проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 12 Юни 2017, 10:08

Този клапан се проверява много лесно, без да се разглобява нищо.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... c#p4134132
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 12 Юни 2017, 23:33

да това е най-лесния начин за проверка.И аз бих го препоръчал ама колегата май вече го е свалил.Поне такива бяха снимките и затова не споменах за този вид проверка.
Иначе без клапън е кофти щото дими от там и мирише на масло.
Другото много важно нещо....Внимавайте с какво запушвате тръбата.Смуче яко колектова и ако попадне нещо отива право при клапаните и от там в цилиндъра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 12 Юни 2017, 23:39

Здравейте колеги , имам така да кажа и аз "проблем" с този мотор.Проблема е при мен че всички крушки , табло , осветление и фарове в колата премигват "играят кючеци" при отпускане и подаване на газ. До тук са сменени - динамо + чисто нов реле регулатор с четките, 2 бр клеми на акумулатора , кабела на масата от акумулатора до купето. Изчерпах се вече и немога да открия проблема. От скритото меню се вижда как пада волтажа от 14.3-14.4 на 13.3-13.1 и се възстановява. Това всичко се случва за няма и секунда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 13 Юни 2017, 7:20

при някой динамото се контролира от компютъра
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 13 Юни 2017, 11:06

При мойта е така. Имам един син кабел който влиза в динамото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 13 Юни 2017, 22:36

Колеги искам да споделя нещо. От около 1 месец имах проблем, че колата не можеше на нито една предавка да вдигне оборотите повече от 4500, щом стигне тази граница светваше eml или чек, а понякога и двете и сама сваляше до 1000 оборота и изобщо не се влияеше от педала на газта. На едно място и изключена от скорост също при форсиране не можеше да качи над 4500 оборота. Като грешки ми записваше дебитомер и соленоиди. Днес ми направи впечатление че при рязко подаване на газ гофрето след дебитомера се сплескваше като мекица съответно се оказа че целия проблем идва от въздушния филтър, който е на 7000км и по-малко от 10 месеца. Направо съм в шок. Махнах филтъра и колата си се форсира и живна веднага. ДО сега винаги съм сменял масло и филтри на 10000км но вече мисля въздуха да го сменям на 5000к,.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 13 Юни 2017, 23:57

Gonke написа:Здравейте колеги , имам така да кажа и аз "проблем" с този мотор.Проблема е при мен че всички крушки , табло , осветление и фарове в колата премигват "играят кючеци" при отпускане и подаване на газ. До тук са сменени - динамо + чисто нов реле регулатор с четките, 2 бр клеми на акумулатора , кабела на масата от акумулатора до купето. Изчерпах се вече и немога да открия проблема. От скритото меню се вижда как пада волтажа от 14.3-14.4 на 13.3-13.1 и се възстановява. Това всичко се случва за няма и секунда.

Случайно да ти е чипосан мотора?
Ако е, тогава този ефект се засилва. А причината е агресивното движение на мотора на валвтроника. Нормално е. И моята е така. И други съм виждал. Ако толкова много те дразни, можа да свалиш да видиш дали моторчето се движи без съпротивление. Аз не мисля да го пипам де :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 14 Юни 2017, 13:29

pimpo написа:
Gonke написа:Здравейте колеги , имам така да кажа и аз "проблем" с този мотор.Проблема е при мен че всички крушки , табло , осветление и фарове в колата премигват "играят кючеци" при отпускане и подаване на газ. До тук са сменени - динамо + чисто нов реле регулатор с четките, 2 бр клеми на акумулатора , кабела на масата от акумулатора до купето. Изчерпах се вече и немога да открия проблема. От скритото меню се вижда как пада волтажа от 14.3-14.4 на 13.3-13.1 и се възстановява. Това всичко се случва за няма и секунда.

Случайно да ти е чипосан мотора?
Ако е, тогава този ефект се засилва. А причината е агресивното движение на мотора на валвтроника. Нормално е. И моята е така. И други съм виждал. Ако толкова много те дразни, можа да свалиш да видиш дали моторчето се движи без съпротивление. Аз не мисля да го пипам де :)

Нямам чип . Проблема е не че ме дразни ,а че сложих ксенон и заради това играене на тока премигва и гасне. Разкарах го и пак карам със жълтите крушки ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 14 Юни 2017, 23:12

проблема ти е в алтернатора и по-точно реле регулатора.Имал съм същия проблем смених 4 алтернатора втора употреба,смених две нови релета но неоригинални,правих ремонт на оригиналния алтернатор.Проблема си стоеше.Даже лампата на акумулатора с някои релета светеше и записваше грешка с комуникацията.Накрая отремонтирания оригинален алтернатор с едно от релетата втора употреба и всичко заспа.Уморих 2 акумулатоа през това време.Сега съм с Moll и с това реле и отремонтиран алтернатора вече 2 години няма проблем.Преди лампите се побъркваха,фаровете също.На мултицет и от скритото меню уж зарежда,а изведнъж са получават едни пикове и спадове на напрежение при спиране.Сега всичко се оправи.Оригиналното реле само за инфо е 260 или 280 лева.Питах в м-кар.
Не купувайте нови релета които са по 80 лева и пише,че са унгарски.Никаква работа не вършат и после почват проблемите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 14 Юни 2017, 23:38

И аз съм със ксенон, но не гасне. Може би наистина премигването ти е повече от нормалното (щом и чип няма). Сложи една крушка на самия акумулатор и форсирай, за да видиш дали и тя играе кючеци. Ако не играе - продължавай да търсиш проблем по кабелите от-до акумулатора и алтернатора. Ако да, може би трябва да се свали и почисти мотора на валвтроника. Всъщност преди това може просто да го откачиш, за да видиш дали ще изчезне проблема (както при мен). Но не се опитвай да караш така колата, няма да ти хареса :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 15 Юни 2017, 16:27

Значи и аз съм с оригинален реле регулатор , преди време му бяха свършили четките , но ги смених и пак има такъв проблем. Варианта е пак да сменя реле-регулатора с оригинален такъв ( втора ръка който имам но без четки )...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 15 Юни 2017, 21:01

Само ми обясни как на капсоловано реле му сменихте четките.Има едни жички там вътре тънки като косъмчета.Ако сте разкапсоловали релето е за коша.Само оригинално реле оправя нещата.Дали щи е ново или втора употреба по важно е да работи.Това с моторчето на валветроника и мигане на лампите няма да го коментирам.То просто няма как да има връзка освен ако колата работи неравномерно и падат оборотите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 16 Юни 2017, 8:21

dentamed написа:Само ми обясни как на капсоловано реле му сменихте четките.Има едни жички там вътре тънки като косъмчета.Ако сте разкапсоловали релето е за коша.Само оригинално реле оправя нещата.Дали щи е ново или втора употреба по важно е да работи.Това с моторчето на валветроника и мигане на лампите няма да го коментирам.То просто няма как да има връзка освен ако колата работи неравномерно и падат оборотите.

Нека опита го покаже това. Аз не си го смуча от пръстите :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 16 Юни 2017, 8:34

аз не се заяждам ама логически няма да има връзка според мене.Как се почиства моторчето на валветроника

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 23.06.2016
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от angellss » 17 Юни 2017, 16:43

angellss написа:Няма мощност при първи старт-Странен проблем с 316i N42B18
Здравейте,
От около месец имам много странен проблем с колата.
Пали си нормално сутринта,но няма мощност,подавам газ и само се чува едно бучене трудно набира,разходомера не мърда повече от средата на трета и четвърта предавка!След като загася двигателя и запаля пак няма и помен от този проблем!Колата си върви и набира перфектно!
Сменени са горивен и въздушен филтър,буксите на всички датчици са почистени с контактен спрей,пробвана е с друг дебитомер същата работа!
Диагностиката показва само грешка датчик разпределителен вал-вход!И него го смених,но проблема си остава!
Някакви съвети!

При ме май ще се окаже,че проблема идва от прословутото моторче на валвотроника.След като покарам повече време,повече км, повече обороти и загася колата,след това не и ска да запали!Пали като минат 15-20 мин!Обаче като откача буксата на моторчето пали веднага и влиза в авариен режим естествено и светва EML!Направи ми впечатление че въпросното моторче много пари и не знам дали това е нормално!Дали някой може да ми каже дали е заминало вече,като се имат предвид тези и по горните симптоми със загуба на мощност!
Благодаря предварително!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook