Поведение на турбо моторите в жегата

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 06 Юли 2017, 14:47

M17cH написа:
acho.rs написа:Е значи правилно съм усетил 50ина коня кът. При силно напечена кола, 600-800 надморска и 40градуса външна температура (за асфалта си нямам идея колко горещ) няма как да нямаш, загуба на мощност


Ти я изкара тая кола 2000 коня..

На 10 градуса по Фаренхайт!!! 2 процента - 40 целизия колко Фаренхайта са? В допълнение се говори за морско равнище, а пътя за който говоря е доста отгоре.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от alx » 06 Юли 2017, 16:30

acho.rs написа:
M17cH написа:
acho.rs написа:Е значи правилно съм усетил 50ина коня кът. При силно напечена кола, 600-800 надморска и 40градуса външна температура (за асфалта си нямам идея колко горещ) няма как да нямаш, загуба на мощност


Ти я изкара тая кола 2000 коня..

На 10 градуса по Фаренхайт!!! 2 процента - 40 целизия колко Фаренхайта са? В допълнение се говори за морско равнище, а пътя за който говоря е доста отгоре.


не, не... не е сметката на градуси по фаренхайт а на градуси по фаренхайт качени спрямо някаква "базова" температура при която се знаят конете на гумите.

демек ако колата ти надува на 1 бар и при 21 градуса по целзии (70 по фаренхайт) прави 200 коня на гумите, при 27 градуса по целзии (80 по фаренхайт) ще имаш 196 коня на гумите (2% по-малко). при 40 градуса по целзии това са 104 по фаренхайт имаш 186 коня на гумите (7% по-малко).

има и друг проблем - горната сметка предполага, че няма да стигнеш температура при която започваш да имаш детонации щото тогава мотора дърпа центровката на запалването назад и тогава губиш още много... 15-25% а ако ти е кофти горивото- може и доста повече... с други думи грубата сметка която дадох важи до температура при която мотора не почне да играе с центровката- почне ли да връща- това дето съм го написал е една малка част от конете които ще изгубиш.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 06 Юли 2017, 16:40

Благодаря за и фото-много интересно. Моя мотор е на около 2 бара сток.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от alx » 06 Юли 2017, 17:53

acho.rs написа:Благодаря за и фото-много интересно. Моя мотор е на около 2 бара сток.


ми значи най-грубо ако приемеме че бензина ти е хубав и няма детонации... при 40 градуса по целзии губиш грубо 11% от мощноста на колелата която имаш при 21 градуса...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Jordana » 06 Юли 2017, 20:44

3 бара за турбо дизел на 2 бара 90% относителна влажност 40 градуса дава плътност на въздуха от 3.3 кг /м3 . Същото но при 20 градуса е 3.56кг /м3 .Като се има пред вид че след турбото в жегите температурата няма да е 40 а 60-70 градуса поне то плътноста става 2.93 кг/м3
тоест 0.64 кг /м3 въздух загуба от жегата теоретично .
Колите на газ осезаемо губят мощност от топлото време особено в задръстванията .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 06 Юли 2017, 22:13

alx написа:
acho.rs написа:Благодаря за и фото-много интересно. Моя мотор е на около 2 бара сток.


ми значи най-грубо ако приемеме че бензина ти е хубав и няма детонации... при 40 градуса по целзии губиш грубо 11% от мощноста на колелата която имаш при 21 градуса...

40 Градуса на входящия възудух е трудно, предвид че колата отпред при пордължителено пътуване и слънце е над 70 градуса и не може да я пипнеш. Дори да не нагрява изцяло, няма да как да влезе под 60 градуса в интейка. . .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от memorex » 06 Юли 2017, 22:37

alx написа:
acho.rs написа:
M17cH написа:
acho.rs написа:Е значи правилно съм усетил 50ина коня кът. При силно напечена кола, 600-800 надморска и 40градуса външна температура (за асфалта си нямам идея колко горещ) няма как да нямаш, загуба на мощност


Ти я изкара тая кола 2000 коня..

На 10 градуса по Фаренхайт!!! 2 процента - 40 целизия колко Фаренхайта са? В допълнение се говори за морско равнище, а пътя за който говоря е доста отгоре.


не, не... не е сметката на градуси по фаренхайт а на градуси по фаренхайт качени спрямо някаква "базова" температура при която се знаят конете на гумите.

демек ако колата ти надува на 1 бар и при 21 градуса по целзии (70 по фаренхайт) прави 200 коня на гумите, при 27 градуса по целзии (80 по фаренхайт) ще имаш 196 коня на гумите (2% по-малко). при 40 градуса по целзии това са 104 по фаренхайт имаш 186 коня на гумите (7% по-малко).

има и друг проблем - горната сметка предполага, че няма да стигнеш температура при която започваш да имаш детонации щото тогава мотора дърпа центровката на запалването назад и тогава губиш още много... 15-25% а ако ти е кофти горивото- може и доста повече... с други думи грубата сметка която дадох важи до температура при която мотора не почне да играе с центровката- почне ли да връща- това дето съм го написал е една малка част от конете които ще изгубиш.

Точно така е при повишаване температурата на въздуха постъпващ в цилиндрите се вдига и температурата на изгаряне и получените детонации се отчитат от knock/детонационния сензор който подава сигнал към компютъра и за да се предовратят детонациите момента на впръскване се се забавя ,пада максималното налягане и мощността.При положение че охладителя е изправен/чист остава да се повиши качеството на горивото за да се избегнат тези детонации.Това е или качествени горива или добавки .За бензиновите октан бустър а за дизелите цетан бустър.Хубаво е и въздушния филтър да си е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 31 Авг 2017, 6:59

В крайна сметка в оторизирания сервиз решиха, че проблема е за.... Replace engine. И така от вчера съм с чисто нов двигател, което не е зле за кола на 170к км :smoke:
Да живее гаранцията...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4197
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Kroki » 31 Авг 2017, 7:53

:shock:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Dextuar » 31 Авг 2017, 7:57

:shock:
acho.rs написа:В крайна сметка в оторизирания сервиз решиха, че проблема е за.... Replace engine. И така от вчера съм с чисто нов двигател, което не е зле за кола на 170к км :smoke:
Да живее гаранцията...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Jordana » 31 Авг 2017, 8:10

Това заради жегите ли ? :shock:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от немо » 31 Авг 2017, 8:22

За да сменят мотор по гаранция би следвало да са настъпили някакви механични увреждания в него...
Какво обяснение дадоха?Щото двигател по гаранция не се сменя за 2 дена.....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от antonpau » 31 Авг 2017, 10:45

Определено не очаквах такова развитие на темата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Адски ми е интересно какво са казали в сервиза :shock: А проблемът с вървенето влоши ли се преди смяната?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 31 Авг 2017, 12:56

немо написа:За да сменят мотор по гаранция би следвало да са настъпили някакви механични увреждания в него...
Какво обяснение дадоха?Щото двигател по гаранция не се сменя за 2 дена.....

Доооста подробно описах проблема. Чаках 3 седмици мотор, после една седмица за монтаж. Дадоха ми документ за сменен мотор и сега ще ходя да сменям талона.
Бегло споменаха нещо за загуба на компресия и шумове в мотора. Според мен е могло да се и да се оправи по-просто, но до колкото ми казваха и преди време - при гаранционни коли често в системата на оредставителя се изписва че определена част е за подмяна, въпреки че не е невъзможно и да се ремонтира. Не знам и не ми се замисля. Мотора е 18 500лв без дюзи те и труда... Казвам го за информация на потенциалните клиенти на 6-7 годишни ф11ка нов внос.... Защото моята бе на въртя Ла 150+к км в БГ само и ако не е километража е неразличима от заводски нова...

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Top Gun Maverick » 31 Авг 2017, 19:23

Какво се учудвате, нали ви казах, че и тия сервизи пари трябва да печелят? Естествено, че няма да му кажат какво му е, той е доволен, че е с нов мотор, те че лапват пари от компанията за смяната му, всеки пък си вика "ей, гаранцията е страшна работа", дават си парите за тая гаранция и от БМВ също са доволни. Проблемът да е бил дори нещо дребно, на кой му пука? Допускам дори от сервиза после да му сипят нещо на мотора ако следва оглед в БМВ, да го завъртят хубаво докато задере и айде да е сигурна работата. :mhihi: Нищо не ме учудва на тоя свят, но точно тая кола на 170 000 и то дизел да си метне мотора ей така, не го имам за реално при положение, че знам колко много могат да карат тия мотори без сериозни ремонти и то.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook