филтър картерни газове

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София-Перник
Кара: bmw e46

Re: филтър картерни газове

Мнение от oxi1 » 10 Апр 2015, 12:55

моя съвет е когато решите да го сменяте да го направите в комплект с капака и клапата намираща се в него.Не ме питайте защо всеки сам да си решава.Проблема не е толкова във филтриращия елемент а във въпросната клапа или мембрана.Когато тя не затваря достатъчно плътно поради ред причини се получава засмукване на масло от двигателя а не само пари както трябва да бъде.Не пробвайте механично разтягане на пружината на клапана защото незнам как на ръка ще разберете колко трябва да е разтегната.Клапана не е кой знае какви пари за да се експериментира има ги и пи 60лв пълен комплект с масления сепаратор.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 31.07.2008
Местоположение: град Софя
Пол: Мъж
Кара: 2x e38 740и 95 & 00

Re: филтър картерни газове

Мнение от badstorm » 18 Апр 2015, 10:26

Аз съм с пласмасовият филтър и доколкото разбрах от темата трябва да сменя само клапана правилно ли съм го разбрал?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: филтър картерни газове

Мнение от bigdady » 19 Апр 2015, 12:01

няма как да се смени само клапана защото не се продава отделно, смени си целия направо да си знаещ че всичко е ок и това е
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.03.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 530D

Re: филтър картерни газове

Мнение от bmw20009 » 22 Юни 2015, 14:26

Сменил съм го комплект и си хвърля масло, чак до EGR-ра си мазни яко :banghead: около филтъра също има масло, страшна работа, егати БМВ-то :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.11.2010
Пол: Мъж

Re: филтър картерни газове

Мнение от kras3n » 22 Авг 2015, 3:18

Здравейте, наскоро се сдобих със bmw 120d 163hp и днес я водих на сервиз за преглед и ми казаха, че трябва да махна или сменя филтър на картерните пари. Какъв е вашият съвет, да го махна или да сложа нов на мястото на стария. И какви ще са резултатите със к без. Благодаря на всички отзовали се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: филтър картерни газове

Мнение от bigdady » 26 Авг 2015, 20:23

как ще го махаш бе колега смени си го не е толкова скъп
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.11.2010
Пол: Мъж

Re: филтър картерни газове

Мнение от kras3n » 27 Авг 2015, 13:39

Не е въпроса до парите, майстора ми каза, че и без него може. За това и се допитвам до вас.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.05.2011
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: ///M

Re: филтър картерни газове

Мнение от icku_90 » 02 Окт 2015, 16:10

stefan_dm написа:Здр. колеги. Много интересна тема, която изчетох с удоволствие, но в крайна сметка няма единно мнение кой е по-добрият от двата филтъра - пластмасовия или тоалетната хартия което е нормално. Според мен най-важното е /филтъро-клапана/ да си върши работата, но ми се струва, че и двата не си я вършат качествено, защото може би при 80% от колегите с е46, 320д, 150кс, а и други имат омасляване в тръбопровода /намиращ се под въздушния филтър/, свързваща филтъра на картерните газове и въздуховода /свързващ дебитомера с турбината/. Респективно това масло си отвива през турбина, интеркулер, ЕГР във всумактелните колектори и ДВГ го изгаря, а и не малка част остава в кулера. Колекторите ми приличат на градска тоалетна, защото това масло се смесва с изгорелите газове пропуснати от ЕГР-а. Почти всеки с този мотор има омасляване на изхода на интеркулера, като съм съгласен, че част от това масло е пропуск на турбината, но по-голямата част е от некачественото отделяне на маслените пари във филтъра на картерните газове. Т. е. този филтър пропуска и масло освен пари и съответно маслото в картера намалява, като при мен е около 300-500гр. на 5000км. Пропуска на масло според мен не е от одухан мотор, защото това е масово явление и не може всички мотори да са одухани - хепотетично, като смятам, че и моя не е одухан, а вероятно маслото се пропуска от филтъра поради разреждането, което прави турбината във въпросния омаслен тръбопровод посочен по-горе и маслото от картера заедно с парите един вид се засмуква от турбината.
Имам въпроси към колегите които са на ти с този мотор:
1. Как точно ще навреди запушването на филтъра на картерните газове на турбината? Ако той се запуши ще текнат всички видове семерини по валове и др., но какво ще навреди на турбината това запушване?
2. Възможно ли е да храним турбината само с чист въздух, а въпросния омаслен тръбопровод да го изведем от възуховода, примерно под двигателя с маркуч?
Благодаря Ви предварително колеги, успех и безаварийни километри!!!


Здравейте, никой ли не може да отговори на въпроса на колегата ? Мен също ме интересува това:
"2. Възможно ли е да храним турбината само с чист въздух, а въпросния омаслен тръбопровод да го изведем от въздуховода, примерно под двигателя с маркуч?"
Чел съм и съм виждал да го правят на TDI-та например, с кеч танкове или директно с изведен под колата маркуч например.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: филтър картерни газове

Мнение от lancerpor » 05 Окт 2015, 20:01

Здравейте, искам да попитам това омасляване от скапването на клапана за картерните газове ли се е получило? Колата е 20-ка, 150 коня.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: филтър картерни газове

Мнение от JTD » 06 Окт 2015, 8:45

Всеки турбо-дизелов мотор има омасляване на тръбите след картерната вентилация. Дори и чисто новите на по няколко хиляди километра.
Това не е проблем и е абсолютно нормално. От там не могат да бягат по половин литър масло на всеки 5к км. Такова масло е горене а не вентилационно такова. Я турбината пуска малко, я се просмуква покрай бутала или клапани, я е от всичко взето заедно.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: филтър картерни газове

Мнение от vld » 15 Окт 2015, 16:13

По вин за моята кола излезна този филтър:
11127794597
Ето го и него изваден от кутията:

Изображение

Изображение

Както се вижда на снимката няма филтриращ елемент, нито пластмасов елемент.
Така ли трябва да е?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: филтър картерни газове

Мнение от nikola59 » 16 Окт 2015, 1:52

vld написа:По вин за моята кола излезна този филтър:
11127794597
Ето го и него изваден от кутията:

Изображение

Изображение

Както се вижда на снимката няма филтриращ елемент, нито пластмасов елемент.
Така ли трябва да е?

Номерата 11127794597/11127799224/1112 7799225 ги дават като абсолютно заменими, а твоят е първият от тези номера.
По принцип по този каталожен номер се предлага само това и тук идват страностите.. О пръстена се вижда който трябва да уплътни масления сепаратор който е с каталожен номер 11127799366 отделно ако се купи. Гарнитурките и тях ли ги няма? Прочети тази тема: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... a-t303890/ Пишат в темата, че след 2006 год. BMW вече не слагат сепаратора, но пък ако се замислиш О пръстена какво прави там... и ако се сложи само това което е на снимката направо си е изпаднал. Според мен е нужен масления сепаратор и гарнитурките задължително.
Моят който сменявах пролетта 11127799224 съдържа в кутията това което си постнал на снимката+ масления сепаратор+ комплекта гарнитурки.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: филтър картерни газове

Мнение от vld » 16 Окт 2015, 6:38

Колега няма О пръстен, само така изглежда.
Колата е 325д 09' по рама излиза този номер и сепаратора и кичето ги няма никъде нито в риъл оем нито в бмв софтуер, иначе елемента има двете гарнитури в комплекта. :roll:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 22.05.2014
Пол: Мъж

Re: филтър картерни газове

Мнение от Stlkrrr » 16 Окт 2015, 9:08

vld написа:Колега няма О пръстен, само така изглежда.
Колата е 325д 09' по рама излиза този номер и сепаратора и кичето ги няма никъде нито в риъл оем нито в бмв софтуер, иначе елемента има двете гарнитури в комплекта. :roll:


Аз имам един чисто нов, като гледам номера е същия като твоя 11127781465. Това е в комплекта:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: филтър картерни газове

Мнение от 2707E91 » 16 Окт 2015, 9:45

Така е , и аз смених миналата седмица моя,оказа се че предния собственик го е сменял и беше от новия вид като твоя на снимката,пак сложих същия.Отворих вакум клапата и моята се беше цепнала леко в долния край.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook