Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1961
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Ето месец по късно след като си направих 1ва степен, това чудо изгоря...
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:Ето месец по късно след като си направих 1ва степен, това чудо изгоря...
Сега взимаш този път два броя съпротивления и ги връзваш паралелно и става 100W съпротивлние . Вече 2 години съм така със същите от Викивата. Не може да се охлажда добре и затова гори затова трябва по-мощно съпротивление да издържа , но на пазара точно с такива данни като оригиналното няма , а то е 80W на 0.5 ома ( поне такава е най-старата иформация от Е34 и така се прави там ) . ПС: А и друг е въпроса тази евтинийка колко е качествена , тъй че прави го пак , иначе 80-90лв доколкото знам е оригиналното .
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:Ето месец по късно след като си направих 1ва степен, това чудо изгоря...
Стига бе аз взех моя резистор от китай и работи вече година.
- lagoon82
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.08.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е46 М3-Manual, е36 328 Hamann
- Мечтае да кара: кара ги вече
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Колеги дайте и един съвет на мен какъв ми е проблема. Значи перката си работи включва изключва, но когато се е включила и ми се налага да спра вече спирам двигателя спира и перката не трябва ли да продължи да охлажда даже на спрял двигател, затова като спра давам на контакт и си го изчаквам да си охлади Колата е е36 328 Мерси предварително.
- valeri_86_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 20.04.2010
- Местоположение: Ямбол-Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318is Coupe
- Мечтае да кара: BMW e21
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:Ето месец по късно след като си направих 1ва степен, това чудо изгоря...
Оправи ли си проблема...
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Махнал съм всичкото и дифузьора,ел.перката до сега не ми се е пускала,температурата си седи на средата и тва си е м50б20
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Мислех да пускам нова тема по въпроса, но тази ми се струва добра, за да вметна един жокер. Взех и една E36 316-ка от първите, с М40 и неработещо виско разбира се. Понеже ми е омръзнало да се занимавам с измислени виско съединители от миналото и си викам дай да експериментирам малко. Рових, рових, намерих ето тази схема за връзване на ел. перка :
За радост, на радиатора има заготовка за датчик, която е оставена за колите с климатик явно, но тази няма такъв. Видях зор докато се усетя от каква кола точно да взема термошалтер за ел. перката, защото избор голям, ама повечето са все с по-голяма резба (22мм). Не ползвам оригинален от Е36, защото те са с двойно действие (double temperature switch), а аз разполагах с перка "на аванта" с 1 степен.
В крайна сметка установих, че пасва идеално датчик от E12/E21/E23/Е28/Е30 с номер 61311364272, който е с резба М14х1.5 и е на 91 градуса целзии, с 2 крачета. Отвиваме тапата и завиваме датчика, толкоз. Е, и доливаме охладителна течност после
И така, необходими части за ел. перка радиатор, без предвидена такава :
1. Подхояща (достатъчно мощна) перка и дифузьор с нея - цена - ???
2. Датчик 61311364272 - цена - 17лв.
3. Реле с 5 крачета 30А - цена - 2-3лв.
4. Бушон 30А - цена - 1-2лв.
5. Подходящи кабели - цена ?!? ниска
6. Буксички и изолирбанд - цена - 2-3 лв.
Общо - 25-30 лв. + цената на перката.
Доколкото може да се вярва, моята кола е с термостат на 92 градуса и в тази комбинация перката включва, незнайно на какви градуси, но както си седи стрелката на милиметър след средата, по някое време решава да се включи. Предполагам в диапазона 91-95 градуса.
Мисля, че би могло да се измайстори и схема, по която да се ползва оригинален датчик с 2 степени и перка от климатик, но не знам как трябва да изглежда. Отново за коли без предвидена ел. перка разбира се (дърти кочини, без климатик ).
За радост, на радиатора има заготовка за датчик, която е оставена за колите с климатик явно, но тази няма такъв. Видях зор докато се усетя от каква кола точно да взема термошалтер за ел. перката, защото избор голям, ама повечето са все с по-голяма резба (22мм). Не ползвам оригинален от Е36, защото те са с двойно действие (double temperature switch), а аз разполагах с перка "на аванта" с 1 степен.
В крайна сметка установих, че пасва идеално датчик от E12/E21/E23/Е28/Е30 с номер 61311364272, който е с резба М14х1.5 и е на 91 градуса целзии, с 2 крачета. Отвиваме тапата и завиваме датчика, толкоз. Е, и доливаме охладителна течност после
И така, необходими части за ел. перка радиатор, без предвидена такава :
1. Подхояща (достатъчно мощна) перка и дифузьор с нея - цена - ???
2. Датчик 61311364272 - цена - 17лв.
3. Реле с 5 крачета 30А - цена - 2-3лв.
4. Бушон 30А - цена - 1-2лв.
5. Подходящи кабели - цена ?!? ниска
6. Буксички и изолирбанд - цена - 2-3 лв.
Общо - 25-30 лв. + цената на перката.
Доколкото може да се вярва, моята кола е с термостат на 92 градуса и в тази комбинация перката включва, незнайно на какви градуси, но както си седи стрелката на милиметър след средата, по някое време решава да се включи. Предполагам в диапазона 91-95 градуса.
Мисля, че би могло да се измайстори и схема, по която да се ползва оригинален датчик с 2 степени и перка от климатик, но не знам как трябва да изглежда. Отново за коли без предвидена ел. перка разбира се (дърти кочини, без климатик ).
BMW only!
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1961
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Преди време ми изгоря първа степен ел перка на м43 (само с една ел съм) Сложих един резистор 50вата обаче дойде малък и изгоря(първа степен работеше около седмица). След 1 година (без първа степен ) сложих 2 такива 100вата станаха, обаче не тръгва първа степен, а като щракна климата тръгва първа степен, но на охлаждане на радиатора чакам чакам и хоп тръгне 2ра степен?Мнение?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1559
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Явно самата контактна система за 1-вата степен в датчика ти на радиатора се е развалила! Пробвай с друг или направо го смени! След като с климатика ти тръгва 1-вата степен,това означва, че всичко с релета,кабели и перки ти е наред.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1961
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Става въпрос за датчика, който е на водния радиатор, нали?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Ъп на тая Стара тема с въпрос.....
В крайна смедка Ел перката има 1и2ра степен
Когато пусна климатика (компакт 1,6 95год) трябва ли да включва веднага перката или само при нужда.... Също така ако няма никакъв фреон в климатична та система ще пуска ли перка изобщо? Към AC компресора има букса само с 1 жица.... Ако е от значение....
В крайна смедка Ел перката има 1и2ра степен
Когато пусна климатика (компакт 1,6 95год) трябва ли да включва веднага перката или само при нужда.... Също така ако няма никакъв фреон в климатична та система ще пуска ли перка изобщо? Към AC компресора има букса само с 1 жица.... Ако е от значение....
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMW.VIPERA написа:Ъп на тая Стара тема с въпрос.....
В крайна смедка Ел перката има 1и2ра степен
Когато пусна климатика (компакт 1,6 95год) трябва ли да включва веднага перката или само при нужда.... Също така ако няма никакъв фреон в климатична та система ще пуска ли перка изобщо? Към AC компресора има букса само с 1 жица.... Ако е от значение....
Трябва да включва перката ако работи компресора. Но ако няма фреон няма да включи компресора.
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
b00st написа:BMW.VIPERA написа:Ъп на тая Стара тема с въпрос.....
В крайна смедка Ел перката има 1и2ра степен
Когато пусна климатика (компакт 1,6 95год) трябва ли да включва веднага перката или само при нужда.... Също така ако няма никакъв фреон в климатична та система ще пуска ли перка изобщо? Към AC компресора има букса само с 1 жица.... Ако е от значение....
Трябва да включва перката ако работи компресора. Но ако няма фреон няма да включи компресора.
Вчера сложих компресора - фреон няма трабите бяха откачени.... - когато пусна климатика си зацепва и тръгва, но перката не тръгва (и не духа студено ест щото няма фреон.....) Компакт е36
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3148
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Кое зацепва и кое тръгва? Ако говориш за вентилатора на купето е нормално, компресора - не!
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- BMW.VIPERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 28.09.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36
- Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
- Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
~Мишо~ написа:Кое зацепва и кое тръгва? Ако говориш за вентилатора на купето е нормално, компресора - не!
Шайбата с пистовия ремък който е свързан си се върти. Когато пусна с бутона AC зацепва и почва да върти и вътрешното на компресора демек компресора почва да си върти.... Но перката не се пуска пробвахме да напълним системата с фреон но имам теч който ще отстранят тези дни.... И ще пробваме пак...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани