България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4275
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Как да се заобиколят малоумните решения, не закона, 99% от камерите се слагат на хранилки, не на места с проблеми в движението и реално висока скорост.
Ето това е. Ако някой може да свъши работата да каже.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
BMW_POWER написа:Lenco написа:Измислено добре и реализирано с гъзъ на поредния творец по пътна безопасност.
Не стреляйте по пианиста, толкова си може
Тука си прав, но ако се целнат двама, спазващи различните маркировки .... единия от двамата ще е виновен, по неприятния сигурно, пътя ще е ОК.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:dhtj написа:Не знам що го обяснявам, хиляди хора карат с 200 всеки ден по всеки път в страната който е поне малко равен, мислиш ли че ако не им се разминаваше щяха да го правят?
![]()
![]()
![]()
хиляди хора
![]()
![]()
![]()
аз верно, че чукнах оняден 37 и вече съм стар за тия работи, ама с 200 никога не съм карал... имам предвид да поддържам 200 км/ч
тва да караш със 180-200 и нагоре за повече от 5-10 секунди е...
ае няма да казвам нищо
Е, поддържането става предимно по магистралите. Но и по останалите пътища си раздават газ хората, ще каже човек че не си карал в България, че се изненадваш така?
Миналата година от софия към панега карах с 330ката по магистралата сам, бях на кеф и с чисто нови гуми и ме задминаха един ГТ-Р, едно ново спортно бмв , не помня 3-ка или 4-ка беше, но беше от бързия син цвят

Личеше си че караха в пакет и си правеха кефа момчетата, реших да се включа с тях и да ги гоня колкото мога, както казах бях с чисто нови гуми и чисто ново окачване от-до. Подадох на дизела колкото може, на излизане от тунелите изоставах малко от пичовете щото ускоряват по-бързо, но после ги настигах и мисля че синьото бмв имаше някакъв ограничител на 250, щото го изчакваха от време на време а моя боклук правеше 260+ и го изяждах тогава.
Цялата магистрала си я минахме така четиримата, беше хубаво време, нямаше трафик...
По варненската част на хемус се кара още по-яко, особено извън летния сезон. Там е по-добра настилката, има по-малко завои и рядко снимат.
Истории имам много, един път си тествах 159ката на магистралата, направих 240-250 по километраж, тъкмо се кефя колко върви и гледам в огледалото ми присветка една S-класа.

На тангентата всяка вечер има гонки, пълен е и нета с клипчета. Та карат си хората, не е е като да не карат.
Ти нали имаше 330ка с хибрид, генерация и т.н.. как така не си карал с 200 бе човек? Само за 0-100 ли си я правил тая кола?

П.П. И да чукам на дърво, само една снимка имам досега и тя беше преди да си купя радар-детектора. Със 70 при 50 на излизане от Българене. Други снимки нямам, а карам по 40-60 хил км на година, имал съм години и по повече. Не знам късмет ли имам, знам как да карам ли или двете, но дано така да си остане.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8390
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:Ти нали имаше 330ка с хибрид, генерация и т.н.. как така не си карал с 200 бе човек? Само за 0-100 ли си я правил тая кола?
напротив ... но едно е да премеря 100-200 или да дам газ 80-180 и да се върна на 150 (на магистралата), а съвсем друго да си пердашиш до Пловдив със 180-200-220
казвам, че не обичам да поддържам скорост над 150-160км/ч (по километраж), дискомфортно ми е, а и много неща могат да се объркат и за това се изненадвам, че много хора карат така, въпреки, че аз като пътувам по тия 2 "магистрали" изключително рядко някой ме изпреварва, за сметка на това в града съм най-бавен от всички
гонките които споменаваш не са "каране" и специално моето мнение е, че са доста по-безопасни от константно каране с 200
иначе и аз имам клипчета където не съм света вода, но не съм си позволявал да слаломирам между колите от над 10 години

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://btvnovinite.bg/bulgaria/narushe ... genta.html
Ако някои все още не му е ясно повечето бентлита,ферари,амг-та и тн. по бг пътищата откъде са...
Ако някои все още не му е ясно повечето бентлита,ферари,амг-та и тн. по бг пътищата откъде са...
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:за това се изненадвам, че много хора карат така
Карат много, бих казал че няма S-класа или А8 от последното десетилетие, който да кара с под 180 по магистралите.

Но айде, тези хора ги разбирам, колите им са направени за това, вътре скорост не се усеща в тях, стабилни са и могат да спират.
Тези с GT-Rите, поршетата и R8-ците и тях ги разбирам.
Но не разбирам олигофрените с джипове, които карат с 200+. Тва че си дал 100-200к лв и имаш 400-500 коня, не значи че си превъзмогнал физиката и високия център на тежестта на тея бараки...
Другите опасни състезатели са тези с бусовете и баничарките, но те са силни само на двулентовите пътища, че топ спийда им е 150 и на магистралата издишат.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:vicho написа:за това се изненадвам, че много хора карат така
Карат много, бих казал че няма S-класа или А8 от последното десетилетие, който да кара с под 180 по магистралите.![]()
Но айде, тези хора ги разбирам, колите им са направени за това, вътре скорост не се усеща в тях, стабилни са и могат да спират.
не си прави илюзии... със 180 всичко под някой сериозен спортист (примерно 911 гт3) е на практика неуправляемо. нито може да завива, нито може да спира.. да не говориме, че при такива скорости човешкия фактор е решаващ...
и друго- точно а8-ците и с-класите и другите тежки големи и меко окачени коли дори в най- спортните им изпълнения са абсолютни свинки на лед при високи скорости и веднъж като ти избяга контрола после няма хващане... това ти го казва инструктор които от 15 години има поне едно (а често и повече) от най- дебелите амг-та в гаражите си...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
kiko написа:https://btvnovinite.bg/bulgaria/narushenija-v-stroitelstvoto-na-severnata-skorostna-tangenta.html
Ако някои все още не му е ясно повечето бентлита,ферари,амг-та и тн. по бг пътищата откъде са...
От българските пътища


- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
z
Последна промяна Petrolhead на 20 Ное 2023, 19:01, променена общо 1 път
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мене ми е интересно как в тема в която основно се обсъждат идиотите на пътя, изпъква някой който се хвали как кара с 260 по Хемус 

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз обикновено пътувам в дни, дето се радвам, ако мога да поддържам 140 


- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:Мене ми е интересно как в тема в която основно се обсъждат идиотите на пътя, изпъква някой който се хвали как кара с 260 по Хемус
В бмв форум ли сме или в девическо училище?

И не се хваля, споделих го във връзка с това, че има смисъл от антирадари и радар-детектори, защото има много хора които карат със скорост над ограниченията.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:В бмв форум ли сме или в девическо училище?
То не случайно БМВ-то има такава лоша репутация, за жалост.
Че от антирадари понякога има смисъл съм съгласен (примерно като правят клопка на знак 30), ама примера който ти даваш е нелеп от всякъде. Тва не ти е аутобана, на Хемус точно ако ще и с Макларън да съм не бих карал с 260.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4275
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Намерих си V1. 

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
dhtj написа:Jorixa написа:Мене ми е интересно как в тема в която основно се обсъждат идиотите на пътя, изпъква някой който се хвали как кара с 260 по Хемус
В бмв форум ли сме или в девическо училище?
И не се хваля, споделих го във връзка с това, че има смисъл от антирадари и радар-детектори, защото има много хора които карат със скорост над ограниченията.
Объркал си форума сега с форума преди 15+ години колега.


Та относно поддържане на някаква скорост в продължение на много километри по магистрала...никакъв шанс да направя подобно нещо, то си е супер скучно по дефоулт. Казвам на първо място скучно защото в мен говори ентусиаста. Вече като говори разума казвам, че е супер опасно, понеже колите пред теб не те виждат буквално, а да им светил отзад ми е...няма да ти казвам какво за да не засегна някой, може би и теб.
Слушай колегата алх за скоростта над 180, има опит човека. Аз мога да ти кажа само да се замислиш над нещо от моя опит, а той не е малко, над 2 млн. километра с коли в които е имало и мноооого бързане като под бързане да се знае, че може да бързаш с 20(не ми се обяснява точно с 20 какво значи, че ми навява кофти спомени)с 90, със 140 и с 250-300+. Бързането обикновено се бърка с висока скорост, понеже двете неща често са ръка за ръка. Но при високата скорост, с една М-ка със спирачки различни от керамика, спреш ли веднъж от 250+ рязко до под 100, второ спиране по този начин нямаш докато не ти се охладят дисковете и накладките. Последните може да второто спиране просто...да се запалят. И това е М кола, а не обикновено БМВ. Та в тоя ред на мисли когато адреналина вземе да говори(да речем гониш се с мотор)тия неща е малко трудно да ги мислиш, но ако опитен рацер, почваш да ги усещаш. Да не не разбереш грешно, за тия над 2 млн. километра(не знам колко народ познаваш с толкова зад волана)съм правил много простотии и съм бил далеч от пример за шофиране. Последните три години от короната насам имам чувствителна разлика в карането и ситуации, които съм създавал(защото с високата скорост създаваш много)преди, сега ми се вижда почти невъзможно да създам. Да, пак ми е правило кеф да карам яко на някакви места и да се закачам с мотористи ако познавам пътя и условията, но някак сякаш мисля доста повече. Но и преди почти винаги мислех много де, но на бърз кадър.

А нямаш идея едно животно на пътя как може да ти обърка нещата или някой ако се завърти или спре рязко. Казвам ти го като човек, който е блъскал куче, борсук, чакал и кон, а много пъти му се е разминавало с коне и кучета.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани