Перката на климата не върти

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Перката на климата не върти

Мнение от Bavarcho » 29 Авг 2015, 21:26

stony1 написа:
Bavarcho написа:
stony1 написа:Нямам идея какво се опитват да ремонтират колегите, но тези перки имат две товарни съпротивление, които рано или късно изгарят. Сменят се съпротивленията и всичко е наред. Като си вземе човек перка втора употреба след време пак се стига до въпросните съпротивления.


Ето я темата viewtopic.php?f=35&t=393113 ако наистина си просветлен по въпроса и имаш желание може да се включиш. :yes:

Знам я темата, но нарочно не пиша в нея. Аз лично се белосвах с една такав перка и подмених почти всичко по платката, за да я накарам да работи нормално. След едноиседмична борба, реших да използвам свободното си време за други занимания. Колкото и да обичам електрониката и да се забавлявам с проектирането и ремонта на различни модули, тази перка не ми е в сферата на интереси.


Ако има с какво да допълниш темата, даже да повториш нещо вече написано все ще е от ползва.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stenlipk » 29 Авг 2015, 21:52

Хубаво де свързани са последователно и няма да работи...въпроса е защо изобщо не идва ток до самата перка за първа и втора.според мен ако съпротивленията са издухали пак ще си идва ток до тях но перката няма да тръгне

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Перката на климата не върти

Мнение от gentata » 29 Авг 2015, 22:17

Поредната тема за вече подробно разискван проблем с посочени решения :banghead:
Малко търсене и четене и проблема да е решен до сега. Тази не е единствената има поне 5-6 ако не и повече но в тази поне може да се разбере къде и кога се включват степените.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stony1 » 29 Авг 2015, 22:20

stenlipk написа:Хубаво де свързани са последователно и няма да работи...въпроса е защо изобщо не идва ток до самата перка за първа и втора.според мен ако съпротивленията са издухали пак ще си идва ток до тях но перката няма да тръгне


Вероятен проблем с някое реле или липса на управляващ сигна към него. Може и някой предпазител да е сдал багажа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stenlipk » 29 Авг 2015, 23:28

както по-горе писах предпазител 75(ако е този) е здрав.Незнам какво да правя вече....Климатика и без това не го ползвам много проблем ли ще е ако оставя да работи само 3-та?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Перката на климата не върти

Мнение от georgi_1986 » 31 Авг 2015, 15:43

Ако вместо резисторите 0.2 и 0.5 ома се свържат директно така и на трите степени ще върти на макс. Това до какви проблеми би довело. Ще издържи ли инсталацията на 1 и 2 степен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Перката на климата не върти

Мнение от gentata » 31 Авг 2015, 15:58

Най-малкото предпазителите за 1 и 2-ра степен са по малки от този на 3-та, на която би работил вентилатора ако ги няма съпротивленията и съответно ще изгорят. Инсталацията също е предвидена да работи с по-малките предпазители (по-скоро обратното но ефекта ще е един и същ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Перката на климата не върти

Мнение от georgi_1986 » 31 Авг 2015, 22:05

Благодаря колега за отговора и аз така си мислех. Сега мерих вентилатора с мултицета и на кафявия кабел(масата предполагам) няма връзка с нито един от другите 3 кабела(степени) а помежду тях си има-значи резисторите са добре. Въпроса ми е на 100% кафявия кабел ли е масата и подлежи ли на ремонт ел. мотора, четох доста по въпроса но не разбрах дали е капсулован?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Перката на климата не върти

Мнение от gentata » 31 Авг 2015, 22:26

Кафявия е маса, в двигателя влизат кафяв и черен (май?) кабели т.е. два. За двигателя, така да го кажа капсулован е но не точно :mhihi: тук пише за разглобяването му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Перката на климата не върти

Мнение от georgi_1986 » 01 Сеп 2015, 8:54

C INPA мога само първа степен да пусна принудително, а за втора и трета какво бихте ме посъветвали за да излъжем компютър-а че е над 20 бара фреона и над 104 градуса антифриз-а. Предполагам трябва да се манипулира по буксите на датчиците, този за температурата с някакво съпротивление ще да е ами този за фреона как?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stenlipk » 01 Сеп 2015, 10:28

Третата степен не минава през резистори,а си е на 12 в.пробвай я с мост

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Перката на климата не върти

Мнение от georgi_1986 » 01 Сеп 2015, 10:51

Аз искам да пробвам дали идва ток до вентилатора. На първа степен идва - пробвах го, сега е ред на втора и трета, но не знам как.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stenlipk » 01 Сеп 2015, 11:14

И аз имам същия проблем..ток до перката идва само на 3-та степен.На 1-ва и 2-ра не...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Перката на климата не върти

Мнение от georgi_1986 » 01 Сеп 2015, 20:08

Колеги искам да задействам релетата на втора и трета степен принудително за да видя идва ли ток до вентилатора. За целта мисля двигателя да работи или да е само на контакт и да подам 12волта на релето по начина на снимките (вие искам да кажете правилен ли е начина) и с мултицет да меря на захранващата букса идва ли напрежение за вентилатора. Как мислите това ли е начина или бъркам?
02.jpg
03.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Перката на климата не върти

Мнение от stony1 » 01 Сеп 2015, 20:11

На посоченото от теб място подава маса, нали релето взема +12V от предпазителя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook