България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Че то това е първия въпрос, който винаги ме питат като си говорим за коли и спомена предпочитанията си за гоуем мотор - за кво ти е амнайсе стотин коня, като караш бавно. Ми така.
Обича си кмета, плаща си над 1000лв данък и получава по-хубави пътища.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:То сега е повече. 4,5-5% от застрахователната стойност, т.е. на 500к автомобил си е 20-25к лева.TNT написа:https://chernapista.com/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBEweWJtelo3VnVLUDlVMjd1cwEe0Wvphb02W6dVvsyCGdJPUjugIeLLat3qmuz4DEmvPTTnAQ1TZ0wOO4SoSrg_aem_bTRvWGo24gmxSa9tku8tuw
Имаме си и карта с всички ПТП-та вече. Както се вижда - леш из цялата страна.След огромния интерес към "черна писта" – опит за сваляне на сайта с данни за катастрофите в България
Платформата, създадена от 18-годишния Мартин стана обект на DDoS атака
![]()
![]()
![]()
https://trafficnews.bg/trafik/sled-ogro ... -6vGdCmV9g
DDoS атаките продължават

Това е от собственика на хостинга.
ICDSoft Уеб Хостинг - България осигурява интернет присъствие на десетки хиляди клиенти в над 140 държави. Вече 25 години сме еталон за качество и надеждност в този бранш.
Известни сме и със социалната си ангажираност — обслужваме безплатно стотици образователни институции по света, поддържаме собствена пожарна бригада и подкрепяме редица обществени каузи.
Martin Atanasov е човек с последователна логика — и изборът му да се спре именно на нас, беше закономерен. А отговорът ни беше предизвестен.
От събота сайтът chernapista.com е подложен на масирана DDoS атака. Атаки, една след друга, валят по цялата ни инфраструктура в Европа. Това е вид кибератака, при която хиляди компютри от цял свят едновременно „посещават“ сайта, но не за да го четат, а просто да го претоварят, докато стане недостъпен.
Представете си, че трябва да си вземете лекарство от аптека, но някой е изпратил многохилядна тълпа, която се реди на опашка, без да купува нищо, просто за да не можете вие да влезете. Аптеката е там, но не работи за хората, които наистина се нуждаят от нея.
Така действа и DDoS атаката — тя не краде и не хаква, а заглушава, като запушва достъпа до информация.
Ако попитате юристите, които знаят Наказателния кодекс наизуст, те ще ви кажат, че това е компютърно престъпление по чл. 319 от НК, за което законът предвижда лишаване от свобода до 5 години. Да, формално е така, но нека да погледнем отвъд алинеите: сървърите ни в София са дом на хиляди уебсайтове на клиенти от Европа, Африка и Близкия изток. Сред тях има бизнеси, образователни институции, болници, нестопански организации, включително и пожарни бригади като нашата. Нашите оператори наблюдават горските масиви в реално време чрез система, намираща се на един от сървърите ни в София.
През тази инфраструктура се достъпват не само сайтове, но и имейл съобщения. Част от тези съобщения може би в момента спасяват животи.
Нека помислим трезво: какво всъщност представлява опитът всичко това да бъде блокирано? Дали е просто компютърно престъпление? Или вече говорим за форма на цифров тероризъм?
В този си мащаб, с такава насоченост, чл. 108 от Наказателния кодекс, който описва терористичен акт, изглежда далеч по-подходяща квалификация
Как трябва да реагира едно общество, когато стане обект на тероризъм?
Ако аз, разхождайки се навън, стана свидетел на терористичен акт — например въоръжени лица открият огън по невинни хора — като човек със солидна военна подготовка и със законно притежавано оръжие, няма да имам право на избор. Моят морален и граждански дълг ще бъде да се намеся и да защитя невинните.
Днес съм в подобна ситуация — макар и в дигитална среда.
Ставам свидетел как, скрит зад анонимност, някой се опитва да нанесе масирани щети върху комуникационната инфраструктура, която обслужва хиляди хора и институции. Тези хора работят и плащат данъци. Този някой вероятно дори не знае какво е DDoS атака, но има сътрудници, които изпълняват заповеди.
Сега нямам право да стоя безучастен. Ще използвам трибуната, която хилядите ми последователи в социалната мрежа са ми предоставили, за да обявя следното:
Предлагам награда от 100 000 лева на онзи, който, работейки за поръчителя, е участвал в намирането на изпълнители за DDoS атаките, но реши да съдейства на властите, като предостави достоверна информация, която да доведе до осъдителна присъда за поръчителя.
Ако се установи, че поръчителят е държавен служител, наградата ще бъде 200 000 лева. Ако поръчителят е политик: 500 000 лева.
Правя го с ясното съзнание, че по този начин превръщам всички сътрудници на поръчителя, които са запознати с това злодеяние, в неудобни свидетели. Целта ми е да ги стимулирам да застанат от правилната страна в тази битка.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За една "нормална" компания справянето с DDoS атака би следвало да е относително лесно....
За Хостинг бизнес е доста по-трудно заради нуждата да се дава достъп на стотици хиляди непознати IPта. Така че, те нямат лесен начин за блокиране....
Сумите които се предлагат ме навеждат на мисълта, че тази хостинг компания има средставата за "услуги" и "софтуер", които да работят върху подобен тип проблеми. Те от своя страна би следвало да споделят информация за използваните IPта, както и за това кой ги е продал и кой ги е купил.....
В този ред на мисли, групата която осъществява тази "sustained DDoS" атака вероятно много бързо гори пакета от IPта на жертви, които е закупила. Или иначе казано, за да поддържат такъв тип атака, за такъв период от време срещу предполагаемо подготвен "противник", поръчителите харчат страшно много пари.
За Хостинг бизнес е доста по-трудно заради нуждата да се дава достъп на стотици хиляди непознати IPта. Така че, те нямат лесен начин за блокиране....
Сумите които се предлагат ме навеждат на мисълта, че тази хостинг компания има средставата за "услуги" и "софтуер", които да работят върху подобен тип проблеми. Те от своя страна би следвало да споделят информация за използваните IPта, както и за това кой ги е продал и кой ги е купил.....
В този ред на мисли, групата която осъществява тази "sustained DDoS" атака вероятно много бързо гори пакета от IPта на жертви, които е закупила. Или иначе казано, за да поддържат такъв тип атака, за такъв период от време срещу предполагаемо подготвен "противник", поръчителите харчат страшно много пари.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:за такъв период от време срещу предполагаемо подготвен "противник", поръчителите харчат страшно много пари.




- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И каква полза като го заглушат?
Някой няма достъп до броя загинали в ПТП-та ли, ранени ли, уплашените в ПТП-та ли не могат да преброят, че вдигат такава врява? Нищо чудно накрая сайта да се окаже на някой, който инсценира заглушаването на тази секретна информация, която от никъде другаде не можеш да видиш.
И между другото беше грешна, гледах нашата улица, моите лични данни за там са съвсем различни.
Бойко е виновен, иска хората да мислят, че няма ударени и умрели в ПТП-та, прецакаха му плана.


И между другото беше грешна, гледах нашата улица, моите лични данни за там са съвсем различни.

Бойко е виновен, иска хората да мислят, че няма ударени и умрели в ПТП-та, прецакаха му плана.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това беше първото нещо което и аз си помислих като прочетох "новината " ...заглушили сайта с некролозите ??!!
Критично важната информация без която не може да работи контрола на трафика в държавата . Или може би това е сайт в който ЕйАй предсказва къде ще са следващите ПТП ...Като оня филм "Специален Доклад" със Том Кукуруз където ЕйАй предсказваше престъпленията само като си помисли някой да извърши престъпление..Вече е разработено нещо такова :

Учени създадоха ИИ, който предсказва бъдещи престъпления с тревожна точност
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Две неща за които се сещам на първо четене:
1. няКОЙ и бил готов да спечели обществена поръчка за създаването на подобен сайт/платформа.
2. Този сайт, дори след бърз поглед показва пътищата на които има много инциденти потенциално свързани с некачествена инфраструктура. От там лесно се проверява кой и кога е ремонтирал този участък.
П.С. Информацията стояща в основата на сайта е публично достъпна и има опция за свалянето и от там. Получена е след като е изпълнена съответната процедура за достъп до обществена информация. С други думи, ако нещо липсва, то това е заради качеството на информацията която идва от КАТ/АПИ.
Имаше очеизвадни примери с катастрофи локирани в Черно Море.
Този който е писал на ръка доклада явно е направил техническа грешка.
1. няКОЙ и бил готов да спечели обществена поръчка за създаването на подобен сайт/платформа.
2. Този сайт, дори след бърз поглед показва пътищата на които има много инциденти потенциално свързани с некачествена инфраструктура. От там лесно се проверява кой и кога е ремонтирал този участък.
П.С. Информацията стояща в основата на сайта е публично достъпна и има опция за свалянето и от там. Получена е след като е изпълнена съответната процедура за достъп до обществена информация. С други думи, ако нещо липсва, то това е заради качеството на информацията която идва от КАТ/АПИ.
Имаше очеизвадни примери с катастрофи локирани в Черно Море.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:От там лесно се проверява кой и кога е ремонтирал този участък.
Ей тука е ключа от бараката. Момчето беше казал, че му е отказано информация, щото било много работа. Накрая ще излезне кои фирми, къде са ремонтирали, как са ремонтирали и т.н.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:1. няКОЙ и бил готов да спечели обществена поръчка за създаването на подобен сайт/платформа.
Аз бих сложил на това

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Просто завиждаш че врачуването ми , е по добро от врачуването ти .Аз бих сложил на товаНякой подобен на колежката на Джордана, с която са на едно мнение за камерите за средна скорост.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Естествено, че завиждам... кой не би искал да е в елитната компания на въпросната и Бюрека 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тука някои хора се изказаха, че е относително лесно да се спре ддос атака… ми не е. Няма да се впускам в подробности, но проблема едно време беше в трафика и броя на източниците му. Последните 10тина години с големите тръби тясното стана не трафика а рутерите/ идс/ ипс/ файъруолс и тн процесори на тоя трафик. Никой освен ако не си АТ&Т/ Варайзън и тн не слага кериър клас процесори по периферията… а дори и те нямат капацитета да се справят със ддос на бързите им интерфейси. Темата е много сложна, ама от мене да знаете че в наше време ако ви нарочат нещата мигат да станат много дебели, много бързо и да няма ефективно решение зс дълго време.
А искат да го задръстят тоя сайт защото от него ще лъсне къде има съсредоточване на произшествия и ще се види кой е правил тия пътни участъци- ще почнат да ровят и ще открият злоупотребите.
А искат да го задръстят тоя сайт защото от него ще лъсне къде има съсредоточване на произшествия и ще се види кой е правил тия пътни участъци- ще почнат да ровят и ще открият злоупотребите.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Че те да не стават произшествия само на ремонтираните участъци ? Този участък Плевен Луковит заради който е направен сайта не е ремонтиран изобщо ..
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Стига глупости, те колко строителни фирми да са? Още повече, колко от тях печелят поръчки за ремонти и строителство? Очевадно са тези, които пускат нов участък/ремонтират участък и след 2 седмици е нагънат. Абсолютно всеки път.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Казаха одеве по тв, 19 километра нови пътища за 2024, 23-24 км. ли беше за 2023. Било заради политическата криза. за ремонт на пътища(и то здрави)като гледам няма проблеми.
До края на тази година се очаквало 50 км. нови пътища и магистрала Европа.
Отделно за катастрофите липсвали вещи лица, които ходят да мерят спирачен път и оценят скоростта на движение според това и щетите. Съдебен лекар също липсвало, имало някакви области с 1 човек за двете.


Отделно за катастрофите липсвали вещи лица, които ходят да мерят спирачен път и оценят скоростта на движение според това и щетите. Съдебен лекар също липсвало, имало някакви области с 1 човек за двете.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Моджо