България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ай да махнем годишния преглед тогава като ще ставаме краварник . Да се дават книжки като там и да бъде 1:1 не да ми се навират само няколко глоби под носа и да ми казват че така трЕбвало да бъде и тука . Аз ако карам 15к у БеГето ще го разбера веднага това , ама явно някои не го разбират 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Много са ви мощни колите , асфалта си е о.к. 

- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Кат ви е лъзгаво карайте с 20. Просто е.
После що нЕма се оправим.
- Като закъсаш със здравето и няма адекватно здравеопазване - да лягаш да мреш?
- Като образователната система е тотал щета - да ходят да бачкат общаци децата после, за кво да учат?
- Като КАТ са бавни и процеудрата за регистрация на кола може да отнеме два дни /пресен пример/, ще чакаш?
Е браво, осъзнаваш ли въобще какви небивалици приказваш?
Асфалтът бил добре, кое му е добре ве? 255ци гуми фалкени лятото в града на половината кръстовища не мога да потегля с включен тракшън, а не е като да тръгвам на пълна газ. Като падне малко дъждец и с 30км/ч ми се случва да занася колата. Не че ми създава някакви затруднения, ама трябва ли да е така и да си слагаме винаги розовите очила?
Понеже се оглеждам за къща, днес реших да се поразходя из селата. На отиване минах през по-обиколен, но много хубав и ненатоврен път. Не много скоростен, има доста завои и някои от тях острички. Приближавам един с ограничение 50, S образен, наистина остър завой, намалих си, излизам си от втория завой и докато ускорявам напред в огледалата виждам кола, която видимо минава много бързо през двата завоя. Малко по-късно ме настигна, къси-дълги и ме изпревари - умряло А3. На връщане минах през пътя Русе - В.Търново - съжалих. Два пъти ми се лепваха на бронята - вагаджии, един път трябваше леко да намаля при насрещно изпреварване - пак ваг изпреварваше. Тия вагаджии са тотални малоумници, едно 80% от историите ми по пътя са винаги с такива калъфи свързани. Турски тир ме изпревари в село, 100 метра след спряла полицейска кола. Не знам дали им е бил в полезрението, но би трябвало. Някакво пежо 206 пред мен с или едва светещи габарити, или просто моите фарове са се отразявали в стоповете му, а навън тъмно. После карах бащата до село, пътя 3км я има, я не. На връщане си карам и някъв кара срещу мен, принуди ме да намаля от 60-70 до 20тина км/ч и то щото се сети да си влезе в платното.
Някои от тия караха с превишена скорост, но никой не е летял. Повечето дори си бяха в рамките на ограниченията. Ама 100 други нарушения и на никого, включително на пишещите тук, не му пука.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
mr_petroff написа:Много са ви мощни колите , асфалта си е о.к.
Не е така, и 18-ката не го харесва, а е само 118 коня (била някога).
Не разбирам разсъжденията на някой хора. Големите глоби мотивират все повече хора да ги заобикалят, а законите в родината са така написани, че това е възможно, особено за някой. Обясних ви преди време за част от схемите с превишена скорост, някой се направиха пак на всезнаещи, добре, те обаче работят, а сигурно има още за които не съм чувал.
Интересно и бакшиша дето не харесва определението "Българин" що пише глупости, глобите ги има, но всеки кара как си знае, все още има хора които си минават доволно на червено, не спират на пешеходни пътеки, маркировките са за самолетите, лявата лента на магистралата е задължителна - мигачите НЕ, НО, ние работим само с камери и паяци, пълним продънените хазни с кинти от превишена скорост и паркиране в големите градове (гледам и по-малки са се открехнали), тези неща някой който понякога кара из България ги вижда или трябва да ги види.
Дали още по-големите глоби ще стреснат младежа с 7 еднакви цифри в номера си на кола която струва 200 000лв, А, като не е платил една стотинка данъци и не му пука, колко ще плати за глоби. Ами мангала с книжка издадена в Буркина Фасо (държава в Западна Африка) и адресна регистрация в трафопоста на Факултето, дали ще го стресне нещо? Ами ония с 5-6 промила и 3-4 наркотика, как ще ги спрат глобите, като трудно мислят, като седнат за волана, комоли да се сетят, че ще ги глобят.
Последната година съм минал със служебната Дачия над 100 000км, а с личните около 30-40 000, колко пъти мислите ме спряха с Дачията ..... познахте, нито веднъж, а с другите, като ме видят ще си счупят краката. Как ще връчат големите глоби на някой?
И като се замисля и моите коли са над 580 коня и нямам нарушение последната година (даже златното талонче ми седи) имам и хиляди километри из Европа и там 0, но не харесвам това което се случва в Родината и съм сигурен, че с паяци и камери няма да се оправи.
ПП: Баси на 30 си мерихме ......, на 50 конете, ако има 60-70 годишни да драснат на къде отиват нещата.
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:....
И като се замисля и моите коли са над 580 коня и нямам нарушение последната година (даже златното талонче ми седи) имам и хиляди километри из Европа и там 0, но не харесвам това което се случва в Родината и съм сигурен, че с паяци и камери няма да се оправи.
....
А с какво ще се оправи? Според теб, разбира се.
Лудия.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Аман от глупости.
След като си изкарал достатъчно години на пътя и си на някакви години на които малко или много акъла ти е дошъл хлъзгането няма да те изненада, защото умееш достатъчно добре да прецениш сцеплението.
Сакатлъка става, когато трябва да спреш внезапно. Много вероятно е никога да не ти се наложи и силно се надявам да е така.
Но ако се случи разликата между нашия асфалт и нормалния при определени обстоятелства може да бъде от плюене в пазвата в единия случай до смърт за някой от участниците в другия. А нали се сещаш на колко хора всеки божи ден им се налага, дали заради грешна тяхна преценка или заради неприятно стечение на обстоятелствата. Колко от тях щяха сега да са живи, ако имахме нормален асфалт?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Бум Бум, нали се сещаш, че софийският асфалт е покрит с прекалено много прах и мърсотия. И съвсем малко количество дъжд го превръщат в пързалка. Знаеш много добре. Покарай мотор с бяла фанелка един час из града и после я сложи до друга бяла такава.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
BMW_POWER написа:Бум Бум, нали се сещаш, че софийският асфалт е покрит с прекалено много прах и мърсотия. И съвсем малко количество дъжд го превръщат в пързалка. Знаеш много добре. Покарай мотор с бяла фанелка един час из града и после я сложи до друга бяла такава.
Мълчи пък ти, това са финни частици от колите с изрязани катализатори или такива с липси от завода. Догодина ще гръмне другия фишек за милионите с еко зоните, дано сме живи и здрави да чуем оправданието.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ама никой не говори са софийския асфалт!
Къде го чукаш, къде се пука.,.
асфалта е трагедия навсякъде, дори да гладък и чист, сцепление няма, такъв е по БДС или по-точно по БДС липсва изискване за някакво сцепление.
Има не малко опити и навсякъде сцеплението е от 10 до 25% от стандартите по света.
За това каквито и гуми да си купите, утре, ако се наложи да се спира внезапно, се надявайте да успеете, защото спирачни път не е както по света.
Къде го чукаш, къде се пука.,.
асфалта е трагедия навсякъде, дори да гладък и чист, сцепление няма, такъв е по БДС или по-точно по БДС липсва изискване за някакво сцепление.
Има не малко опити и навсякъде сцеплението е от 10 до 25% от стандартите по света.
За това каквито и гуми да си купите, утре, ако се наложи да се спира внезапно, се надявайте да успеете, защото спирачни път не е както по света.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Само да потвърдя, че наистина сцеплението по БГ пътищата е доста зле.. и са доста мръсни. Вманиачен съм на тема чистота и почти винаги колите ми са чисти.. в БЕ последно си мих колата в началото на октомври и още е доста чиста и не е като да не е валяло дъжд, а в БГ си я мия през 4-5 дни и то през лятото, а през зимата почти до тавана е кално, само след няколко дни шофиране.. а не карам (уж) по кални/черни пътища
И не знам само аз ли усещам едно гадно подскачане на колата като се прибера в БГ
Само да отбележа, че не съм от онези емигранти, които плуят по всичко в БГ, но пътищата наистина не стават за никакъв уй.


Само да отбележа, че не съм от онези емигранти, които плуят по всичко в БГ, но пътищата наистина не стават за никакъв уй.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, мръсотията като се навлажни от въздуха зимата или след лек дъжд става лига, която се пързаля почти като лед.BMW_POWER написа:Бум Бум, нали се сещаш, че софийският асфалт е покрит с прекалено много прах и мърсотия. И съвсем малко количество дъжд го превръщат в пързалка. Знаеш много добре. Покарай мотор с бяла фанелка един час из града и после я сложи до друга бяла такава.
Но дори и без тоя прах асфалта масово е тотал щета. Спирам с мотора, слагам крак на асфалта и правя шпагат

Писал съм и преди- гума за мотора, която в нормална държава на 10к е за боклука, тук на 14 е топ. А не е да не му давам газ.
Мотор карам с бяло яке, та знам за какво иде реч. След само 10-15 мин е за пране.
Отделно, много години преди маските да станат модерни аз карах колело с маска Респро. При живот на филтъра според производителя няколко стотин, не помня съвсем точно, но май 400-600км беше в София маската е за боклука след 20 до 40км макс.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:Ай да махнем годишния преглед тогава като ще ставаме краварник . Да се дават книжки като там и да бъде 1:1 не да ми се навират само няколко глоби под носа и да ми казват че така трЕбвало да бъде и тука . Аз ако карам 15к у БеГето ще го разбера веднага това , ама явно някои не го разбират
… 10 шата нямат годишен преглед… и са общо взето най- селските щати …
В “краварника” дето трафика е жесток повечето време можеш с дни да караш и да не видиш нарушение…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Exclusive89 написа: И не знам само аз ли усещам едно гадно подскачане на колата като се прибера в БГ![]()
Погледни асфалта
https://www.google.ca/maps/@45.4111299, ... 384!8i8192
По този път тежки машини не минават. Единствено камионите, дето пръскат сол и пясък. Може да "покараш" малко и напред. Всяка една цепнатина е свързана с леко надигане и е постоянно туп - туп в колелата...
Северозапада не го коментираме. Той е забравен от Бог, подобно на Запада.
Онтарио също няма годишен преглед, Кебек и те.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И Калифорния, явно е селски щат и тя
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ленко, има глоби то, превишил с 20 км и като плати в срок му е 35 лева.
И само да вметна, че глоби значи налагане, размер и събираемост.
Относно сцеплението, на места е добро, на места не толкова. Ама при вас в София е както никъде другаде из България, никъде! Милионерски град, какво да правиш. Заврели сте се там 2 милиона и викате що се търка, що е мръсно, що е кално, вижте защо са направили летище там покрай войните едно време. Задържане на прах и т.н. заради релефа, мъглите и т.н.
LMAO 

Относно сцеплението, на места е добро, на места не толкова. Ама при вас в София е както никъде другаде из България, никъде! Милионерски град, какво да правиш. Заврели сте се там 2 милиона и викате що се търка, що е мръсно, що е кално, вижте защо са направили летище там покрай войните едно време. Задържане на прах и т.н. заради релефа, мъглите и т.н.
steeN написа:Не бе човек, те на по-малко хлъзгав асфалт ще карат по-бавно, сега бързат щото е хлъзгаво![]()
Всичките карат сърца и черни дробове за трансплантация и всяка минута е важна


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани