проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 10 Окт 2017, 18:40

Колеги, някой за моя проблем моля ?? ?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 23.10.2017

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от kris_u » 24 Окт 2017, 18:28

Здравейте, имам проблем с БМВ е46 2.0 143коня 2004 година, бензин има и газов инжекцион, цяла одисея е обикалянето по майстори и сервизи от Дунев мотор спорт до по-малки сервизчета. Проблема с колата се появи в движение по Цариградско шосе, светна чека на двигателя в жълто и колата загуби мощност и не можеше да качи над 2 хиляди оборота, спрях загасих я, стартирах отново и проблема изчезна. Няколко седмици по-късно започна след запалване да гасне ако и се подаде рязко газ, а след като загрее при рязко подаване на газта се форсира със забавяне. Проблема се усложни и започна много трудно да пали не зависимо, топла студена или от климатичните условия. Много диагностики се правиха, пробваха се чисто нови свещи и бобини, провери се валвтроник моторчето и ефекта е нулев. По съвет на майстор я закарах в Дунев за изчистване на дюзите и след това се форсира добре без забавяне, но след запалване сутрин вдига до 1200-300 оборота и гасне, трябва да се държи педала на газта, да се форсира 20-30 секунди и чак тогава може да работи нормално, светва чека на двигателя и EML чека. Пропуснах да споделя, че докато беше при Дунев по странно стечение на обстоятелствата се чупи разпределителн вал и вакум помпа заменени след това с чисто нова такава и вал втора употреба, зацепването на вала е направено от човек работещ в Дару кар със специален инструмент. Записани грешки при даигностиката в Дунев са:
274Е; 2744; 2781; 2782; 27C1
Има съмнения за проблем с ваносите незнам до колко симптомите и кодовете за грешка съвпадат с това.Ако някой се е сблъсквал със подобен проблем и се стигал до решение, нека сподели, ще бъда много благодарен. Мога да добавя, че в последните седмици колата се кара само на бензин и проблема остава. Благодаря предварително за всеки отговор и опит за помощ!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 26 Окт 2017, 22:26

ванусите се проверяват на диагностика.Виждат се градусите на живи данни.Ако отварят добре не се пипат.Ако има изменение в градусите първо се почва с почистване на соленоидите.После датчици разпределителни валове ,центровка,успокоителни,верига,ванусите.
Но за мен може и проблем с компа да е.Двата разпределителни Вала да ги записва едновременно.....
Аз имах такъв филм и накрая се оказа писта на компа.С друг комп всичко заспа и се изтриха грешките.
Оптегача от новия ли е?
Има и още едно нещо за което се сещам.Провери вала на валветроника за износване.Има тест в найсиКар.Има и подобна тема.Всички тези проблеми идват от нередовна смяна на масло.Има случаи на 40 000 ,50 000. да не кажа 100 000 в Италия с една смяна.Лонг лайф технологиите разказаха играта на новите двигатели.Тая смяна на 25000 дори с оригинално масло аз не я харесвам.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от hexogen » 06 Ное 2017, 11:27

Колеги да попитам, нормално ли е като отвъртя капачката за масло звука на двигателя да не се променя т.е. да има промяна в оборотите.
Питам защото, преди време си изменяше оборотите при отвъртане, сега никаква промяна при завъртане и отвъртане.
Казват, че е е нормално да си изменя оборотите.
BMW 316i 1.8 valvеtronic бензин е колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 06 Ное 2017, 13:18

hexogen написа:Колеги да попитам, нормално ли е като отвъртя капачката за масло звука на двигателя да не се променя т.е. да има промяна в оборотите.
Питам защото, преди време си изменяше оборотите при отвъртане, сега никаква промяна при завъртане и отвъртане.
Казват, че е е нормално да си изменя оборотите.
BMW 316i 1.8 valvеtronic бензин е колата.


Не е нормално ! При N42B20 , при изправна всмукателна/изпускателн система , трябва да има леко заглъхване и последващо компенсиране на оборотите. Насочи се към клапана за картерните изпарения или паразитен въздух.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 06 Ное 2017, 14:45

колеги имам проблеми с най скапания двигател,.проблемите са трудно пали сутрин студена,тресе топла.,на диагностика едни и сьщи грешки,.запалителна система и датчик разпределителен вал,.иначе няма други проблеми,.мисля да я закарам в оторизиран бмв сервиз,може ли да ми препорьчате.,русе и бургас ми е най близо.,

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 22 Дек 2017, 9:29

Здравейте колеги.Отдавна не бях се включвал в темата,щото може би за късмет до сега нямах проблем с "боцко".Ама оня ден взе да хълца по булеварди при смачкване на газта по време на така нареченото ускорение тресеше и присвяткаше чека,докато не умря 3 -ти цилиндър и чека остана постоянно светнат.При рестарт всичко се оправя до следващо смачкване на газта всичко се повтаря.Горе долу разбрах каква е работата-пукната керамика на свещта на 3 ти цилиндър.Свщта е на макс 300-500 км.Преди да започне да прави този проблем забелязах че на около определени километри някой от бубините ми правят нагар вътре спрямо свещта.Почиствах ги и така пак до следващи 500 км примерно.Смених 2 ри комплект свещи,като си мислех,че може да е от тях докато сега не се пукна едната.Въпроса ми е за да става този нагар аз мисля че трябва да сменя бубините няма друга логика според мен,но какви бубини да си взема и ако някой мисли че проблема не е от тях да сподели.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 22 Дек 2017, 9:31

bmw-fann34 написа:колеги имам проблеми с най скапания двигател,.проблемите са трудно пали сутрин студена,тресе топла.,на диагностика едни и сьщи грешки,.запалителна система и датчик разпределителен вал,.иначе няма други проблеми,.мисля да я закарам в оторизиран бмв сервиз,може ли да ми препорьчате.,русе и бургас ми е най близо.,

В Русе имало някакъв много добър,ама даже не знам името му.Пробвай при Илко в Добрич,той оправи моята,която имаше проблем с валвето и само БМВ правят.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 22 Дек 2017, 14:08

KpuB4o написа:Здравейте колеги, имам много досаден проблем от доста време и не мога да намеря решение. Моля за помощ и съвети. Почти всеки ден когато времето е студено ( лятото в жегите го прави много рядко) оборотите играят между 800 и 600 като ако е тъкмо виждам как всички лампи в купето и фаровете заедно с оборотите си менят силата на светлината, дори ако парното е пуснато да обдухва на максимум предното стъкло се усеща че се променя силата на духане. В повечето случаи, като двигателя загрее спират да играят и всичко се нормализира. Забелязвам че когато колата е в движение, оборотите не играят но усещам придърпване на педала и се усеща в купето придърпването. Проверил съм за паразитен въздух, гофрето и пътя от въздушния филтър до двигателя. Свалях смукателния колектор и сменях гарнитурите като огледах да няма спукано и по него. Колата записва една грешна за датчика за диференциалното налягане, но тази грешка я имам от доста повече време преди да се появи проблема с оборотите. Опитал съм се на това видео да запиша проблема - https://www.youtube.com/watch?v=mN5vTYx ... e=youtu.be

как е freelife шайбата демек ролката на ремъка на динамото мисля че така се казваше?Провери и състоянието!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 22 Дек 2017, 20:30

baylazar написа:
KpuB4o написа:Здравейте колеги, имам много досаден проблем от доста време и не мога да намеря решение. Моля за помощ и съвети. Почти всеки ден когато времето е студено ( лятото в жегите го прави много рядко) оборотите играят между 800 и 600 като ако е тъкмо виждам как всички лампи в купето и фаровете заедно с оборотите си менят силата на светлината, дори ако парното е пуснато да обдухва на максимум предното стъкло се усеща че се променя силата на духане. В повечето случаи, като двигателя загрее спират да играят и всичко се нормализира. Забелязвам че когато колата е в движение, оборотите не играят но усещам придърпване на педала и се усеща в купето придърпването. Проверил съм за паразитен въздух, гофрето и пътя от въздушния филтър до двигателя. Свалях смукателния колектор и сменях гарнитурите като огледах да няма спукано и по него. Колата записва една грешна за датчика за диференциалното налягане, но тази грешка я имам от доста повече време преди да се появи проблема с оборотите. Опитал съм се на това видео да запиша проблема - https://www.youtube.com/watch?v=mN5vTYx ... e=youtu.be

как е freelife шайбата демек ролката на ремъка на динамото мисля че така се казваше?Провери и състоянието!



Какво точно трябва да и проверя колега ?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 22 Дек 2017, 23:49

KpuB4o написа:
baylazar написа:
KpuB4o написа:Здравейте колеги, имам много досаден проблем от доста време и не мога да намеря решение. Моля за помощ и съвети. Почти всеки ден когато времето е студено ( лятото в жегите го прави много рядко) оборотите играят между 800 и 600 като ако е тъкмо виждам как всички лампи в купето и фаровете заедно с оборотите си менят силата на светлината, дори ако парното е пуснато да обдухва на максимум предното стъкло се усеща че се променя силата на духане. В повечето случаи, като двигателя загрее спират да играят и всичко се нормализира. Забелязвам че когато колата е в движение, оборотите не играят но усещам придърпване на педала и се усеща в купето придърпването. Проверил съм за паразитен въздух, гофрето и пътя от въздушния филтър до двигателя. Свалях смукателния колектор и сменях гарнитурите като огледах да няма спукано и по него. Колата записва една грешна за датчика за диференциалното налягане, но тази грешка я имам от доста повече време преди да се появи проблема с оборотите. Опитал съм се на това видео да запиша проблема - https://www.youtube.com/watch?v=mN5vTYx ... e=youtu.be

как е freelife шайбата демек ролката на ремъка на динамото мисля че така се казваше?Провери и състоянието!



Какво точно трябва да и проверя колега ?

Дали ролката на динамото не е блокирала,до колкото си спомням тя е увличаща точно да не се получава подобно нещо,което ти усещаш като проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 23 Дек 2017, 9:41

baylazar написа:
bmw-fann34 написа:колеги имам проблеми с най скапания двигател,.проблемите са трудно пали сутрин студена,тресе топла.,на диагностика едни и сьщи грешки,.запалителна система и датчик разпределителен вал,.иначе няма други проблеми,.мисля да я закарам в оторизиран бмв сервиз,може ли да ми препорьчате.,русе и бургас ми е най близо.,

В Русе имало някакъв много добър,ама даже не знам името му.Пробвай при Илко в Добрич,той оправи моята,която имаше проблем с валвето и само БМВ правят.

проблема нее вьв валвето,нее свещи нее бобини,нее паразитен вьздух нее инжектори,.нее центровката или верига.,Датчик разпределителен вал вход и от там запалителната система и грешното запалване на няколко цилиндьра.,тресе и не вьрви.,нее от датчика на вала вече смених 3 дтачика.,проблема седи 9 х.км.,нямате ли някакви идей.,сьмненията ми са ванос системата.,аз искам да я закарам на оторизиран сервиз,не другаде,.или някой компетентен колега да ми я види.,ето и градусите ВХОД 117.О3,.ИЗХОД 56.04.,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 24 Дек 2017, 5:59

Ако не е ванусите,центровка,разтегната верига или соленоид виж си компа.Имал съм случай да показва две грешки в датчика които нямаха триене и след смяна на компа всичко се оправи.Колата тресеше и работеше много неравномерно.След смяната всичко заспа и грешките се изтриха.Те по спомен бяха 2782 и 27bb

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 24 Дек 2017, 22:55

dentamed написа:Ако не е ванусите,центровка,разтегната верига или соленоид виж си компа.Имал съм случай да показва две грешки в датчика които нямаха триене и след смяна на компа всичко се оправи.Колата тресеше и работеше много неравномерно.След смяната всичко заспа и грешките се изтриха.Те по спомен бяха 2782 и 27bb

Днеска ми светна чека и колата няма мощност вьв високите обороти тоест изпреварвах но нестана и се наложи да спра и колата изгасна,запалих веднага и трьгнах беше се оправила,.след което диагностика,.грешките са следните 274е,2744,2742,2745,2756,2743,.като предната вечер бяха изтрити всички грешки.,и грешка за датчик няма за сега.,

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X4 F26 20D & S1000RR K67
Мечтае да кара: MV Agusta Superveloce S

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 25 Дек 2017, 12:22

Здравейте колеги, Весела Коледа !
Вчера забелязах че имам теч на масло, но не мога да локализирам от къде е. Виждам че е леко мазно при капака на клапаните, но по-ниско при ремъка има доста повече.
Мисля че е най-мазно около обтегача на веригата, който сменях преди около година и до преди месец беше напълно сух. Също виждам че и около единия соленоид е мазно. Възможно ли е от вакум помпата да е стигнало до там?

https://ibb.co/gTbvPmhttps://ibb.co/npMUjm

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook