Кой е с предимство?
Модератор: Общи модератори
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е с предимство?
Естествено,че не 

Re: Кой е с предимство?
Сега да променя малко посоката на тази тема,че ме засърбя всичко по мен.Не е от некъпане.Като карам,не ме интересува нито кой е с предимство,нито как се движи.Гледам предните гуми на машината,която ме интересува.
Много добре се вижда накъде се е запътил колегата в колата и какви смята да ги върши. Разстоянието на калника до гумата и посоката и на завъртане са първостепенна информация за мен.Намалява ли разстоянието колегата спира,овеличава ли се значи е дал яко газ,не се ли движи нищо,кара си по инерция.Като завърти гумите,каквото и да си мислите колата си ги следва.Спазвам си правилата и гледам за всеки случай.Най-опасното е спрели коли в съседна лента.Щом са спрели,има защо!!!!Видимоста е нулева,доверяваш се на колегите.Дали там нещо има или е дадено предимство на кола,дете или кака,или просто нищо, това се вижда като спреш.Другото много опасно е спрял автобус.Винаги погледа е под него, за крака.Дали бягат или се влачат ако има.Бягат ли, ковете на място,че става страшно!!!!Другото страшно е животно на пътя.Става за нула време.За през деня е по-трудно да видиш коте в храстите,но вечерно време,светнат ли очички до пътя си имайте едно на ум.Може да е коте,може и да е кон.Ще пресече обаче от страх точно пред вас.Има още,но да не става дълго,нека се включат и други колеги.
Много добре се вижда накъде се е запътил колегата в колата и какви смята да ги върши. Разстоянието на калника до гумата и посоката и на завъртане са първостепенна информация за мен.Намалява ли разстоянието колегата спира,овеличава ли се значи е дал яко газ,не се ли движи нищо,кара си по инерция.Като завърти гумите,каквото и да си мислите колата си ги следва.Спазвам си правилата и гледам за всеки случай.Най-опасното е спрели коли в съседна лента.Щом са спрели,има защо!!!!Видимоста е нулева,доверяваш се на колегите.Дали там нещо има или е дадено предимство на кола,дете или кака,или просто нищо, това се вижда като спреш.Другото много опасно е спрял автобус.Винаги погледа е под него, за крака.Дали бягат или се влачат ако има.Бягат ли, ковете на място,че става страшно!!!!Другото страшно е животно на пътя.Става за нула време.За през деня е по-трудно да видиш коте в храстите,но вечерно време,светнат ли очички до пътя си имайте едно на ум.Може да е коте,може и да е кон.Ще пресече обаче от страх точно пред вас.Има още,но да не става дълго,нека се включат и други колеги.
Re: Кой е с предимство?
Понеже темата се развива сравнително позитивно, си направих труда да поровя малко. В допълнение ние сигурно сме последният форум, който обсъжда въпроса 
Правилото за дясностоящия, се прилага при Нерегулирани кръстовища или равнозначни пътища. Т.е. има ли знак или светофар или наличие на двете, това правило не важи. В случая с локалното на Борис и Гешов имаме предимство, ако се движим по Борис или локалното при неработещ светофар. Но при работещ, тези в локалното трябва да пропуснат тези, движещи се по Борис, понеже булеварда и локалното НЕ са равнозначни пътища. Въпреки това, Аудито е в нарушение, защото няма право да влезе в локалното в тази точка. Но пък е с предимство, така че "може да си го позволи".
Законово погледнато:
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.
"Локално платно" е пътното платно за еднопосочно движение извън активните пътни ленти, отделено от тях с разделителна ивица, чрез което се осигурява достъпът до два и повече съседни обекти и общ вход и общ изход за главното направление.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. - Това за според моите тълкувания е маркировка, а не остров.
За стопа и тригълника, посочен от Club BMW логиката ми е следната - ако този с тиръгълника е навлезнал в кръстовището, го пускам. Ако не е - минавам преди него, защото съм спрял на стопа, огледал съм се и не възпрепятсвам никой. За тези с ромба е ясно, че всички останали ги изчакваме.
И един въпрос пак свързан с първоизточника на спора. Наличието на T13 ("Направление на пътя с предимство в кръстовището") е излишен, ако гледаме само светофара. Защо е наличен?
Дано стигнем до читаво решение. Ако на някой му се занимава, да пробва КАТ за посочените примери в темата. Ще има месец или повече чакане, но поне ще имаме официално становище.
Поздрави на всички участвали! Ако намеря нещо по-конкретно, ще драскам.

Правилото за дясностоящия, се прилага при Нерегулирани кръстовища или равнозначни пътища. Т.е. има ли знак или светофар или наличие на двете, това правило не важи. В случая с локалното на Борис и Гешов имаме предимство, ако се движим по Борис или локалното при неработещ светофар. Но при работещ, тези в локалното трябва да пропуснат тези, движещи се по Борис, понеже булеварда и локалното НЕ са равнозначни пътища. Въпреки това, Аудито е в нарушение, защото няма право да влезе в локалното в тази точка. Но пък е с предимство, така че "може да си го позволи".
Законово погледнато:
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.
"Локално платно" е пътното платно за еднопосочно движение извън активните пътни ленти, отделено от тях с разделителна ивица, чрез което се осигурява достъпът до два и повече съседни обекти и общ вход и общ изход за главното направление.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. - Това за според моите тълкувания е маркировка, а не остров.
За стопа и тригълника, посочен от Club BMW логиката ми е следната - ако този с тиръгълника е навлезнал в кръстовището, го пускам. Ако не е - минавам преди него, защото съм спрял на стопа, огледал съм се и не възпрепятсвам никой. За тези с ромба е ясно, че всички останали ги изчакваме.
И един въпрос пак свързан с първоизточника на спора. Наличието на T13 ("Направление на пътя с предимство в кръстовището") е излишен, ако гледаме само светофара. Защо е наличен?
Дано стигнем до читаво решение. Ако на някой му се занимава, да пробва КАТ за посочените примери в темата. Ще има месец или повече чакане, но поне ще имаме официално становище.
Поздрави на всички участвали! Ако намеря нещо по-конкретно, ще драскам.
Последна промяна 4iko на 12 Яну 2017, 22:23, променена общо 1 път
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е с предимство?
Сега,ако някой обясни защо не са равнозначни пътища,като и на двата им свети зелено?!!!
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Кой е с предимство?
Обаче... СДВР Столична полиция ми еб@ха представите за движение по пътищата
https://m.facebook.com/Lagera.i.Priyateli/photos/pcb.617882875060150/617880945060343/?type=3&source=48&refid=52
Законите се променят, ще трябва и ние с тях..
Наистина доста тъпо ми се вижда че са го променили това, ама кво да правиш..
Ако от утре обаче, почна да си спазвам предимството в локалното, което според КАТ вече не било локално.., не ми мърда ПТП, ако пък правя десен от Борис, и спра да пропусна тия от локалното, представям си как ще ме освиркат тия зад мен... луда работа


https://m.facebook.com/Lagera.i.Priyateli/photos/pcb.617882875060150/617880945060343/?type=3&source=48&refid=52
Законите се променят, ще трябва и ние с тях..

Ако от утре обаче, почна да си спазвам предимството в локалното, което според КАТ вече не било локално.., не ми мърда ПТП, ако пък правя десен от Борис, и спра да пропусна тия от локалното, представям си как ще ме освиркат тия зад мен... луда работа

Re: Кой е с предимство?
dr.peshev написа:..........
За разлика от теб, когато съм на пътя и шофирам, аз знам къде се намирам. Карам всеки ден в София и нямам ПТП.Имам и талон "Водач на МПС без наказания".
Предимство на пътя не го ползвам на всяка цена както мислиш! Живота и здравето са ми по важни.
Аз може да не съм се изразил правилно и да не бъда разбран в темата, но твоето непознаване и видно трудно възприемане на ЗДвП и ППЗДвП, може да бъде опасно за останалите на пътя!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е с предимство?
Колегите ти казват,за пореден път,че става въпрос за правото на дясностоящия, но ти като титан на мисълта в областта на ЗДП, продължаваш да не признаваш грешката си и да определяш кой трябва да си хвърли книжката! 
Като не знаеш разликата между десен завой и престрояване, за какво говорим?! Цитираш текстове, които не разбираш!
p.s. Смешно е и да се хвалиш с подобно нещо,дето и аз го имам , но знаеш колко опасен съм на пътя!
:

Като не знаеш разликата между десен завой и престрояване, за какво говорим?! Цитираш текстове, които не разбираш!
p.s. Смешно е и да се хвалиш с подобно нещо,дето и аз го имам , но знаеш колко опасен съм на пътя!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Кой е с предимство?
FaceOff написа:Обаче... СДВР Столична полиция ми еб@ха представите за движение по пътищата![]()
![]()
https://m.facebook.com/Lagera.i.Priyateli/photos/pcb.617882875060150/617880945060343/?type=3&source=48&refid=52
Законите се променят, ще трябва и ние с тях..Наистина доста тъпо ми се вижда че са го променили това, ама кво да правиш..
Ако от утре обаче, почна да си спазвам предимството в локалното, което според КАТ вече не било локално.., не ми мърда ПТП, ако пък правя десен от Борис, и спра да пропусна тия от локалното, представям си как ще ме освиркат тия зад мен... луда работа
Някой знае ли защо е така - как/защо е прието, къде е записано като закон? Има ли нещо допълнително към посочената снимка? FaceOff, евала за поста

- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Кой е с предимство?
4iko написа:FaceOff написа:Обаче... СДВР Столична полиция ми еб@ха представите за движение по пътищата![]()
![]()
https://m.facebook.com/Lagera.i.Priyateli/photos/pcb.617882875060150/617880945060343/?type=3&source=48&refid=52
Законите се променят, ще трябва и ние с тях..Наистина доста тъпо ми се вижда че са го променили това, ама кво да правиш..
Ако от утре обаче, почна да си спазвам предимството в локалното, което според КАТ вече не било локално.., не ми мърда ПТП, ако пък правя десен от Борис, и спра да пропусна тия от локалното, представям си как ще ме освиркат тия зад мен... луда работа
Някой знае ли защо е така - как/защо е прието, къде е записано като закон? Има ли нещо допълнително към посочената снимка? FaceOff, евала за поста
Колега, просто в новия ЗДВП го няма това нещо (чл. 82 от стария ЗДВП) и никъде не е спомената подобна ситуация в новия закон. Явно от тази група (живеещи в кв. Лагера) са направили допитване до СДВР (ако минаваш всеки ден от там, и всеки е с различно виждане за нещата сигурно им е писнало на хората) и са им отговорили.. Същото важи и за предишния светофар (на Гешов и Борис) , както и за този на Житница и Борис..
Re: Кой е с предимство?
Club BMW написа:4iko написа:Първо е "ромба", после "триъгълника" и накрая "стопа". Така са ме учили мен. Ако някой има конкретно и законово мнение, да заповяда. Ще се радвам, да науча нещо ново и полезно.
Ето един пример, в който теорията на учителя ти издиша - погледни това кръстовище
В този случай с предимство е този с пътен знак Б2 пред този с Б1 ...
Е на такова кръстовище запомнете че този пред СТОПА е с предимство, че 90% не го знаят
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е с предимство?
И какво се оказа сега: че закона не трябва да се зубри и, че при работеща светлинна сигнализация, преминаващите на зелено не винаги си с предимство!
Така че малко по-кротко с квалификациите и определенията кой трябва да си хвърли книжката!
Така че малко по-кротко с квалификациите и определенията кой трябва да си хвърли книжката!
Re: Кой е с предимство?
Голямо откритие направи
На кръстовището от първия пост още ли мислиш, че зеленият е с предимство ?!

Първия ти пост в темата показва колко познаваш ЗДвП и въпреки, че ти посочиха какво пише в закон, продължи да търсиш под вола теле.
Чл. 7. (2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Ето още едно доказателство в подкрепа на откритата от теб "топла вода", което важи и за кръстовището по-горе.
Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
Аз моя талон за "Водач на МПС без наказания" знам защо го имам, а това, че може човек да се сдобие с него по други начини е отделен въпрос!

На кръстовището от първия пост още ли мислиш, че зеленият е с предимство ?!

Първия ти пост в темата показва колко познаваш ЗДвП и въпреки, че ти посочиха какво пише в закон, продължи да търсиш под вола теле.
Чл. 7. (2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Ето още едно доказателство в подкрепа на откритата от теб "топла вода", което важи и за кръстовището по-горе.
Чл. 37. (1) При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства.
Аз моя талон за "Водач на МПС без наказания" знам защо го имам, а това, че може човек да се сдобие с него по други начини е отделен въпрос!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой е с предимство?
Аз признах грешката си! Друг е въпросът кой малоумник може да сложи едновременно зелен сигнал
на главен и второстепен път, но както виждаме в BG всичко е възможно!
Ти обаче още се спотайваш и само цитираш, щото като цитираш не можеш да сгрешиш ли?!
Не мога обаче да се оправдавам, пред "шофьор" със "златен" талон
, който не прави разлика между десен завой и престрояване!
Пич , ти не знаеш какво е кръстовище, какво е престрояване , какво е десен завой, какво са равнозначни пътища , кой ти е дясностоящ , кой е с предимство , какво е разделителна ивица , но си тръгнал да съдиш хора, които не познаваш!
Не мога и да си позволя да съдя хората и да им казвам какво да направят с книжките си!Просто не съм толкова
добър с цитатите на ЗДвП и не съм толкава нагъл хем да греша , хем да съдя!
Айде със здраве да си ползваш талона "Водач на МПС без наказания"
, че той и без това скоро отпада! 
на главен и второстепен път, но както виждаме в BG всичко е възможно!
Ти обаче още се спотайваш и само цитираш, щото като цитираш не можеш да сгрешиш ли?!
Не мога обаче да се оправдавам, пред "шофьор" със "златен" талон


Пич , ти не знаеш какво е кръстовище, какво е престрояване , какво е десен завой, какво са равнозначни пътища , кой ти е дясностоящ , кой е с предимство , какво е разделителна ивица , но си тръгнал да съдиш хора, които не познаваш!
Не мога и да си позволя да съдя хората и да им казвам какво да направят с книжките си!Просто не съм толкова
добър с цитатите на ЗДвП и не съм толкава нагъл хем да греша , хем да съдя!
Айде със здраве да си ползваш талона "Водач на МПС без наказания"


Re: Кой е с предимство?
Да ти кажа честно все ми е тая за този талон. Не съм и чул, че има вероятност да отпадне...
Бъди спокоен - правя разлика между различните маневри.

Бъди спокоен - правя разлика между различните маневри.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани