Как се скапва японското качество

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от speeder88 » 26 Яну 2015, 21:27

На лаптопа ми му изгоря дъното 20 дни преди да падне гаранцията! Смениха го! Ако беше станало един ден след изтичането щях да пия една студена вода и да си купя нов, защото тогава дъната бяха колкото нов. 5 години минаха от смяната и още деяни дееба и изрода!
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Cyberloner » 26 Яну 2015, 21:45

програмираното остаряване не е приумица на производителите ей така от някъде. Имам роднини, който бачкат във Visteon(тези дето купиха Johnson controls) и заданието е просто - компонента трябва да издържи за времето на гаранцията и да е МАКСИМАЛНО ЛЕК. Ето тука е и разковничето - следват едни симулации безконечни да се види колко време ще му трябва да се строши при нормална употреба и т.н. И това цялото нещо е заради 2 неща:
1. От всякакви еко комисии и организации натискат народа да плаща за екология и производителите се опитват някак да им предложат нещо, за което няма да се наложи да плащат някакви зверски такси такси( в центъра на лондон, например с кола дето не е евро не знам си колко ако влезеш има такса и до колкото знам не е малка)
2. От разни правителствени закони произтече че тряба и на колите да се дава гаранция - едно време нямаше такива филми като гаранция - сега има.

Резултата - на ви гаранция на ви и екология, ама за да стане номера го правим колкото да изкара гаранцията.

В момента практически всеки производител има знанието и възможностите да произведе почти вечен автомобил. Само дето ще харчи доволно, няма да върви кой знае колко много и ще тежи яко и се пита в задачата колко човека биха си купили този автомобил, а не някоя еднодневка дето ще търкалят 3-5 години и ще вземат следващата, а този автомобил след 20 години ще е морално остарял и ще има все по-големи разходи за ремонт. Чичковците с ролс ройсите от 50-те години и милионите не са в тая категория, говорим за масовия потребител, който си купува кола от марки като рено, форд, бмв и т.н. с пари, които е изкарал с труд и които не са безганични, а трябва да заделя от месечния си доход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от sambeto » 26 Яну 2015, 23:40

drago_pavlov написа:
Vanqu1sh написа:Същото се случи и на мен, но с волво на 90к реални. От Мото-пфое искаха да сменят целия мотор :kuku: :banghead:

A при нас кашкай на 128к реални му смениха целия мотор гаранционно. Явно не е изчислен добре и се скапа половин година преди да изтече гаранцията :mhihi:

Информация от първа ръка, на единия от шефовете ми му смениха гаранционно целия двигател на BMW Х6 5.0i във Варна Карс. Интересното е, че същите проблеми се появиха и при сменения чисто нов мотор....ма вече с изтекла гаранция :shock:
В последствие научих, че същия мотор гаранционно е сменен на още 4 такива модела, колите са закупени чисто нови.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.11.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
Детайли за колата: Track Package

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Valve-tronic » 26 Яну 2015, 23:43

Аз пък ще Ви дам един пример, който е изключително показателен за това, че обществото си го търси, най-простичко казано.

Виждате от подписа ми какви коли съм карал и от информацията ми - каква карам сега. Жена ми обаче преди около година се сдоби с Honda Accord модел 2006 година, 2.0 бензин, автомат. Колата я купихме с много резерви от моя страна - не е от моите марки, японска е, аз досега на тези коли не съм им обръщал внимание и т.н.

След една година притежание обаче Ви казвам, че това е уникална кола. Братовчед ми и един познат имат следващия модел - от 2009 насам, като и на двете умишлено ги мпомолих да ме повозят - едната дизел, другата бензин. Еми....

После взех да чета по форуми за тези коли, публикации в сериозни издания, тестдрайвове, тестове като на Autobild какво ще й се случи до 100 000 км и какво ли не.

Резултатите от всичко това са потресаващи. Как Ви се струва разтропване на окачване отзад към около 200 000 км? Разтропване на предница към около 130 000 - за сравнение чисто нов Ситроен на 40 000 влезе за какво ли не по ходовата част. Да, Хондата има някои липси, като например: дясната предна седалка не може да се регулира на много посоки, предният капак няма амортисьори, а се подпира с прът и разни такива незначителни за мен дреболии.

Обаче кола, която е 2002 излязла и има коефициент на челно съпротивление от 0,26???!!! Всяка линия на екстериора е свързана със следващата. Отвън изглежда леко купеобразна, а отвътре през задното стъкло се вижда като на през Жигула всичко. Сравняват я с А4, 3 серия и С-клас, а е с 10 см по-дълга и вътре е осезаемо по-широко. На жена ми е на 120 000 реални километра и нищо по вратите, таблото и където и да е не скърца, тропа или нещо подобно. По паважи се чуват само гумите.

На този фон прекият конкурент Пасат след 2006 излезе най-големият боклук, произвеждан от Фоллксваген някока. Дори Е90 с дизелът си N47 се излага, А4 не искам да го коментирам.
Най-показателно и крещящо е сравнението на този Accord с С-клас W203. Двете коли са поколение от 2002 до 2007, като Хондата е с една година назад. Поставете ги двете една до друга и сравнете дизайна, големината, пространството в купето и най-вече надеждността. Мерцедесът е нелепо смешен.

НО.... от тази година Accord-ът се спира от продажба в Европа, защото не може да насмогне на огромното търсене на А4, 3 серия, С-клас, Пасат, Инсигния и т.н. Голяма част от изброените са доказано високодефектиращимодели, а както от многото изчетено, а и от моите лични впечатления и тези на братовчед ми и на познатия ми, мога да твърдя, че Акордът е безупречен откъм надеждност и комфорт.

И ето защо считам, че хората сами си го търсят. Те нека американците и руснаците си карат здравия и безупречен Акорд, а ние умните европейци ще се гъзареем с луксозните марки и ще хвърляме хиляди за ремонти на елементарни неща.

Достатъчно показателен пример за сравнението между тези автомобили е сравнението на цените им като втора употреба, като тези на Акорда са значително по високи от на 3 серия, а да не говорим за А4.

И от догодина няма да има вече Акорд, а скъпите немски марки продължават да повишават продажбите си, въпреки доказани фабрични дефекти и скъпи ремонти.

Аз лично това не мога да си го обясня, но може би проблемът е в мен!!

И понеже с и е в мен съм решил следващата кола, понеже няма да е нов Акорд, да бъде Lexus!!! :idea:
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от acer » 27 Яну 2015, 0:00

Borymeckata написа: Като му подам сигнал от лап-това - е това е ЗВУК, мамка му!

и сега има качество, всъщност има много по-качество и кристален звук който ушите ни не са чували, просто струва много, много пари.

колите генерално се правят да не са издръжливи толкова и да се сменят след 5-6г, но има сполучливи модели и сред немските и то не са малко.. кво й има на е-класата старата или витото? особено второто е бетон и никви грижи години вече, а е 2006-та.. четете ревюта и така.
Последна промяна acer на 27 Яну 2015, 0:02, променена общо 1 път
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 12.03.2014
Местоположение: Dü-Flan
Пол: Мъж
Кара: S63TUB44

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от jorsenbmw » 27 Яну 2015, 0:02

Нека дадем и примери в още една сфера-иОС темата показа че не малко притежатели на епъл продукти се радват на цели 5 и повече години употреба на техниката.Говоря за преносимите компове не за телефоните.А разни ту-шиба ту не-шиба ,япончета корейчета и пр. макс 3 години и то с по няколко преинстала понякога....да не говорим за софтуерната сигурност и вирусната уязвимост .
Ами пералните които преди бяхме свикнали да карат по две поколения сега се сменят по често от смартфона.
Ами мебелите ,да намериш качествени мебели е кауза пердута в днешно време-или ще ти съдерат гърба от нещо къстъм мейд от масивно дърво или ще ядеш дървото както се казва :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от k-hristov » 27 Яну 2015, 0:57

Е за тфа още карам Е36 :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Е.Димитров » 27 Яну 2015, 10:19

Всъщност има още един аспект на "програмното остаряване" и разбира се това е икономическият, но не само за производителя.
Представете си че всяко нещо произведено е вечно...ами потреблението ще падне драстично, ще се увеличи безработицата и дефицита, парите няма да имат тази покупателна сила и с две думи ще стане доста тежко положението на населението.
За това е измислено това "продуктово остаряване", за да може да се заменя в един момент със следващият модел.
Проблема при нас е че просто не сме толкова финансово силни и всичко ни е скъпо.
Представете си че на сегашните цени получавате заплатата на швейцарец да кажем около 5к евро.
Ами дали ще карате стария кош 20 години или на всеки 4-5 години ще го сменяте с нов, и ако ви е толкова мъчно за коша, ще си направите колекция от ретро автомобили.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Николай Диянов » 27 Яну 2015, 12:48

Част от проблема с ниското качество, според мен, е доста прозаичен и той главно е свързан с главоломно растящото потребление, конкуренцията и стремежа на производителите да представят през максимално кратки периоди нови продукти. Поради това, съвсем закономерно, те нямат и достатъчно време за тестове, а и за самата разработка- производителят има нужда да е на пазара, с нов продукт и приходите от него да бъдат реализирани максимално бързо. Това се наблюдава и при автомобилите- ето пример с БМВ: в края на 20-ти век, нов модел на компанията е представян на 3-4 години, че понякога и повече. Сега нов модел/ модели на БМВ излизат на пазара всяка година. Няма как при такава честота на качествено нова продукция, винаги да се съблюдава и адекватно качество и интегритет на сглобяването.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от kener » 27 Яну 2015, 12:51

Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване. По скоро е програмируемо НЕ презапасяване/преоразмеряване. Съвременните инструменти и познания дават възможност с много по-голяма точност да се проектира даден продукт. В битката м/у R&D и маркетинг, печели този продукт, който е най-близо да възможния минимум, който ще работи. Презапасяването от към материал и мощност води до по-големи и неоправдани разходи.
Преди в електрониката се преоразмеряваше с коеф. 2.5, а сега повечето стоки са с под 1 коеф., разчитайки, че тези преди дях(вложените материали) са преоразмерили, а тези, които ще го ползват няма да го натоварват на 100%. Ето така се получава продукт, който работи на 100% само при идеални условия.
40653

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от drago_pavlov » 27 Яну 2015, 12:57

kener написа:Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване.

Само трябваше да добавиш: "Вервайте ми!" :mhihi:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от Cyberloner » 30 Яну 2015, 16:13

drago_pavlov написа:
kener написа:Няма такова нещо, като праграмируемо остаряване/овехтяване.

Само трябваше да добавиш: "Вервайте ми!" :mhihi:

Имаше едни принтери (Kyocera мах бяха или Canon) които след 5 000 страници се разваляха. Малко след това се разбра, че в контролерчето има брояч и като стигне 5 000 казва "Аре стига ти толкова" и принтера не работи. :mhihi:
Epson пък след определен брой страници главите им наливаха някакви адски количества мастило, което падаше върху платкта и прецакваше принтера, и това докато е нова главата всичко ОК, и след еди си колко страници започва да налива яко

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от alx » 30 Яну 2015, 18:16

аз имам много и дългогодишни впечатления със немци и японци (и американци ама нали темата не е за тях)... скъпи, евтини... всякакви.

казано най-простичко- японците са много напред като надеждност. дори не мисля, че има място за съмнение по казуса.

но... горното ми наблюдение съм убеден, че е резултат от школата на мислене и философия на двете нации.

японеца гледа да е по-простичко като дизайн и конструкция и да задволява като цяло изискванията за употреба. японеца поставя на кантар дизайна, надеждноста и цената и гледа да задоволи и трите едновремено.

немеца (още от 1вата световна война насам) е малко по-различно животно - прави дизайна да задоволява максимално изискванията за употреба, след това поставя цената и накрая надеждноста. един вид - типичния немски продукт (возило) е сложен, надежден само ако се обслужва редовно и скъп заради усложнения му дизайн. немеца поставя на кантар дизайна и... другите две общо взето да го духат.

и така.

както знаеме - и двата подхода си имат своите преимущества и недостатъци
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 2.04.2011
Пол: Мъж

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от PREDATOR_318is » 30 Яну 2015, 18:18

Valve-tronic написа:Аз пък ще Ви дам един пример, който е изключително показателен за това, че обществото си го търси, най-простичко казано.

Виждате от подписа ми какви коли съм карал и от информацията ми - каква карам сега. Жена ми обаче преди около година се сдоби с Honda Accord модел 2006 година, 2.0 бензин, автомат. Колата я купихме с много резерви от моя страна - не е от моите марки, японска е, аз досега на тези коли не съм им обръщал внимание и т.н.

След една година притежание обаче Ви казвам, че това е уникална кола. Братовчед ми и един познат имат следващия модел - от 2009 насам, като и на двете умишлено ги мпомолих да ме повозят - едната дизел, другата бензин. Еми....

После взех да чета по форуми за тези коли, публикации в сериозни издания, тестдрайвове, тестове като на Autobild какво ще й се случи до 100 000 км и какво ли не.

Резултатите от всичко това са потресаващи. Как Ви се струва разтропване на окачване отзад към около 200 000 км? Разтропване на предница към около 130 000 - за сравнение чисто нов Ситроен на 40 000 влезе за какво ли не по ходовата част. Да, Хондата има някои липси, като например: дясната предна седалка не може да се регулира на много посоки, предният капак няма амортисьори, а се подпира с прът и разни такива незначителни за мен дреболии.

Обаче кола, която е 2002 излязла и има коефициент на челно съпротивление от 0,26???!!! Всяка линия на екстериора е свързана със следващата. Отвън изглежда леко купеобразна, а отвътре през задното стъкло се вижда като на през Жигула всичко. Сравняват я с А4, 3 серия и С-клас, а е с 10 см по-дълга и вътре е осезаемо по-широко. На жена ми е на 120 000 реални километра и нищо по вратите, таблото и където и да е не скърца, тропа или нещо подобно. По паважи се чуват само гумите.

На този фон прекият конкурент Пасат след 2006 излезе най-големият боклук, произвеждан от Фоллксваген някока. Дори Е90 с дизелът си N47 се излага, А4 не искам да го коментирам.
Най-показателно и крещящо е сравнението на този Accord с С-клас W203. Двете коли са поколение от 2002 до 2007, като Хондата е с една година назад. Поставете ги двете една до друга и сравнете дизайна, големината, пространството в купето и най-вече надеждността. Мерцедесът е нелепо смешен.

НО.... от тази година Accord-ът се спира от продажба в Европа, защото не може да насмогне на огромното търсене на А4, 3 серия, С-клас, Пасат, Инсигния и т.н. Голяма част от изброените са доказано високодефектиращимодели, а както от многото изчетено, а и от моите лични впечатления и тези на братовчед ми и на познатия ми, мога да твърдя, че Акордът е безупречен откъм надеждност и комфорт.

И ето защо считам, че хората сами си го търсят. Те нека американците и руснаците си карат здравия и безупречен Акорд, а ние умните европейци ще се гъзареем с луксозните марки и ще хвърляме хиляди за ремонти на елементарни неща.

Достатъчно показателен пример за сравнението между тези автомобили е сравнението на цените им като втора употреба, като тези на Акорда са значително по високи от на 3 серия, а да не говорим за А4.

И от догодина няма да има вече Акорд, а скъпите немски марки продължават да повишават продажбите си, въпреки доказани фабрични дефекти и скъпи ремонти.

Аз лично това не мога да си го обясня, но може би проблемът е в мен!!

И понеже с и е в мен съм решил следващата кола, понеже няма да е нов Акорд, да бъде Lexus!!! :idea:
:OT:
:OT: Колега прав си определено, че акорда е добра кола. Но да наплюеш така другите марки и особено мерцедес и бмв е смешно. Имам C class на 147000 и да ти кажа няма хлопане лопане и проблеми... В сравнение с акорда....
Харесвах си 36-цата и беше направена до толкова, че имаше всичко което е нужно та и отгоре, но ми дойде в повече липсата на задни врати, а за съжаление не правят е36 до 2006-та. Не може да караме и да ползваме всичко по 30 години. Трябва да намерим вариант да си купуваме новите "инженерни произведения", а не да намираме кусури защото са ни скъпи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Как се скапва японското качество

Мнение от mfandakov » 30 Яну 2015, 20:28

Добре де аз имам един Нисан на 400 000 км и го чакам вече 5 години да ,,умира,, ама не ще и не ще, на 25г е при мен са сменени за два предни амортисьора и протекла помпа.Върти само градско по 30 000км на година,не гори грам масло разход 5.5 дизел.Много ръжда обаче,мотора чудо
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook