Accord-ът се спира от продажба в Европа, защото не може да насмогне на огромното търсене на А4, 3 серия, С-клас, Пасат, Инсигния и т.н. Голяма част от изброените са доказано високодефектиращимодели, а както от многото изчетено, а и от моите лични впечатления и тези на братовчед ми и на познатия ми, мога да твърдя, че Акордът е безупречен откъм надеждност и комфорт.
И ето защо считам, че хората сами си го търсят. Те нека американците и руснаците си карат здравия и безупречен Акорд, а ние умните европейци ще се гъзареем с луксозните марки и ще хвърляме хиляди за ремонти на елементарни неща.
Достатъчно показателен пример за сравнението между тези автомобили е сравнението на цените им като втора употреба, като тези на Акорда са значително по високи от на 3 серия, а да не говорим за А4.
И от догодина няма да има вече Акорд, а скъпите немски марки продължават да повишават продажбите си, въпреки доказани фабрични дефекти и скъпи ремонти.
Аз лично това не мога да си го обясня, но може би проблемът е в мен!!
И понеже с и е в мен съм решил следващата кола, понеже няма да е нов Акорд, да бъде Lexus!!! :idea:
Виждате от подписа ми какви коли съм карал и от информацията ми - каква карам сега. Жена ми обаче преди около година се сдоби с Honda Accord модел 2006 година, 2.0 бензин, автомат. Колата я купихме с много резерви от моя страна - не е от моите марки, японска е, аз досега на тези коли не съм им обръщал внимание и т.н.
След една година притежание обаче Ви казвам, че това е уникална кола. Братовчед ми и един познат имат следващия модел - от 2009 насам, като и на двете умишлено ги мпомолих да ме повозят - едната дизел, другата бензин. Еми....
После взех да чета по форуми за тези коли, публикации в сериозни издания, тестдрайвове, тестове като на Autobild какво ще й се случи до 100 000 км и какво ли не.
Резултатите от всичко това са потресаващи. Как Ви се струва разтропване на окачване отзад към около 200 000 км? Разтропване на предница към около 130 000 - за сравнение чисто нов Ситроен на 40 000 влезе за какво ли не по ходовата част. Да, Хондата има някои липси, като например: дясната предна седалка не може да се регулира на много посоки, предният капак няма амортисьори, а се подпира с прът и разни такива незначителни за мен дреболии.
Обаче кола, която е 2002 излязла и има коефициент на челно съпротивление от 0,26???!!! Всяка линия на екстериора е свързана със следващата. Отвън изглежда леко купеобразна, а отвътре през задното стъкло се вижда като на през Жигула всичко. Сравняват я с А4, 3 серия и С-клас, а е с 10 см по-дълга и вътре е осезаемо по-широко. На жена ми е на 120 000 реални километра и нищо по вратите, таблото и където и да е не скърца, тропа или нещо подобно. По паважи се чуват само гумите.
На този фон прекият конкурент Пасат след 2006 излезе най-големият боклук, произвеждан от Фоллксваген някока. Дори Е90 с дизелът си N47 се излага, А4 не искам да го коментирам.
Най-показателно и крещящо е сравнението на този Accord с С-клас W203. Двете коли са поколение от 2002 до 2007, като Хондата е с една година назад. Поставете ги двете една до друга и сравнете дизайна, големината, пространството в купето и най-вече надеждността. Мерцедесът е нелепо смешен.
НО.... от тази година Accord-ът се спира от продажба в Европа, защото не може да насмогне на огромното търсене на А4, 3 серия, С-клас, Пасат, Инсигния и т.н. Голяма част от изброените са доказано високодефектиращимодели, а както от многото изчетено, а и от моите лични впечатления и тези на братовчед ми и на познатия ми, мога да твърдя, че Акордът е безупречен откъм надеждност и комфорт.
И ето защо считам, че хората сами си го търсят. Те нека американците и руснаците си карат здравия и безупречен Акорд, а ние умните европейци ще се гъзареем с луксозните марки и ще хвърляме хиляди за ремонти на елементарни неща.
Достатъчно показателен пример за сравнението между тези автомобили е сравнението на цените им като втора употреба, като тези на Акорда са значително по високи от на 3 серия, а да не говорим за А4.
И от догодина няма да има вече Акорд, а скъпите немски марки продължават да повишават продажбите си, въпреки доказани фабрични дефекти и скъпи ремонти.
Аз лично това не мога да си го обясня, но може би проблемът е в мен!!
И понеже с и е в мен съм решил следващата кола, понеже няма да е нов Акорд, да бъде Lexus!!! :idea:
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
Re: Как се скапва японското качество
Borymeckata написа: Като му подам сигнал от лап-това - е това е ЗВУК, мамка му!
и сега има качество, всъщност има много по-качество и кристален звук който ушите ни не са чували, просто струва много, много пари.
колите генерално се правят да не са издръжливи толкова и да се сменят след 5-6г, но има сполучливи модели и сред немските и то не са малко.. кво й има на е-класата старата или витото? особено второто е бетон и никви грижи години вече, а е 2006-та.. четете ревюта и така.
Последна промяна acer на 27 Яну 2015, 0:02, променена общо 1 път
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд
- jorsenbmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 12.03.2014
- Местоположение: Dü-Flan
- Пол: Мъж
- Кара: S63TUB44
Re: Как се скапва японското качество
Нека дадем и примери в още една сфера-иОС темата показа че не малко притежатели на епъл продукти се радват на цели 5 и повече години употреба на техниката.Говоря за преносимите компове не за телефоните.А разни ту-шиба ту не-шиба ,япончета корейчета и пр. макс 3 години и то с по няколко преинстала понякога....да не говорим за софтуерната сигурност и вирусната уязвимост .
Ами пералните които преди бяхме свикнали да карат по две поколения сега се сменят по често от смартфона.
Ами мебелите ,да намериш качествени мебели е кауза пердута в днешно време-или ще ти съдерат гърба от нещо къстъм мейд от масивно дърво или ще ядеш дървото както се казва
Ами пералните които преди бяхме свикнали да карат по две поколения сега се сменят по често от смартфона.
Ами мебелите ,да намериш качествени мебели е кауза пердута в днешно време-или ще ти съдерат гърба от нещо къстъм мейд от масивно дърво или ще ядеш дървото както се казва

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Как се скапва японското качество
Е за тфа още карам Е36 

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Как се скапва японското качество
Всъщност има още един аспект на "програмното остаряване" и разбира се това е икономическият, но не само за производителя.
Представете си че всяко нещо произведено е вечно...ами потреблението ще падне драстично, ще се увеличи безработицата и дефицита, парите няма да имат тази покупателна сила и с две думи ще стане доста тежко положението на населението.
За това е измислено това "продуктово остаряване", за да може да се заменя в един момент със следващият модел.
Проблема при нас е че просто не сме толкова финансово силни и всичко ни е скъпо.
Представете си че на сегашните цени получавате заплатата на швейцарец да кажем около 5к евро.
Ами дали ще карате стария кош 20 години или на всеки 4-5 години ще го сменяте с нов, и ако ви е толкова мъчно за коша, ще си направите колекция от ретро автомобили.
Представете си че всяко нещо произведено е вечно...ами потреблението ще падне драстично, ще се увеличи безработицата и дефицита, парите няма да имат тази покупателна сила и с две думи ще стане доста тежко положението на населението.
За това е измислено това "продуктово остаряване", за да може да се заменя в един момент със следващият модел.
Проблема при нас е че просто не сме толкова финансово силни и всичко ни е скъпо.
Представете си че на сегашните цени получавате заплатата на швейцарец да кажем около 5к евро.
Ами дали ще карате стария кош 20 години или на всеки 4-5 години ще го сменяте с нов, и ако ви е толкова мъчно за коша, ще си направите колекция от ретро автомобили.
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Как се скапва японското качество
Част от проблема с ниското качество, според мен, е доста прозаичен и той главно е свързан с главоломно растящото потребление, конкуренцията и стремежа на производителите да представят през максимално кратки периоди нови продукти. Поради това, съвсем закономерно, те нямат и достатъчно време за тестове, а и за самата разработка- производителят има нужда да е на пазара, с нов продукт и приходите от него да бъдат реализирани максимално бързо. Това се наблюдава и при автомобилите- ето пример с БМВ: в края на 20-ти век, нов модел на компанията е представян на 3-4 години, че понякога и повече. Сега нов модел/ модели на БМВ излизат на пазара всяка година. Няма как при такава честота на качествено нова продукция, винаги да се съблюдава и адекватно качество и интегритет на сглобяването.
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Как се скапва японското качество
Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване. По скоро е програмируемо НЕ презапасяване/преоразмеряване. Съвременните инструменти и познания дават възможност с много по-голяма точност да се проектира даден продукт. В битката м/у R&D и маркетинг, печели този продукт, който е най-близо да възможния минимум, който ще работи. Презапасяването от към материал и мощност води до по-големи и неоправдани разходи.
Преди в електрониката се преоразмеряваше с коеф. 2.5, а сега повечето стоки са с под 1 коеф., разчитайки, че тези преди дях(вложените материали) са преоразмерили, а тези, които ще го ползват няма да го натоварват на 100%. Ето така се получава продукт, който работи на 100% само при идеални условия.
Преди в електрониката се преоразмеряваше с коеф. 2.5, а сега повечето стоки са с под 1 коеф., разчитайки, че тези преди дях(вложените материали) са преоразмерили, а тези, които ще го ползват няма да го натоварват на 100%. Ето така се получава продукт, който работи на 100% само при идеални условия.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Как се скапва японското качество
kener написа:Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване.
Само трябваше да добавиш: "Вервайте ми!"

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Как се скапва японското качество
drago_pavlov написа:kener написа:Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване.
Само трябваше да добавиш: "Вервайте ми!"
Имаше едни принтери (Kyocera мах бяха или Canon) които след 5 000 страници се разваляха. Малко след това се разбра, че в контролерчето има брояч и като стигне 5 000 казва "Аре стига ти толкова" и принтера не работи.

Epson пък след определен брой страници главите им наливаха някакви адски количества мастило, което падаше върху платкта и прецакваше принтера, и това докато е нова главата всичко ОК, и след еди си колко страници започва да налива яко
Re: Как се скапва японското качество
аз имам много и дългогодишни впечатления със немци и японци (и американци ама нали темата не е за тях)... скъпи, евтини... всякакви.
казано най-простичко- японците са много напред като надеждност. дори не мисля, че има място за съмнение по казуса.
но... горното ми наблюдение съм убеден, че е резултат от школата на мислене и философия на двете нации.
японеца гледа да е по-простичко като дизайн и конструкция и да задволява като цяло изискванията за употреба. японеца поставя на кантар дизайна, надеждноста и цената и гледа да задоволи и трите едновремено.
немеца (още от 1вата световна война насам) е малко по-различно животно - прави дизайна да задоволява максимално изискванията за употреба, след това поставя цената и накрая надеждноста. един вид - типичния немски продукт (возило) е сложен, надежден само ако се обслужва редовно и скъп заради усложнения му дизайн. немеца поставя на кантар дизайна и... другите две общо взето да го духат.
и така.
както знаеме - и двата подхода си имат своите преимущества и недостатъци
казано най-простичко- японците са много напред като надеждност. дори не мисля, че има място за съмнение по казуса.
но... горното ми наблюдение съм убеден, че е резултат от школата на мислене и философия на двете нации.
японеца гледа да е по-простичко като дизайн и конструкция и да задволява като цяло изискванията за употреба. японеца поставя на кантар дизайна, надеждноста и цената и гледа да задоволи и трите едновремено.
немеца (още от 1вата световна война насам) е малко по-различно животно - прави дизайна да задоволява максимално изискванията за употреба, след това поставя цената и накрая надеждноста. един вид - типичния немски продукт (возило) е сложен, надежден само ако се обслужва редовно и скъп заради усложнения му дизайн. немеца поставя на кантар дизайна и... другите две общо взето да го духат.
и така.
както знаеме - и двата подхода си имат своите преимущества и недостатъци
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- PREDATOR_318is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 2.04.2011
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
Valve-tronic написа:Аз пък ще Ви дам един пример, който е изключително показателен за това, че обществото си го търси, най-простичко казано.
Виждате от подписа ми какви коли съм карал и от информацията ми - каква карам сега. Жена ми обаче преди около година се сдоби с Honda Accord модел 2006 година, 2.0 бензин, автомат. Колата я купихме с много резерви от моя страна - не е от моите марки, японска е, аз досега на тези коли не съм им обръщал внимание и т.н.
След една година притежание обаче Ви казвам, че това е уникална кола. Братовчед ми и един познат имат следващия модел - от 2009 насам, като и на двете умишлено ги мпомолих да ме повозят - едната дизел, другата бензин. Еми....
После взех да чета по форуми за тези коли, публикации в сериозни издания, тестдрайвове, тестове като на Autobild какво ще й се случи до 100 000 км и какво ли не.
Резултатите от всичко това са потресаващи. Как Ви се струва разтропване на окачване отзад към около 200 000 км? Разтропване на предница към около 130 000 - за сравнение чисто нов Ситроен на 40 000 влезе за какво ли не по ходовата част. Да, Хондата има някои липси, като например: дясната предна седалка не може да се регулира на много посоки, предният капак няма амортисьори, а се подпира с прът и разни такива незначителни за мен дреболии.
Обаче кола, която е 2002 излязла и има коефициент на челно съпротивление от 0,26???!!! Всяка линия на екстериора е свързана със следващата. Отвън изглежда леко купеобразна, а отвътре през задното стъкло се вижда като на през Жигула всичко. Сравняват я с А4, 3 серия и С-клас, а е с 10 см по-дълга и вътре е осезаемо по-широко. На жена ми е на 120 000 реални километра и нищо по вратите, таблото и където и да е не скърца, тропа или нещо подобно. По паважи се чуват само гумите.
На този фон прекият конкурент Пасат след 2006 излезе най-големият боклук, произвеждан от Фоллксваген някока. Дори Е90 с дизелът си N47 се излага, А4 не искам да го коментирам.
Най-показателно и крещящо е сравнението на този Accord с С-клас W203. Двете коли са поколение от 2002 до 2007, като Хондата е с една година назад. Поставете ги двете една до друга и сравнете дизайна, големината, пространството в купето и най-вече надеждността. Мерцедесът е нелепо смешен.
НО.... от тази година Accord-ът се спира от продажба в Европа, защото не може да насмогне на огромното търсене на А4, 3 серия, С-клас, Пасат, Инсигния и т.н. Голяма част от изброените са доказано високодефектиращимодели, а както от многото изчетено, а и от моите лични впечатления и тези на братовчед ми и на познатия ми, мога да твърдя, че Акордът е безупречен откъм надеждност и комфорт.
И ето защо считам, че хората сами си го търсят. Те нека американците и руснаците си карат здравия и безупречен Акорд, а ние умните европейци ще се гъзареем с луксозните марки и ще хвърляме хиляди за ремонти на елементарни неща.
Достатъчно показателен пример за сравнението между тези автомобили е сравнението на цените им като втора употреба, като тези на Акорда са значително по високи от на 3 серия, а да не говорим за А4.
И от догодина няма да има вече Акорд, а скъпите немски марки продължават да повишават продажбите си, въпреки доказани фабрични дефекти и скъпи ремонти.
Аз лично това не мога да си го обясня, но може би проблемът е в мен!!
И понеже с и е в мен съм решил следващата кола, понеже няма да е нов Акорд, да бъде Lexus!!!


Харесвах си 36-цата и беше направена до толкова, че имаше всичко което е нужно та и отгоре, но ми дойде в повече липсата на задни врати, а за съжаление не правят е36 до 2006-та. Не може да караме и да ползваме всичко по 30 години. Трябва да намерим вариант да си купуваме новите "инженерни произведения", а не да намираме кусури защото са ни скъпи.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
Добре де аз имам един Нисан на 400 000 км и го чакам вече 5 години да ,,умира,, ама не ще и не ще, на 25г е при мен са сменени за два предни амортисьора и протекла помпа.Върти само градско по 30 000км на година,не гори грам масло разход 5.5 дизел.Много ръжда обаче,мотора чудо
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick