Вижте след тест с колби какво видях

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 525d Touring
Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
Детайли за колата: М пакет

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от fissikela » 05 Юни 2016, 4:23

Z3Ro* написа:Ако е със същия номер, слагаш и караш. Може обаче да трябва реглаж, който се прави на стенд - все пак е втора ръка и работила не се знае колко. Затова, като се купи дюза втора ръка, преди да се монтира е добре да се занесе на проверка и реглаж на стенд - в най-добрия вариант излиза допълнителни 20 лева, в най-лошия 70... :yes:
Като най-явен признак на проблем с кодиране или реглаж е твърдата работа на мотора и евентуално претрисане, но не задължително. Можеш да провериш такава дюза елементарно с по-дълга отвертка - допираш я до тръбичката, дето влиза в дюзата и дръжката на отвертката до ухото ти. После и на другите дюзи и те уверявам, че ще видиш коя е проблемна в разликата на чукането, което ще чуеш. На проблемна се чува направо "громане", неритмично. Коректна дюза е като шевна машина при тази проверка, с умерено силно и ритмично почукване.



Ясно колега. Смятам че работата на мотора и вървежа на колата не са се променили и са си отлични.Шумен като за дизел.
Притесних се че имам малко завишен разход.
7.3 извън града ... До Гърция с климатик и с скорост на места 180, по магистрали и път който позволява не по малко от 160.
В града 12.5 13.0 и 14 понякога ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 15.08.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 02

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Mamar4o » 06 Юни 2016, 0:08

Някой може ли да сподели къде се закачат маркучите за да си проверя и мойте,мисълта ми е кой от двата маркуча се разкача на дюзата ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 06 Юни 2016, 7:26

Единият се сваля и в буркана, другият се затапва. Ако нямаш с какво да го затапиш, вкарваш и него в буркана. Трябва обаче задължително да затапиш този, които отива към помпата, че от него ще тече доста - става и да го задържиш с палец... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Elesar74 » 06 Юни 2016, 11:26

Аз да ви кажа какво направих. С тия маркучи, системите от аптеката, единия го вкарах в чашата, за другата страна отрязах едно малко парче, надянах го и го нагрях със запалка в другия край, после го слепих и стана като тапа. Ама забравих тоя, дето отива към помпата и от нетърпение влязох да въртя. Добре, че капака отворен и гледам, че като текна.... Не мога да сваря да угася и да бягам навън. Цирк. Тоя към помпата му надянах една част от системата от аптеката, пак сплесках един парче маркуч и тъй го затапих. И от цялата работа, колата пуши доста и вече не знам какво да правя.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 14.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46 330d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от mmmmmm » 10 Юни 2016, 20:58

Здравейте колеги,

Дали е удобно да се включа в темата и аз с въпрос.

Автомобила е 330d, 2002 г.
При проверка с на дюзите с ИНПА на 1-ви цилиндър стойността е около -1.7, като на останалите стойностите са много близки до 0 (+0.5 до -0.5).
Колата не тресе, върви страхотно, не пуши (e малко черно при първоначално разко нагискане на газта, после яко ръчка и нищо), пали отлично без пушаци и при -15 (Банско миналата зима).

Според вас необходимо ли е нещо да се направи, че това с буталото хич не ми хареса......

Много благодаря предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от LUCIFER'S » 13 Юни 2016, 10:48

kalingk написа:Ами,която връща повече гориво от другите,значи,че не я пропуска в цилиндритв и се е запушила и горивото се връща към резервоара...в случая в колбите.Има си и допуск за изми ало време/пропуснато гориво,но това ще ти го кажат по запознатите.В случая на колегата едната дюза спрямо останалите 5 е в голямо съотношение и значи не функционира правилно.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


8) може и да си работи коректно, ама да си връща от проблем във възвратния клапан на самата дюза... което ще рече, че в един момент ще почне да изтърва и няма да запали колата, а колбата ще се пълни за отрицателно време, още докато завърта мотора без дори и да е запалил....


Тия тестове къде ги правите се правят на абсолютно студен мотор....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 13 Юни 2016, 13:12

Във всички ръководства на Бош пише, че тестът се провежда на загрял мотор. И няма как дюза да има проблем с клапана, и да работи коректно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от LUCIFER'S » 14 Юни 2016, 11:48

Z3Ro* написа:Във всички ръководства на Бош пише, че тестът се провежда на загрял мотор. И няма как дюза да има проблем с клапана, и да работи коректно...

Има има рейката ти е за това да компенсира с постоянно налягане и количество гориво което да пръскат дюзите.... нали знаеш, че остатъчното гориво се връща.... и ако беше с отделно захранване всяка дюза и отделен помпен елемент тоя проблем ще ше да се изрзявава много осезаемо при най малкото изтърване на клапана.... аз заради БоШ и големи майстори знаеш, ли че се видях в чудо 5 пет пъти свалях дюзи и слагах, сам в гаража си, уж ремонтирани рециклирани ....ала бала... до като не им заявих, че вземам куфара с инструмента и ще ги свалям пред сервиза им на тротоара и ще подменям дюзи до като не ми харесват показатели на мен и работа на мотора, а не на стенда при тях, та изръчках уж "перфектните" дюзи една по една, а не 6х6 както те ми казваха.... Даваш твоите 6те и ние ти даваме 6 ремонтирани които от 6, 3-4 бяха в норма другите все даваха отклонение на студена и тресеше. Точно гледайки ги на студен мотор разбирах коя не е в ред и махах точно нея и подменях с друга, а не всичките 6 както ми казваха... Това се вижда много добре на живи данни на СТУДЕН ДВИГАТЕЛ коя в какви норми работи.... и какви отклонения дава... Като загрее мотора както и да пръска -пикае една дюза процеса на възпламеняване се подобрява и не можеш да разбереш какво как и що работи... защото имаш програма за компенсация и на студен мотор като я изключиш ще се оплашиш как скача мотора 8)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 14 Юни 2016, 13:14

Ако има проблем с дюза, на топъл мотор също ще се уплашиш, ако изключиш корекциите... Също системата може да компенсира до 24мг/такт, но това не значи, че дюзата с дефектен клапан работи коректно. Ако клапанът е скапан, на проверка за излишно ще има отклонение, което ще е повече от 10%, колкото е допустимото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от kalingk » 14 Юни 2016, 21:58

Какъв е допуска за нормално работеща дюза при студен мотор и при топъл? Гледани в инпа.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 15 Юни 2016, 0:00

Аз, доколкото знам, през Инпа стойности над +2 на загрял мотор означават, че е нужна проверка с колби или най-добре на стенд. Но има и вариант стойностите на Инпа да са Ок, а да има проблем с някоя дюза/и.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от kalingk » 15 Юни 2016, 0:23

Имаш предвид на + - 2 или само над +2?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от Z3Ro* » 15 Юни 2016, 9:56

kalingk написа:Имаш предвид на + - 2 .....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


:yes: :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от kalingk » 15 Юни 2016, 10:09

Обаче според дис съойностите са в норма от -5 до 4,ако са извън норма корекционната програма предполагам не може да ги балансира.Така,че поне според мен,ако си в този диапазон по добре да не се пипа нищо.
Пп Не го приемай като заяждане колега,но питам понеже при топъл мотор една оъ дюзите ми държи към -2.3 и искам да знам дали е в норма.
Плюс това колата ми се кара предимно градско и то на къси разстояния..по 3-4км в една посока и престой един работен ден.Според мен такъв начин на шофиране също подпомага за затискане на системите..не само дюзи.И поради този факт обмислям махането на катализаторите.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Вижте след тест с колби какво видях

Мнение от LUCIFER'S » 15 Юни 2016, 15:13

На загрял, топъл двигател, стойностите трябва да са нула цяло и нещо 0, .... +/-. Аз не знам какви "майстори" ви ги говорят тия неща.......
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook