България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Най-хубаво се шофира там, където няма трафик. Има ли коли, все някой си преценя по-различно.

- Mladenoff
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 8.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 318ci
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Spit-Fire написа: Ако си карам със 110 на автопилотчето стигам да кажем 10-15 минути по-бавно, но супер свеж. А ако съм карал със 140-160 в лява лента пристигам на дроб сърма.
Аз пък съм останал точно с противоположното впечатление.
Ако карам със 110-120, постоянно настигам по-бавно каращи в дясна лента и трябва непрекъснато да се изнасям в лява, за да ги изпреваря, а там все се намира някой с поне 40-50 км/ч отгоре на моята. И се почват едни къси-дълги, едни мигачи, залепяне на бронята и се напрягам адски много. Плюс това, масово каращите по-бавно са и с по-стари коли и не карат на автопилот, следователно ту ги настигам, ту ми дръпнат по-прилична дистанция и това ми обърква тотално постоянния курс+дистанция, които бих искал да спазвам. А това супер много ме напряга.
Същевременно, ако си карам със 145 по километраж, през 90% от времето си стоя в лява лента. Чат-пат някой, който изпреварва цяла колона, ми убива автопилтоа, ама т'ва щото никой не спазва достатъчно дистанция, за да може да се мушне спокойно между 2 коли, за да пропусне някого, без да се налага да прави аварийно спиране, та го разбирам и не се напрягам.
Това всичкото в контекста на лятно пътуване по Тракия с много трафик.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Браво TNT, ей това е топлата вода. Аз бих добавил и друго - не е лесно да си жив. Животът не е идеален мамка му. Що не чух за Биткойн 2011-та и не предвидих, че сега ще струва 20000? Всъщност бях чул, ама само там, че някаква електронна измама с пари готвели хората.



Та наистина спрете да се напрягате на пътя, измервате и т.н.
Това не значи, че за да не обръщаш внимание на дебила трябва и ти да си дебил. Приеми го все едно акъла ти е много над дебила и си е един вид висш организъм.

Само не забравяй, че някой като се влачи някой ден може да е просто поради непонятни за теб причини и това по никакъв начин не трябва да те бърка. Аз ако си бързам мога да си промърморя сега ей тоя какво ми се мятка отпред, ама не и да го виня него, а просто ситуация в която аз съм попаднал и трябва да мина през нея, ама грам не се напраягам защото зад другия завой може да имам пак подобна ситуация. И ти го написах с два реда това, но ти пак вадиш от 9 кладенеца вода, та поради тоя факт ти написах ферман.

Две прости мисли повтарям - животът не е идеален и ... не е лесно да си жив.

Колегата над мен с нерви по Тракия, ами смятай как аз пък имам автопилот, ама мразя да го ползвам и никога не съм го ползвал реално освен са видя как действа защото ми е неудобен и ме дразни колко неадекватно се държи при леки нагорнища, плюс това ми вдига и разхода.

Като те дразни Тракията и напряга супер много прави като мен - карай по подбалканския път за морето и толкова. Мен не ме напряга чак, но пък предпочитам другите пътища и там ги няма тия проблеми. Но пък има други...мани и мани.


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе и аз искам да съм като теб, когато хората ми застрашават живота, ама не съм, притяснявам се. И да, аз няма да просъществувам в София, не е за мен, иммено затова си търся къща на село.
Като цяло ми е все тая кога ще пристигна някъде, дори за работа редовно закъснявам с 5-10 минути, ама минавам по-спокоен път. И като пътувам съм така, ама ми е все тая, не бързам. Но когато ми се накачулят разни калъфи, включае и тирове, които ти карат на бронята, не ми е гот, нито ми е спокойно. Не знам кое не можа да разбереш. Едно е да те подпре някой с 30км/ч в София, щото не внимава, друго е да те подпре същия, ама с 90км/ч извън града.
Като цяло ми е все тая кога ще пристигна някъде, дори за работа редовно закъснявам с 5-10 минути, ама минавам по-спокоен път. И като пътувам съм така, ама ми е все тая, не бързам. Но когато ми се накачулят разни калъфи, включае и тирове, които ти карат на бронята, не ми е гот, нито ми е спокойно. Не знам кое не можа да разбереш. Едно е да те подпре някой с 30км/ч в София, щото не внимава, друго е да те подпре същия, ама с 90км/ч извън града.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Напълно разбирам, нали съм изпитвал същите неща.
Надявам се и ти разбра. 


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Spit-Fire
- Scrapyard user
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 8.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 3008 + Yamaha Tracer 9GT
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз тоя проблем го реших с покупката на джип - който иска да ми се лепи отзаде, евал съм го. Миналото лято се прибирам от работа с тротинетката и гледам на един булевард до нас сирени ама бая. И си викам чакай да мина да видя сеира. Някакво Е46 купе по таван. После пуснаха запис от камера как опитва да изпревари една Х5-ца отдясно ама нещо се паникьоса от паркираните коли и тръгна да се прибира та я шибна отзаде. Оня с Х5-цата не разбра даже, че го удариха а пишлеметата по таван.
Колкото и да ми е неприятно да го кажа, защото може да убидя някой, всичко е до шофьорлък. Тая дума за мен е съвкупност от много неща - да си познаваш колата, възможностите, маршрута, да превдиждаш какви потенциални проблеми могат да се случат, по кое време може да се случат, как да ги избегнеш и т.н.
Ей го, мойта жена на седмица поне веднъж ми разказва как или тя щяла да блъсне някой, или някой щял да я блъсне, или как щяла да удари "заспал" пешеходец на задна и т.н. Пък аз, да чукам на дърво, никога почти няма с какво да се похваля. Ма тя за мен кара много зле. А на мен всеки ми казва, че карам като бабичка. Само че когато работно пътуваме на някъде всеки се натиска да се вози при мене щото съм бил карал много приятно.
В София между другото е много по-кеф да се кара отколкото в Пловдив - движението буквално е като имаше едно време едни портативни игри с формула 1 на тях. Та нещо такова - всеки знае къде иска да отиде той, къде иска да отиде другия и всичко се случва супер динамично. А в Пловдив всичко се случва супер динамично също само дето никой не знае какво се случва.
Колкото и да ми е неприятно да го кажа, защото може да убидя някой, всичко е до шофьорлък. Тая дума за мен е съвкупност от много неща - да си познаваш колата, възможностите, маршрута, да превдиждаш какви потенциални проблеми могат да се случат, по кое време може да се случат, как да ги избегнеш и т.н.
Ей го, мойта жена на седмица поне веднъж ми разказва как или тя щяла да блъсне някой, или някой щял да я блъсне, или как щяла да удари "заспал" пешеходец на задна и т.н. Пък аз, да чукам на дърво, никога почти няма с какво да се похваля. Ма тя за мен кара много зле. А на мен всеки ми казва, че карам като бабичка. Само че когато работно пътуваме на някъде всеки се натиска да се вози при мене щото съм бил карал много приятно.
В София между другото е много по-кеф да се кара отколкото в Пловдив - движението буквално е като имаше едно време едни портативни игри с формула 1 на тях. Та нещо такова - всеки знае къде иска да отиде той, къде иска да отиде другия и всичко се случва супер динамично. А в Пловдив всичко се случва супер динамично също само дето никой не знае какво се случва.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Влизам в София по Цариградско. Както обикновено си карам вдесно, в колона от Тирове. 80 км/ч нищо не ми "пречи", хаха. Това и по магистралата също си карам след тях.
И долетя от некъде един бг тир и се намушка зад мен. Колоната пада на 60. Оня кат зе да надува тромби, да пуска де що има светлини, бах ти идиота. Аз и да се мръдна, пред мен има поне 4 тира. Ку им свети на тех, мен заслепява. И след по-малко от км се отклони по тангентата. И за кво беше зора, не разбрах. .
И долетя от некъде един бг тир и се намушка зад мен. Колоната пада на 60. Оня кат зе да надува тромби, да пуска де що има светлини, бах ти идиота. Аз и да се мръдна, пред мен има поне 4 тира. Ку им свети на тех, мен заслепява. И след по-малко от км се отклони по тангентата. И за кво беше зора, не разбрах. .
Хм,хм...
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа: аз бих избрал дефанзивното каране...
+1 ама нещо не става баш .
Е вчера в 20:00 по Околовръста едно Порше се опитваше да счупи звуковата .. и като казвам шпореше поне 250+


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тея пък табла за скорост дето ги напляскаха навсякъде, всяко второ не засича точно 


- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:vicho написа: аз бих избрал дефанзивното каране...
+1 ама нещо не става баш .
Е вчера в 20:00 по Околовръста едно Порше се опитваше да счупи звуковата .. и като казвам шпореше поне 250+. Точно в участъка дето загина един младеж с едно БМВ в "пасарелката" . Па ако ще и 33 табла за скорост да сложат все тая . А си карах кротко със 100 и не е като да не ме изпреварваха . Жалко че нямам регистратор да пусна клипа - кенефа щеше да се обърне от струята въздух
Докато не се нашие в някой не умре-вероятно другия шофьор.
После ще пеят по всички телевизии 2 седмици, шофьора ще се дава как и какви връзки е имал и с това ще се приключи.
Наистина искам разни синове, дъщери и жени на разните съдии и пр да бъдат претрепани от такива уроди и все някога ще уцелят и такива.
90% освен, че карат с 200 или 250+, са дрогирани или пияни или и двете общо..
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
z
Последна промяна Petrolhead на 20 Ное 2023, 19:04, променена общо 3 пъти
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Гледам да пускам, ама по 1-2. Трябва да има толерантност, ама не и толерастия 


- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Petrolhead написа:имаи въпрос.
как постъпвате в ситуация, когато седите в задръстване, пъпилте полека напред, а от дясно има пресечка с включващи се автомобили?
Пускате ли ги?
Какво правите ако нагло си врат броните пред вас?
Пускам само 1, ако всеки го направи всички ще се включим равно и ми изглежда най-честно, най-много 2-ма, но 3-ти не пускам ако реши нека ме удари и така.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
z
Последна промяна Petrolhead на 20 Ное 2023, 19:04, променена общо 1 път
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:Жалко че нямам регистратор да пусна клипа - кенефа щеше да се обърне от струята въздух
Имах подобна случка на Ам Марица, карах си със 120 и една Г-класа мина на пълна газ /200+, нямам представе къде са ограничени/, така ме разклати, че първо помислих че нещо по седмицата се счупи...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ildivvy