Честит рожден ден на една легенда
Модератор: Общи модератори
74 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Честит рожден ден на една легенда
На 01 Октомври 1960г започва производството на ЗАЗ-965. Знам, че това предизвиква усмивка във всички вас. Но цифрата 316 713 произведени машини вдъхва респект. Цените на запазените машини също не са малки. Ето една обява в момента:
https://www.avito.ru/vsevolozhsk/avtomo ... 2150256808
900К при курс 1 евро за 84.26 рубли. Нека си спестим заядливите коментари и да се насладим на работата на нашите дядовци по онова време.
https://www.avito.ru/vsevolozhsk/avtomo ... 2150256808
900К при курс 1 евро за 84.26 рубли. Нека си спестим заядливите коментари и да се насладим на работата на нашите дядовци по онова време.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Возил съм се в такава 965 като дете, но почти нищо не си спомням... Със сигурност моделът е краден от някой западен, както всички съветски автомобили. По-късно излязоха "новите" ЗАЗ-ки 966, дето били копирани от Шевролет и NSU. И двата модела бяха със заден двигател на въздушно охлаждане. Имам някакъв смътен спомен, че отоплението на купето беше решено по много нестандартен и странен начин. Но как точно - вече не помня...

Сега проверих - правилно съм запомнил. Купето се отоплява с бензинова печка.



Сега проверих - правилно съм запомнил. Купето се отоплява с бензинова печка.


Excellent! Steven is my name!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Честит рожден ден на една легенда
Borymeckata написа:че отоплението на купето беше решено по много нестандартен и странен начин. Но как точно - вече не помня...![]()
Автономна суха печка на бензин.
Първата кола, която редовно карах беше ЗАЗ 968М, но с присаден мотор от Вартбург. Баща ми купи после още едно купе (тогава в Мототехника можеше да купиш т.нар. оборудвано купе, тоест всичко без ходова част, двигател и трансмисия ). Този първият го боядиса, той беше едно червено, което при прясна боя изглежда страхотно, и случайно мина един, влюби се в ЗАЗ-а и баща ми му го продаде, а трябваше да е само за мен тая кола.

После следващото купе бе направено със ДВГ от ВАЗ 1200 см.куб. и жигулски спирачки отпред и отзад. Беше резедаво-зелен ,това нещо имаше ебаси дългата трета. Предизвиквал е доста учудване



После купи едно купе и прехвърли всичко в него, разбира се преди това оправих купето (вече аз се занимавах) и го боядисах графитен металик с червен (пак металик ) таван. Това вече си ми беше "моята" кола, щото баща ми си купи една W123-ка. Обаче пък този ЗАЗ брат ми го тотализира

Бе не ми върви на ЗАЗ-ове

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
На такъв мотор съм правил основен ремонт не веднъж , много кекав двигател . V образен 4 цилиндъра с въздушно охлаждане с повдигачи на кобилиците и долен разпределетилен вал . 966 сс работен обем карбуратор тип мотоциклетен еднокамерен . Разход 15 литра масло м10 , също разход 1л итър на 100км . Вентилатора и алтеранатора се въртят с ремък , точно за тия двигатели са пинизите със дамски чорапогащник като се скъса ремъка . В тия коли няма нещо което да не се разваля постоянно , а тая печка е такъв боклук че нямате представа каква клизма е да заработи нормално . 
Заради лошото охлаждане отзад мотора е постоянно прегрят лятото , смуче горещ въздух от моторния отсек тъй като двигателя се обдухва също там .

Заради лошото охлаждане отзад мотора е постоянно прегрят лятото , смуче горещ въздух от моторния отсек тъй като двигателя се обдухва също там .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Е, тия по-новите нали имаха въздухозаборници от двете страни, като на реактивен самолет? То и звукът им беше подобен, заради огромният вентилатор...
А помните ли как превеждахме абревиатирата ЗАЗ?
Заплаха за Автомобилите на Запад!



А помните ли как превеждахме абревиатирата ЗАЗ?
Заплаха за Автомобилите на Запад!


Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Честит рожден ден на една легенда
Двигателя на ЗАЗките не се ли ползваше също и за стартов мотор на някаква руска техника?
I love the sound of V8 in the morning...
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Честит рожден ден на една легенда



Даже на моторетки ги правехме и бяха бая търсени двигатели, щото с 40 коньовия на 968 не остава много място за краката. Лесно му залепваше скоростната кутия от Днепър да тръгне доволно, че с неговата и ладова джанта отзад вади ускорение на трактор. Със самаров датчик на хол и Солекс докарваше разход 4-5

Ubi dubium, ibi libertas
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Зазковия мотор става идеално за мото триколка , 90 те години съм виждал тука поне 2 такива правени . Мотора със скоростната кутия полуоските и задното окачване се залепя на шасито на триколката и си готов 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Триколки по принцип се правеха с костенурков заден мост, с боксерния въздухар, но не виждам проблем да стане и с V-образния ЗАЗ-ков.
Абе боклуци си бяха тия ЗАЗ-ове и като нови, а след половин век джасане по нашите пътища... не бих я погледнал тая изкривена тенекия, честно.
Абе боклуци си бяха тия ЗАЗ-ове и като нови, а след половин век джасане по нашите пътища... не бих я погледнал тая изкривена тенекия, честно.
Excellent! Steven is my name!
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Честит рожден ден на една легенда
Зазката е много важна кола. Важна, защото е поучителна. Поучителна, защото всичко по нея е копирано и крадено от запада, и нищо не се е получило.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Всички съветски автомобили са копирани от западни. И резултатът, общо взето... е все тоя.



Последна промяна Borymeckata на 02 Окт 2021, 16:09, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Абе стига с тия кражби откъде е крадено ? Всичките им коли и двигатели първоначално са с купени лицензи . Първо американци им строят заводите преди войната на голо поле . Жигулата също е с купен от иаталианците лиценз на фиат . Нашето булгар рено да не е било крадено ??!! Платено с лиценз и цялата технология с оборудването . Перкинс да не е бил краден ! Тиражирате простотии само това поколение с кунките отзад .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Какво се хвърляш и ти с гърди на амбразурата? Жугулата е по лиценз, да. А всички останали? Ние говорим, че съветските коли са копирани от западни модели. С лиценз или без - каква разлика?
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Копирането не е да си купиш технологията от италианците и да ти посторят завода и си плащаш като поп за всичко . Все едно да разправяш че Козлодуй е копирана АЕЦ централа от руснаците щото така . Ти като строиш това ПАО копираш или спазваш технологията ? 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Честит рожден ден на една легенда
Ми всъщност мотора на "горбатый" си е изцяло съветски и нищо крадено или копирано няма в него.
Нито на Москвича мотора е БМВ и даже и Жигулито е с преработено и шаси и мотор и не е едно към едно с Фиат 124.
Легенди много има по тия въпроси една от друга по-неверни.
Нито на Москвича мотора е БМВ и даже и Жигулито е с преработено и шаси и мотор и не е едно към едно с Фиат 124.
Легенди много има по тия въпроси една от друга по-неверни.
Последна промяна Моджо на 02 Окт 2021, 21:09, променена общо 1 път
Хм,хм...
74 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани