Новите ГТП стикери
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
С непълнолетна кола, дори дизел, влизаш абсолютно навсякъде. И в близките години няма и да те блокират.
https://sofiabezemisii.bg/low-emission- ... tomobiles/
От една страна, доста хора са блокирани. От друга страна нали искаме по-чист въздух и по-малко трафик. Пролетта продадох 26 годишна кола с 3-та категория, т.е. влиза навсякъде
https://sofiabezemisii.bg/low-emission- ... tomobiles/
Собственикът на автомобила се установява автоматично. Автоматично се издава и актът на установяване на нарушението.
При повторно нарушение, глобата се налага в двоен размер.
От една страна, доста хора са блокирани. От друга страна нали искаме по-чист въздух и по-малко трафик. Пролетта продадох 26 годишна кола с 3-та категория, т.е. влиза навсякъде


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Новите ГТП стикери
А колите първа и втора категория, които са си регистрирани в района на "малък ринг" какво ги правим?
Защото до колкото знам - за тях се прави изключение и могат да се движат там...малко се обезсмисля цялото начинание в такъв случай
Защото до колкото знам - за тях се прави изключение и могат да се движат там...малко се обезсмисля цялото начинание в такъв случай

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
Не се обезмисля, щото са стотици хиляди автомобилите, а живеещите в супер център със стари коли колко са ? Колко има в докторската градинка с Голф 3 дизел ?
Който си е минавал транзитно през центъра, сега ще трябва да обикаля яко. Или ще се изнесе трафика, или 20 годишния дизел ще се смени с 20 годишен бензин. Или 15 годишен дизел. Догодина влиза и големия ринг, който вече доста широк и вече да имаш кола от миналия век в столицата ще се обезсмисли.
Според мен изобщо не е толкова драматична забраната, просто е пълно със супер стари автомобили. Не е като в Лондон за евро 5 дизел да искат по 9 паунда ли, по 15 на ден ли беше, нещо такова

Според мен изобщо не е толкова драматична забраната, просто е пълно със супер стари автомобили. Не е като в Лондон за евро 5 дизел да искат по 9 паунда ли, по 15 на ден ли беше, нещо такова


- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Новите ГТП стикери
Точно така пише горе в линка. Според него 2ра група са коли произведени преди 98ма. Моята е 2000та и беше 3та група до последния преглед, когато ми дадоха втора, защото годините, които ми показаха, бяха други и коли преди 2002ра бяха 2ра група.
Тоест става така, че един и същи модел кола може да замърсява, може и да не замърсява. Сигурен съм, че има същите коли като мен с 3та група в прегледа, както бях и аз.
Освен това пише, че в европа се ползва евро стандарти, пък ние сме по-европейци, ползваме си наши стандарти.
Въобще, тая цялата работа е пълна олигофрения, на фона на всички други неща, които не се гледат.
Преди няколко дни тук светваха елхата - от 6-7 детски градини имаше организиран транспорт до пъпа на центъра на града да гледат светването на елхата малките деца. Но за връщане - оправяйте се, та едни поне 200 родители трябваше да си приберат децата от центъра в 5 вечерта.
Можеше да си се ползват еко категориите, както се прави в цяла Европа и да няма такива глупости. Колата ти е прозиведена по времето на евро 3, значи си евро 3. А не сега, аз примерно съм еко 2, вместо 3, а колега със кола пак евро 3, е еко 4 група. Не знаеш на прегледа какво ще ти лепнат на прозореца.
Тоест става така, че един и същи модел кола може да замърсява, може и да не замърсява. Сигурен съм, че има същите коли като мен с 3та група в прегледа, както бях и аз.
Освен това пише, че в европа се ползва евро стандарти, пък ние сме по-европейци, ползваме си наши стандарти.
Въобще, тая цялата работа е пълна олигофрения, на фона на всички други неща, които не се гледат.
Преди няколко дни тук светваха елхата - от 6-7 детски градини имаше организиран транспорт до пъпа на центъра на града да гледат светването на елхата малките деца. Но за връщане - оправяйте се, та едни поне 200 родители трябваше да си приберат децата от центъра в 5 вечерта.
Можеше да си се ползват еко категориите, както се прави в цяла Европа и да няма такива глупости. Колата ти е прозиведена по времето на евро 3, значи си евро 3. А не сега, аз примерно съм еко 2, вместо 3, а колега със кола пак евро 3, е еко 4 група. Не знаеш на прегледа какво ще ти лепнат на прозореца.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
Това няма спор за групи и категории. Но 2002-ра след по-малко от месец става 23 годишна кола ?
При положение, че има проблем с трафик, с паркиране и с мръсен въздух, да ограничат малко 20+ годишните коли ми се струва разумен подход.


- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Новите ГТП стикери
Съгласен съм. Просто поредното некадърно направено нещо.
В София поне имате доста варианти за градски транспорт - метрото е удобно, цената на картата за градския транспорт е измислена добре и до колкото знам важи за всичко. До колкото знам и съм ползвал, е доста удобен да отидеш на работа примерно.
При мен, който не живея, но работя в Търново - ако пътувам с автобус, трябва да сменя 2 автобуса, като за всеки трябва да си купя отделна карта за месеца примерно. Ако искам да сляза до центъра на града, ми трябва трета карта за трета линия и т.н.
Имаме няколко квартала, които нямат връзка помежду си с градски транспорт. След 9 вечерта пък въобще няма градски транспорт /в областен град/.
Сигурен съм, че ако има хубав градски транспорт, който да е сравнително евтин, щото като купиш 1-2 карти за автобуси месечно тук, долу горе плащаш горивото за месеца на една кола с ГИ, доста хора ще го ползват повече. Но тук по нашите ширини не очаквам скоро да се случат такива неща, нито с градския транспорт, нито с някакво зониране.
В София поне имате доста варианти за градски транспорт - метрото е удобно, цената на картата за градския транспорт е измислена добре и до колкото знам важи за всичко. До колкото знам и съм ползвал, е доста удобен да отидеш на работа примерно.
При мен, който не живея, но работя в Търново - ако пътувам с автобус, трябва да сменя 2 автобуса, като за всеки трябва да си купя отделна карта за месеца примерно. Ако искам да сляза до центъра на града, ми трябва трета карта за трета линия и т.н.
Имаме няколко квартала, които нямат връзка помежду си с градски транспорт. След 9 вечерта пък въобще няма градски транспорт /в областен град/.
Сигурен съм, че ако има хубав градски транспорт, който да е сравнително евтин, щото като купиш 1-2 карти за автобуси месечно тук, долу горе плащаш горивото за месеца на една кола с ГИ, доста хора ще го ползват повече. Но тук по нашите ширини не очаквам скоро да се случат такива неща, нито с градския транспорт, нито с някакво зониране.

- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: Новите ГТП стикери
Лондонският подход според мен е по-правилното решение. Плащаш, влизаш и си вършиш работа! Не ти отговаря цената - градския! Със забрани няма да стане.
Отделен е въпроса колко са акуратни тия (м)ЕКО категории поради пародийния характер на ГТП-то.
Рибата се вмирисва от главата, а ние пак ще ѝ хапем опашката.
Отделен е въпроса колко са акуратни тия (м)ЕКО категории поради пародийния характер на ГТП-то.
Рибата се вмирисва от главата, а ние пак ще ѝ хапем опашката.

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Новите ГТП стикери
Да, тамошния вариант никак не е лош. Макар, че и преди еко ограниченията те си имаха Congestion Charge-а. Сега до колкото помня имат и ULEZ такса за стари коли.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Новите ГТП стикери
Тая глоба ако всеки ден влизаш, на всяко влизане ли ще те глобяват 

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Новите ГТП стикери
TNT написа:Това няма спор за групи и категории. Но 2002-ра след по-малко от месец става 23 годишна кола ?При положение, че има проблем с трафик, с паркиране и с мръсен въздух, да ограничат малко 20+ годишните коли ми се струва разумен подход.
Сенаторът ми е със зелен стикер (Германия) .Купих го 2017. Има някакви документи от ДЕКРА (не му разбирам на немсия хич) , ама доколкото схващам преглед за емисии на 2 години и печелиш зелен стикер , с който влизаш навсякъде.
Обръщам внимание, че става въпрос за кола 1985 год. , бензин с катализатор сток!!
Маздата и тя беше със зелен стикер (кола 2001год.). Бензин с катализатор, разбира се....
Ама видяла жабата ,че подковават коня , та и тя вдигнала крак е нашата БГ работа май.....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Пинтев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: Новите ГТП стикери
Моята 39 също е 2000 година,и от трета категория,минах на втора.Колата е с газ и катализатор, дали замърсявам повече от JTD,или TDI или изтърбушена Е класа ЦДИ....за мен не е нормално да се гледат годините и така да се определя колко замърсява.
Същото е и за данъка...защо моят е 400 кинта???
Същото е и за данъка...защо моят е 400 кинта???
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Новите ГТП стикери
Ей това със минаването от една еко категория в друга също не го разбирам ?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Новите ГТП стикери
Ми смениха годините в там упътването или както му викат и готово, от 3та, отиваш във 2ра, след година-две сигурно и в първа.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани