България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:За щастие не ми се е налагало да узная....
и на мен, ама да ги гледаме малко тия коли какво имат или нямат... така или иначе отговорност на шофьора е да знае с какво разполага превозното средство като гуми/системи и т.н.
или пак съм сбъркал форума
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Репорт за пътните произшествия на КАТ
На следния адрес всеки ден се репортуват ПТП и ТПТП за изминалото денонощие:
МВР/Актуална информация/Пътна обстановка
А тук са статистиките по години и месеци:
МВР/Пътнотранспортни произшествия
Всеки може да разгледа данните за конкретен период и/или всичките налични данни от 1960г.
Жертвите в България по години:

Това което се следи и заявява по медиите са жертвите като брой, но реално ЕС имат по точно измерване - жертви при ТПТП на милион жители.
Защо го споменавам, защото населението в България намаля всяка година с темп от 50 000 граждани, броят на жертвите намалява също, но като измерване на милион почти сме на една и съща позиция, около 80 жертви на милион. За сравнение средно за ЕС броят е 46.
На последно място сме по загинали на пътя в ЕС, редом до румънците
Има изключително много данни за ТПТП в ЕС от 2000 година до сега.
Защото през 2000г в ЕС е имало 50 000 жертви за година, тогава се създава специална комисия за намаляване на жертвите на пътя.
Резултът е видим, към момента годишно в ЕС загиват около 20 000 при ПТП.
Road safety: European Commission rewards effective initiatives and publishes 2020 figures on road fatalities

Същественото е, че не една и две институции в ЕС се борят за малко жертви на пътя, ЕС има най-малко жертви спрямо целия свят, САЩ се борят да докарат статистика на милион като последните в Европа (България и Румъния).
Всеки може да си провери колко сигурна кола кара тук: Euro NCAP
Важна е безопасността както за шофьора, така и за пътниците в автомобила, пешеходците и велосипедистите.
В ЕС има задължителни системи за сигурност, без които не може да се лицензира нов автомобил, едни от основните за зравето са:
Mandatory EU.........Since
--------------------------
ABS...................2004
child-restraint sys...2006
Airbag................2009
DRL...................2011
Isofix................2013
ESP...................2014
TPMS..................2014
eCall.................2018
AEBS..................2022
Rear park sys.........2022
Speed limiter ISA.....2024
МВР/Актуална информация/Пътна обстановка
А тук са статистиките по години и месеци:
МВР/Пътнотранспортни произшествия
Всеки може да разгледа данните за конкретен период и/или всичките налични данни от 1960г.
Жертвите в България по години:

Това което се следи и заявява по медиите са жертвите като брой, но реално ЕС имат по точно измерване - жертви при ТПТП на милион жители.
Защо го споменавам, защото населението в България намаля всяка година с темп от 50 000 граждани, броят на жертвите намалява също, но като измерване на милион почти сме на една и съща позиция, около 80 жертви на милион. За сравнение средно за ЕС броят е 46.
На последно място сме по загинали на пътя в ЕС, редом до румънците
Има изключително много данни за ТПТП в ЕС от 2000 година до сега.
Защото през 2000г в ЕС е имало 50 000 жертви за година, тогава се създава специална комисия за намаляване на жертвите на пътя.
Резултът е видим, към момента годишно в ЕС загиват около 20 000 при ПТП.
Road safety: European Commission rewards effective initiatives and publishes 2020 figures on road fatalities

Същественото е, че не една и две институции в ЕС се борят за малко жертви на пътя, ЕС има най-малко жертви спрямо целия свят, САЩ се борят да докарат статистика на милион като последните в Европа (България и Румъния).
Всеки може да си провери колко сигурна кола кара тук: Euro NCAP
Важна е безопасността както за шофьора, така и за пътниците в автомобила, пешеходците и велосипедистите.
В ЕС има задължителни системи за сигурност, без които не може да се лицензира нов автомобил, едни от основните за зравето са:
Mandatory EU.........Since
--------------------------
ABS...................2004
child-restraint sys...2006
Airbag................2009
DRL...................2011
Isofix................2013
ESP...................2014
TPMS..................2014
eCall.................2018
AEBS..................2022
Rear park sys.........2022
Speed limiter ISA.....2024
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Супер статистика. И аз да добавя нещо от Швейцария, че един познат там живеел сега. Върви карай бързо или не спазвай. Вчера една клиентка, която живя сигурно 20 години там ми разправя как пешеходеца е Бог и дори цивилни си глобяват полицаите. Трябва да напусне пешеходната защото може да се върна, да изтърве нещо и т.н.
Нея лично я глобили два пъти за неправилно пресичане, единия път каза 50 франка мисля, втория път 80 ли, 100 ли.
Питах в болницата вчера за пешеходеца с кръвта от главата, "само" със сътресение на мозъка е, няма счупвания. При огънат капак на това БМВ можеше и по-зле.
Та ето дертовете на моя човек за 25 км. превишение в Швайц, за 26 щеше да е зле работата, звучи като за Зак там.
Нея лично я глобили два пъти за неправилно пресичане, единия път каза 50 франка мисля, втория път 80 ли, 100 ли.
Питах в болницата вчера за пешеходеца с кръвта от главата, "само" със сътресение на мозъка е, няма счупвания. При огънат капак на това БМВ можеше и по-зле.
Та ето дертовете на моя човек за 25 км. превишение в Швайц, за 26 щеше да е зле работата, звучи като за Зак там.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
бако си кара като у бегето... 25 км/ч превишение --> НЯМА ПРОБЛЕМ 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:Top Gun Maverick написа:За щастие не ми се е налагало да узная....
и на мен, ама да ги гледаме малко тия коли какво имат или нямат... така или иначе отговорност на шофьора е да знае с какво разполага превозното средство като гуми/системи и т.н.
или пак съм сбъркал форума
Тази система, дето е показана на клиповете я има в Хонда Леджент незнам си коя година, поне на над 10 години.
Един приятел имаше такава и след като минал през някаква снежна незнам си какво, според него била снежна купчинка на пътя, но се оказало буца лед , та колата буквало се "разпаднала".
Автомобила си "помислил" че бута пешеходец, гръмнали някакви пиропатрони, предницата се снишила, предният капак излязъл на пред и се отворил, подобно на този от клипа.
Иначе после ремонта (затрахована) излязъл над 10к лева
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е.Димитров написа:Иначе после ремонта (затрахована) излязъл над 10к лева
Това е цената като бутне наистина пешеходец да не го утрепе или остави инвалид. На мен ми се струва справедлива или дори ниска.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Хора, моля Ви, подавайте мигач (аварийни), заклевам се, в моите очи не сте балъци. Път с предимство, без предимство, завиване, спиране с цел престой (авария), изправарване., Вие показвате на околните, каква маневра смятате да направите. 

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Повечето системи, които сега са масови са създадени преди десетилетия, но са били скъпи премиум екстри.Е.Димитров написа:vicho написа:Top Gun Maverick написа:За щастие не ми се е налагало да узная....
и на мен, ама да ги гледаме малко тия коли какво имат или нямат... така или иначе отговорност на шофьора е да знае с какво разполага превозното средство като гуми/системи и т.н.
или пак съм сбъркал форума
Тази система, дето е показана на клиповете я има в Хонда Леджент незнам си коя година, поне на над 10 години.
Един приятел имаше такава и след като минал през някаква снежна незнам си какво, според него била снежна купчинка на пътя, но се оказало буца лед , та колата буквало се "разпаднала".
Автомобила си "помислил" че бута пешеходец, гръмнали някакви пиропатрони, предницата се снишила, предният капак излязъл на пред и се отворил, подобно на този от клипа.
Иначе после ремонта (затрахована) излязъл над 10к лева
За пример ABS е създаден през '80те, но задължителен става през 2004г.
Много е важно заедно с развитието на автомобилите и шофьорите да се обучават. Специално за front-assistant, pedastrian-hood системите могат и трябва да се изключват при каране в дълбок сняг, в тревни площи, на пресечен терен. Поне така пише в инструкциите за употреба на колите. Трябва четене.
Добре знаете, че EPS/ASC също могат да се изключват. Целта не е да се дрифти, а отново при ситуации като затъване в кал/сняг/плаж, при теглене на друго МПС и т.н.
Пиша го, защото автоматичните спирачки вече са задължителни за новите коли и има хора, които незнаят защо, когато маневрира по паркинги те на молове те системата им набива спирачки и как да минат покрай колона без пищене и рязко спиране.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз уж имам "автоматични " спирачки на колата, даже съм ги настроил на най-чувствително и няколко пъти, карайки или отминавайки някой се задейства само светлинна сигнализация на таблото.
Явно системата се бърка.
Но нито спирачки са се задействали нито нищо.
За мен, още преди години с навлизането на тези асистенти ми бяха приоритет, ако си купувам автомобил.
Лошото за момента все още зад кормилното "устройство" е проблема.
То виждаш, как и каква вербална агресия има в един форум, пък какво остава за възпитание на пътя!
Явно системата се бърка.
Но нито спирачки са се задействали нито нищо.
За мен, още преди години с навлизането на тези асистенти ми бяха приоритет, ако си купувам автомобил.
Лошото за момента все още зад кормилното "устройство" е проблема.
То виждаш, как и каква вербална агресия има в един форум, пък какво остава за възпитание на пътя!
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От 2005-та я има в Легендата, но не е от значение.
Абсолютно безмислена защита, ти кога удариш пешеходец, чакай файадата от тази система да го опази.
Абсолютно безмислена защита, ти кога удариш пешеходец, чакай файадата от тази система да го опази.


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И аз това си виках, точно кратуната му ще се лашне така, че тоя капак да омекоти удара, все едно е матрак от пяна меееееен.
В 99%-та от случаите пешеходеца отлита на някъде, минаваш през него или просто го забърсваш странично. Тия филми с качването на капака и това полягване...даже и по филмите ги няма.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Tenata написа:От 2005-та я има в Легендата, но не е от значение.
Абсолютно безмислена защита, ти кога удариш пешеходец, чакай файадата от тази система да го опази.
излъга... и на първия ред... и на втория
TOKYO, Japan, September 4, 2008 - Honda Motor Co., Ltd. announced that its pop-up hood system, which reduces the possibility of serious impact to the pedestrian's head region in the event of a collision with a pedestrian by raising the hood to provide added engine compartment clearance, will be mounted on the new Legend for launch on September 5, a first for a Honda model commercially available in Japan.
и да, по-добре да блъснеш човек или някой да те блъсне с ледженд / баварец отколкото със сайбъртрък / е28 и да ти откине пълната глава

Top Gun Maverick написа:И аз това си виках, точно кратуната му ще се лашне така, че тоя капак да омекоти удара, все едно е матрак от пяна меееееен.В 99%-та от случаите пешеходеца отлита на някъде, минаваш през него или просто го забърсваш странично. Тия филми с качването на капака и това полягване...даже и по филмите ги няма.
няма ги , ако си караш с 80 из софеата... ако караш с 30-40 може и да стане, ама нали сме все ПРО пилоти

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ти сега талона ли искаш да ти снимам, колата със системата или аз не знам какво карам.
аман от гугалисти!
аман от гугалисти!


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Който се пази и Господ го пази.Tenata написа:Ти сега талона ли искаш да ти снимам, колата със системата или аз не знам какво карам.
аман от гугалисти!
Инак казано, който се интересува колата да му е изправена и с нови системи, и има повече шанс за живот от други, които нехаят.
Дори новите системи пазят и останалите. Пример е line assistance, не само те държи в лентата да не изхвърчиш, но не удря и други в насрещното. Автопаркът се обновява поетапно и това е добре дошло за всички, не само за собствениците на тези нови коли.
Идва зима, купихте/имате ли зимни гуми.
Последна промяна bmwfan3 на 12 Окт 2024, 8:48, променена общо 1 път
- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не водете спорове за дреболии, викам да разведрим малко със сериозността на безопасността.
*Какво си мислехте досега, че да представяш кола е лесно?

*Какво си мислехте досега, че да представяш кола е лесно?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани