Вижте след тест с колби какво видях
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Z3Ro* написа:Ако е със същия номер, слагаш и караш. Може обаче да трябва реглаж, който се прави на стенд - все пак е втора ръка и работила не се знае колко. Затова, като се купи дюза втора ръка, преди да се монтира е добре да се занесе на проверка и реглаж на стенд - в най-добрия вариант излиза допълнителни 20 лева, в най-лошия 70...![]()
Като най-явен признак на проблем с кодиране или реглаж е твърдата работа на мотора и евентуално претрисане, но не задължително. Можеш да провериш такава дюза елементарно с по-дълга отвертка - допираш я до тръбичката, дето влиза в дюзата и дръжката на отвертката до ухото ти. После и на другите дюзи и те уверявам, че ще видиш коя е проблемна в разликата на чукането, което ще чуеш. На проблемна се чува направо "громане", неритмично. Коректна дюза е като шевна машина при тази проверка, с умерено силно и ритмично почукване.
Ясно колега. Смятам че работата на мотора и вървежа на колата не са се променили и са си отлични.Шумен като за дизел.
Притесних се че имам малко завишен разход.
7.3 извън града ... До Гърция с климатик и с скорост на места 180, по магистрали и път който позволява не по малко от 160.
В града 12.5 13.0 и 14 понякога ...
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Някой може ли да сподели къде се закачат маркучите за да си проверя и мойте,мисълта ми е кой от двата маркуча се разкача на дюзата ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Единият се сваля и в буркана, другият се затапва. Ако нямаш с какво да го затапиш, вкарваш и него в буркана. Трябва обаче задължително да затапиш този, които отива към помпата, че от него ще тече доста - става и да го задържиш с палец... 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Аз да ви кажа какво направих. С тия маркучи, системите от аптеката, единия го вкарах в чашата, за другата страна отрязах едно малко парче, надянах го и го нагрях със запалка в другия край, после го слепих и стана като тапа. Ама забравих тоя, дето отива към помпата и от нетърпение влязох да въртя. Добре, че капака отворен и гледам, че като текна.... Не мога да сваря да угася и да бягам навън. Цирк. Тоя към помпата му надянах една част от системата от аптеката, пак сплесках един парче маркуч и тъй го затапих. И от цялата работа, колата пуши доста и вече не знам какво да правя.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- mmmmmm
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 14.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46 330d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Здравейте колеги,
Дали е удобно да се включа в темата и аз с въпрос.
Автомобила е 330d, 2002 г.
При проверка с на дюзите с ИНПА на 1-ви цилиндър стойността е около -1.7, като на останалите стойностите са много близки до 0 (+0.5 до -0.5).
Колата не тресе, върви страхотно, не пуши (e малко черно при първоначално разко нагискане на газта, после яко ръчка и нищо), пали отлично без пушаци и при -15 (Банско миналата зима).
Според вас необходимо ли е нещо да се направи, че това с буталото хич не ми хареса......
Много благодаря предварително
Дали е удобно да се включа в темата и аз с въпрос.
Автомобила е 330d, 2002 г.
При проверка с на дюзите с ИНПА на 1-ви цилиндър стойността е около -1.7, като на останалите стойностите са много близки до 0 (+0.5 до -0.5).
Колата не тресе, върви страхотно, не пуши (e малко черно при първоначално разко нагискане на газта, после яко ръчка и нищо), пали отлично без пушаци и при -15 (Банско миналата зима).
Според вас необходимо ли е нещо да се направи, че това с буталото хич не ми хареса......
Много благодаря предварително
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
kalingk написа:Ами,която връща повече гориво от другите,значи,че не я пропуска в цилиндритв и се е запушила и горивото се връща към резервоара...в случая в колбите.Има си и допуск за изми ало време/пропуснато гориво,но това ще ти го кажат по запознатите.В случая на колегата едната дюза спрямо останалите 5 е в голямо съотношение и значи не функционира правилно.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Тия тестове къде ги правите се правят на абсолютно студен мотор....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Във всички ръководства на Бош пише, че тестът се провежда на загрял мотор. И няма как дюза да има проблем с клапана, и да работи коректно...
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Z3Ro* написа:Във всички ръководства на Бош пише, че тестът се провежда на загрял мотор. И няма как дюза да има проблем с клапана, и да работи коректно...
Има има рейката ти е за това да компенсира с постоянно налягане и количество гориво което да пръскат дюзите.... нали знаеш, че остатъчното гориво се връща.... и ако беше с отделно захранване всяка дюза и отделен помпен елемент тоя проблем ще ше да се изрзявава много осезаемо при най малкото изтърване на клапана.... аз заради БоШ и големи майстори знаеш, ли че се видях в чудо 5 пет пъти свалях дюзи и слагах, сам в гаража си, уж ремонтирани рециклирани ....ала бала... до като не им заявих, че вземам куфара с инструмента и ще ги свалям пред сервиза им на тротоара и ще подменям дюзи до като не ми харесват показатели на мен и работа на мотора, а не на стенда при тях, та изръчках уж "перфектните" дюзи една по една, а не 6х6 както те ми казваха.... Даваш твоите 6те и ние ти даваме 6 ремонтирани които от 6, 3-4 бяха в норма другите все даваха отклонение на студена и тресеше. Точно гледайки ги на студен мотор разбирах коя не е в ред и махах точно нея и подменях с друга, а не всичките 6 както ми казваха... Това се вижда много добре на живи данни на СТУДЕН ДВИГАТЕЛ коя в какви норми работи.... и какви отклонения дава... Като загрее мотора както и да пръска -пикае една дюза процеса на възпламеняване се подобрява и не можеш да разбереш какво как и що работи... защото имаш програма за компенсация и на студен мотор като я изключиш ще се оплашиш как скача мотора

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Ако има проблем с дюза, на топъл мотор също ще се уплашиш, ако изключиш корекциите... Също системата може да компенсира до 24мг/такт, но това не значи, че дюзата с дефектен клапан работи коректно. Ако клапанът е скапан, на проверка за излишно ще има отклонение, което ще е повече от 10%, колкото е допустимото.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Какъв е допуска за нормално работеща дюза при студен мотор и при топъл? Гледани в инпа.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Аз, доколкото знам, през Инпа стойности над +2 на загрял мотор означават, че е нужна проверка с колби или най-добре на стенд. Но има и вариант стойностите на Инпа да са Ок, а да има проблем с някоя дюза/и.
Re: Вижте след тест с колби какво видях
Имаш предвид на + - 2 или само над +2?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вижте след тест с колби какво видях
kalingk написа:Имаш предвид на + - 2 .....
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Re: Вижте след тест с колби какво видях
Обаче според дис съойностите са в норма от -5 до 4,ако са извън норма корекционната програма предполагам не може да ги балансира.Така,че поне според мен,ако си в този диапазон по добре да не се пипа нищо.
Пп Не го приемай като заяждане колега,но питам понеже при топъл мотор една оъ дюзите ми държи към -2.3 и искам да знам дали е в норма.
Плюс това колата ми се кара предимно градско и то на къси разстояния..по 3-4км в една посока и престой един работен ден.Според мен такъв начин на шофиране също подпомага за затискане на системите..не само дюзи.И поради този факт обмислям махането на катализаторите.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Пп Не го приемай като заяждане колега,но питам понеже при топъл мотор една оъ дюзите ми държи към -2.3 и искам да знам дали е в норма.
Плюс това колата ми се кара предимно градско и то на къси разстояния..по 3-4км в една посока и престой един работен ден.Според мен такъв начин на шофиране също подпомага за затискане на системите..не само дюзи.И поради този факт обмислям махането на катализаторите.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Вижте след тест с колби какво видях
На загрял, топъл двигател, стойностите трябва да са нула цяло и нещо 0, .... +/-. Аз не знам какви "майстори" ви ги говорят тия неща.......
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани